Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2011, 12:11
Annoniem2
Annoniem2 is offline
Ik slik om de dag ibuprofen om me beter te voelen en kan kan als ik snachts inneem heerlijk van slapen

maar ik heb gehoord dat je beter advil kan gebruiken omdat het niethezelfde is als ibu.
maar wat is het verschil met advil en ibuprofen?

Wat zit er in die 2??

Kan iemand mij dat uitleggen??
Met citaat reageren
Oud 12-11-2011, 12:32
Verwijderd
Waar slik je het überhaupt precies voor? kan je niet slapen van de pijn? Ben je daar al mee bij een arts geweest?

Verder is Advil gewoon merk-ibuprofen, dus het is precies hetzelfde.
Het remt de productie van een stofje, prostaglandine. Dat stofje zorgt ervoor dat als je ergens een ontsteking hebt, de bloedvaatjes in dat gebied wijder open gaan staan (waardoor het warm, rood en opgezwollen wordt) en de zenuwen gevoeliger worden voor pijnprikkels. Door de productie dat stofje af te remmen, kan je zenuwstelsel pijnprikkels minder goed doorgeven, waardoor het werkt als pijnstiller, en krijg je minder symptomen van ontstekingen die niet het gevolg van een bacterie zijn, zoals de gewrichtsontstekingen bij iemand met reuma. Daardoor kun je ibuprofen als pijnstiller gebruiken maar ook om dergelijke 'schone' ontstekingen te remmen.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2011, 13:16
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik slik om de dag ibuprofen om me beter te voelen en kan kan als ik snachts inneem heerlijk van slapen
Slik je het omdat je ook werkelijk klachten hebt of slik je het uit gewoonte? Volgensmij mag je ibuprofen niet langer dan een week achter elkaar gebruiken.
Oud 12-11-2011, 17:44
Annoniem2
Annoniem2 is offline
Ik slik het nog geen week 2x van de week gehad.

Wat als je ibuprofen wel een week lang slikt?
Wat kan er dan mis gaan?

En ja heb pijnn in me schouder
Soms ook wel uit gewoonte.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2011, 21:06
Verwijderd
Sowieso met die schouder naar de huisarts gaan, als je dat nog niet hebt gedaan. En uit gewoonte ibuprofen slikken zou ik niet doen, volgens mij is het slecht voor je maag en lever. Het kan best dat je nu met je schouder wel het beste ibuprofen kan blijven slikken tot je geen pijn meer hebt, maar overleg dat met je huisarts
Met citaat reageren
Oud 14-11-2011, 16:38
Guinie
Guinie is offline
..Hoe kun je pijnstillers slikken uit gewoonte? Die dingen zijn niet lekker toch..?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2011, 16:49
Myzzzz
Myzzzz is offline
Ik heb ibuprofen 600 mg gehad omdat ik bij de kaakchirurg mijn verstandskiezen heb laten trekken. Die dingen smaken inderdaad niet bepaald lekker, maar ik heb wel ergere medicijnen gehad.
400 mg schijnt daarintegen heel zoet en lekker te zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2011, 16:58
Verwijderd
Die slik je toch gewoon in 1x door? Proef je niets van.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2011, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ibuprofen 600 mg gehad omdat ik bij de kaakchirurg mijn verstandskiezen heb laten trekken. Die dingen smaken inderdaad niet bepaald lekker, maar ik heb wel ergere medicijnen gehad.
400 mg schijnt daarintegen heel zoet en lekker te zijn.
Pff sowieso zit er geen verschil in hoe het smaakt met hoe veel mg het is volgens mij hoor. Ibuprofen zit gewoon in van die capsuledingetjes, en bepaalde merken doen op die capsule gewoon een soort suikerlaagje en dan smaakt het prima. Het kruidvat doet dat bijvoorbeeld. Capsules die je van de kaakchirurg meekrijgt zijn waarschijnlijk gewoon van een ander merk, wat dat dus niet doet.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 16:28
M@rco
M@rco is offline
De ibuprofen 600mg die ik ken (ook van de kaakchirurg) zijn van die zakjes poeder die je in water moet oplossen. Smaakt naar sinaasappel, best lekker eigenlijk!
Oud 15-11-2011, 16:44
Verwijderd
Er zijn ook pillen van 600 mg en er zijn ook oploszakjes van 400.

De sinaasappelsmaak is wel briljant though.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten