Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2011, 21:16
Diamera
Diamera is offline
Ik heb twee vragen waar ik mee zit, mbt school.

De resultaten van de eerste SE week zijn een paar dagen terug allemaal bekend geworden. Allemaal zijn ze met slechte gemiddeldes gemaakt, wat onze school oplost door er een soepele norm tegenaan te gooien. Bij wiskunde zelfs als volgt: punten/totaal punten * 8 + 3, waar dat normaal * 9 + 1 is.

Nu blijkt dat ze het totaal aantal punten verkeerd hebben geteld, dat was 59 ipv 61 waar ze in eerste instantie de corrigerende norm op hebben gebaseerd. Nu enkele leerlingen erop aan hebben gedrongen dat dit gecorrigeerd moet worden, zei de wiskundesectie dat ze mochten kiezen, de nieuwe norm zoals ie nu is, of de oude norm met correctie van die twee punten. Dus niet de nieuwe norm met herstel van die twee punten.

Dit hoorde ik vandaag bij eco, waar de leraar zei dat dit niet kan, en we dit moesten aanvechten bij de commissie. Maar staan wij als leerlingen in ons recht, moeten ze hun fout herstellen?

Laatst gewijzigd op 11-11-2011 om 21:35.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2011, 21:34
Diamera
Diamera is offline
De rest past niet in de interface van mn mobiel, dus hier nog een post:

Verder heb ik een essay moeten schrijven voor Engels. Perfect geformuleerd, stijlfiguren en retorische trucjes gebruikt, mooie uitdrukkingen, inhoud perfect, echt mn best gedaan, overal op gelet... krijg ik een 8. Een 8, nou ja is prima natuurlijk, waarom zeiken, maar ik ben er niet blij mee. Het is echt een perfect essay, ik weet hoe goed het is, mijn leraar was er ook vol lof over, ik werd er vorige week spontaan op aangesproken hoe prachtig en overtiuigend het wel niet was, geen spelfout, grammaticafout etc. te vinden. Geeft ie me een 8.

Normaal bediscussieer ik nooit cijfers, zeker geen achten, maar deze man geeft uit principe geen cijfers boven de acht. Hij had nog iets verkeerd gelezen, en toen ik hem erop wees hersteld, 'Maar dat verandert het cijfer niet hoor, het is even goed!' Bij andere vakken met schrijfopdrachten werken ze met duidelijke puntenschema's, 10 punten worden over de aandachtspunten inhoud, structuur, spelling etc. verdeeld worden, je kent het wel. Deze man niet, hij doet wel 'iets' met '0,25 eraf per fout' etc., dat heb ik ook omdat ik de titel vergeten ben, maar echt, een 8 is te laag.

Andere klassen hebben in de 9 gehaald, ik weet zeker dat mijn essay dat ook waard is. Kan ik vragen om herziening door een collega? Ik ga hem volgende keer vragen waar mijn cijfer precies op gebaseerd is, maar voorzie geen hoger cijfer. Hij doet het gewoon niet. 8 is het maximum voor hem. Maar het is gewoonniet representatief. Mag ik vragen om overleg met een andere corrector?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten