Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-10-2011, 12:23
Verwijderd
CCleaner geeft programma's weer die automatisch worden opgestart tijdens het opstarten van Windows 7.

Welke programma's, uit de bovenstaande lijst, zijn overbodig (als je ze niet of niet meteen gaat gebruiken) en kunnen worden uitgeschakeld?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2011, 12:55
Lotte^^
Lotte^^ is offline
deamon tools, adobe ARM, adobe Reader, quicktime task.
De rest kan ik zo niet zien waar het van is, dan zo je even opzij moeten scrollen (en omlaag staat ook nog wat..)
Met citaat reageren
Oud 31-10-2011, 13:01
Verwijderd
De dingen die jij niet meteen gaat gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2011, 13:14
Bilson
Bilson is offline
Als ik zo vrij mag zijn,
CCleaner zal ik persoonlijk nooit gebruiken aangezien er op het net heel veel fakes rondzweven ( malware )
zelf gebruik ik spybot s&d, maar windows taskmanager kan dit ook, of je zoiets op een mac hebt weet ik niet want ik ken enkel maar pc lol.
maar ja ik zie daar enkele dingen in dat lijstje dat je gerust kan uit zetten, hoe je dit moet doen met ccleaner weet ik niet want ik heb het niet
----
Daemon tools lite ( kan zijn dat dit van ccleaner zelf is weet ik niet ) de naam deamon word vaak voor verschillinde soft gebruikt
Adobe arm/ reader speed launcher kan je gerust uitschakelen, dit zijn onderdelen van adobe om deze sneller te kunnen opstarten als je deze wenst te gebruiken .
Norton online backup ?? is dit een toestel dat je thuis gebruikt of is dit een toestel voor kantoor ??
Norton op zich is heel zwaar als je pctje enkel voor thuis gebruik is en er zijn andere ( gratis ) proggys daarvoor en vaak veel lichter in gebruik voor je pctje EN ze doen net hetzelfde
Quicktime task kan je gerust uit zetten evenals iTuneshelper.
weet wel, als je deze allemaal uitschakeld het langer zal duren voor het eigenlijke programma zal opstarten als je deze oproept.
Let wel op met iTuneshelper, zelf heb ik al ondervonden dat als ik dit uitschakelde, enkele dagen nadien als ik het wou gebruiken er een foutmelding kwam dat itunes slecht was geinstalleerd en soms werkte dit perfect.
de andere dingen ken ik niet echt eerlijk gezegd enkel bluetooth.lnk
als jij een blauwtje aanstaan hebt en dit vaak gebruikt laat het dan staan dit gebruik practisch helemaal nada.
Ik laat je wel weten dat ik met 7 geen ervaring heb en enkel maar mijn xp pro ervaring kan mee geven.
maar bij elke stukje dat je uitschakeld doe je geen schade aan je pc, het enige wat er kan gebeuren als je iets verkeerd uitschakeld is dat je pctje een foutmelding geeft en zichzelf uitschakeld,
een simpele druk op de knop en alles draait weer naar behoren ( als je windows taskmanager gebruikt tenminsten )
bij ccleaner weet ik niet wat deze eigenlijk echt doet, daarvoor is spybot s&d makkelijker, als je daar iets uitschakeld dat win echt nodig geeft dan maakt windows gewoon een duplicaat en start alles weer normaal op.
genoeg gezeverd nu zwijg ik ;-)
greetzz
Met citaat reageren
Oud 31-10-2011, 16:18
Verwijderd
Bluetooth.Ink is de laatste in de lijst. Eronder staat nog een witregel.

CCleaner is een programma dat voornamelijk bedoeld is om overbodige bestanden te verwijderen, waardoor je pc of laptop snel blijft werken (ik laat het programma aan het eind van iedere sessie altijd even lopen). De bestanden worden grondig van de pc of laptop verwijderd. Je kunt er ook, zoals je ziet, bestanden die normaal starten zodra de pc of laptop start mee uitschakelen.

Meer info: http://www.piriform.com/ccleaner.

CCleaner die ik heb geïnstalleerd is echt afkomstig van Piriform en werkt prima.

Ik gebruik de laptop thuis voor persoonlijk gebruik. Norton Internet Security heb ik gekregen van iemand die een abonnement heeft en die daardoor het programma op drie pc's / laptops mocht installeren. Norton werkt verder prima en moet ik natuurlijk aan laten staan.

Ik wil vooral weten wat ik veilig kan uitschakelen, zodat er minder programma's automatisch gaan draaien als ik de laptop opstart. Dit alles om de laptop zo snel mogelijk te laten werken en zo min mogelijk geheugen te laten gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2011, 03:06
Bilson
Bilson is offline
dan kan ik je 1 ding adviseren en dat is windows task manager ( Ctrl Alt delete ) krijg je deze dan op je scherm,
daar kan je die ook allemaal zien en ook tijdelijk uitschakelen, delen die win echt nodig heeft zal je niet kunnen stoppen, maar sommige kunnen wel gestopt worden en dan krijg je of een foutmelding of dat win zichzelf afsluit, wat je daar ook doet het kan geen kwaad want als win aflsuit start alles terug netjes op als je win terug opstart.
Op die manier kan je zien wat kan en niet kan zonder kwaad te berokken en dan kan je met ccleaner het permanent instellen
grtz
Met citaat reageren
Oud 02-11-2011, 06:34
freyk
freyk is offline
ik mis nog de zelfstartende services.
Je kan ook ff hier de inhoud van een logje plaaten, wwat je maakt met hijackthis.
Oud 13-11-2011, 11:12
Verwijderd
ligt eraan welke programma's je dagelijks gebruikt. als je maar 1x per maand iTunes gebruikt kun je itunes helper uitschakelen. Zelfde geld voor adobe arm, bluetooth, adobe reader speed launcher en deamontools lite. verder verwijs ik je graag door naar deze site: http://schoonepc.nl/windows7/windows...maliseren.html
Met citaat reageren
Oud 13-11-2011, 11:14
M@rco
M@rco is offline
Of blijf gewoon van die services af. De "winst" die je ermee behaalt is minimaal, en mogelijk zelfs negatief als je dingen uitschakelt die je helemaal niet uit zou moeten schakelen.
Reageren

Regels voor berichten