Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2011, 16:02
Verwijderd
Ik ben 17 jaar en volgend jaar word ik 18. Ben van plan om met school te stoppen omdat ik nog maar in het 4 de jaar zit en ik deed latijn en dit jaar ben ik naar handel gegaan door b-attest. Mijn droom is advocaat worden en zodra ik 18 word wil ik me inschrijven in open universiteit. Als ik volgend jaar stop met school kan ik toch later mijn diploma halen voor secundair. Terwijl ik studeer op open universiteit wil ik ook een bedrijf openen zodat ik wat inkomen heb. Ik verveel me op school en buiten het onderwijs heb je ook kansen om je droom waar te maken. Is dit haalbaar of niet? Dat is mijn vraag.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2011, 17:00
ejaa
ejaa is offline
Als ik het goed verneem, dan zit je in het vierde leerjaar van het secundair in België en wil je stoppen met school omdat je het saai vind. Ook zeg je dat je advocaat wil worden en is jouw vraag of dit haalbaar is of niet. Waarbij je zelfs nog tijdens je studie een bedrijf wil oprichten. Ook heb je het over een B-attest, wat is een B-attest?

Of het haalbaar is dat is een vraag die alleen jij kan beantwoorden of eventueel je ouders. Ik ga er namelijk vanuit dat jij jezelf en je ouders jouw zelf het beste kennen, daar kan ik dus niet over oordelen. Bij de opleiding advocaat is het voornamelijk veel regels stampen, daarbij wil je dan ook nog een bedrijf oprichten, wat ook al veel energie kost. Dus buiten het feit om dat je eerder stopt met school en dus minder informatie hebt opgenomen i.t.t. je mede-klasgenoten die voor advocaat studeren(aanname) heb je het ook nog zwaarder dan je mede-klasgenoten door je prille bedrijfje opdat moment, waar je ook veel energie in moet gaan stoppen.

Dan heb ik nog een vraag: kan je zonder het secundaire onderwijs afgerond te hebben überhaupt wel beginnen aan een opleiding in de advocatuur?

Waar een wil is is een weg, maar bewandel wel de juiste weg. De juiste weg wordt daarbij ondersteund door wilskracht en doorzettingsvermogen, dit leidt tot de meest succesvolle afronding.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2011, 11:13
xxceline
xxceline is offline
Onthoud wel dat OU rechten over NEDERLAND gaat, en dus NIET over Belgie Heb je niks aan in BE.
Je kan uiteraard beginnen op je 18e, maar mss moet je je eens afvragen waarom je op je 17e nog in de 4e klas zit ..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten