Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2011, 18:11
Idontknowx
heeehoi !
wij hebben deze week toetsweek,
en in de vorige overhoring stond een paar keer de vraag welke lading heeft Fe?
ijzer heeft dus twee ladingen (|||) en (||) maar waar kun je dat vinden ?:$
ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo,
cyaa x
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2011, 18:17
Em.
Em. is offline
Dat hangt er volgens mij vanaf. Als je een zout hebt met daarin ijzer en nog iets, en dat 'nog iets' heeft in totaal een lading van -2 dan moet ijzer in totaal een lading van +2 hebben, en als 'nog iets' een lading van -3 heeft, moet ijzer een lading van +3 hebben, om het totaal op 0 uit te laten komen. En als je twee ijzer hebt, en je 'nog iets' heeft een lading van -4 dan moet je ijzer in totaal +4 hebben = +2 per ijzerdeeltje. Ik geloof i.i.g. dat het zo was.
Oud 12-11-2011, 18:29
Idontknowx
Citaat:
Dat hangt er volgens mij vanaf. Als je een zout hebt met daarin ijzer en nog iets, en dat 'nog iets' heeft in totaal een lading van -2 dan moet ijzer in totaal een lading van +2 hebben, en als 'nog iets' een lading van -3 heeft, moet ijzer een lading van +3 hebben, om het totaal op 0 uit te laten komen. En als je twee ijzer hebt, en je 'nog iets' heeft een lading van -4 dan moet je ijzer in totaal +4 hebben = +2 per ijzerdeeltje. Ik geloof i.i.g. dat het zo was.
okeeey ik denk dat ik het zo begrijp
dus je hebt bijv:
Fe CL 2-
dan is de lading van Fe dus 2+ ?
en dan schrijf je dat als Fe (||) ?
of heb ik het fout ?:$
Met citaat reageren
Oud 12-11-2011, 18:38
Em.
Em. is offline
Als Cl 2- is, dan lijkt het mij logisch dat Fe dus 2+ moet hebben, ja. En dat je dan als je FeCl oplost, dus Fe2+ krijgt en Cl2-.
Oud 12-11-2011, 18:40
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
FeCl lijkt me wel erg sterk. Bedoel je niet: ?
Oud 12-11-2011, 18:42
Idontknowx
Citaat:
FeCl lijkt me wel erg sterk. Bedoel je niet: ?
uhm nee, t'was even een voorbeelde ik weet niet of het bestaat maar ik denk dat ik het nu wel snap
Met citaat reageren
Oud 12-11-2011, 18:43
Idontknow
Citaat:
Als Cl 2- is, dan lijkt het mij logisch dat Fe dus 2+ moet hebben, ja. En dat je dan als je FeCl oplost, dus Fe2+ krijgt en Cl2-.
Okeeey ik snap het dankje!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2011, 18:43
Idontknow
Citaat:
uhm nee, t'was even een voorbeeldje ik weet niet of het bestaat maar ik denk dat ik het nu wel snap
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten