Als ik het goed verneem, dan zit je in het vierde leerjaar van het secundair in België en wil je stoppen met school omdat je het saai vind. Ook zeg je dat je advocaat wil worden en is jouw vraag of dit haalbaar is of niet. Waarbij je zelfs nog tijdens je studie een bedrijf wil oprichten. Ook heb je het over een B-attest, wat is een B-attest?
Of het haalbaar is dat is een vraag die alleen jij kan beantwoorden of eventueel je ouders. Ik ga er namelijk vanuit dat jij jezelf en je ouders jouw zelf het beste kennen, daar kan ik dus niet over oordelen. Bij de opleiding advocaat is het voornamelijk veel regels stampen, daarbij wil je dan ook nog een bedrijf oprichten, wat ook al veel energie kost. Dus buiten het feit om dat je eerder stopt met school en dus minder informatie hebt opgenomen i.t.t. je mede-klasgenoten die voor advocaat studeren(aanname) heb je het ook nog zwaarder dan je mede-klasgenoten door je prille bedrijfje opdat moment, waar je ook veel energie in moet gaan stoppen.
Dan heb ik nog een vraag: kan je zonder het secundaire onderwijs afgerond te hebben überhaupt wel beginnen aan een opleiding in de advocatuur?
Waar een wil is is een weg, maar bewandel wel de juiste weg. De juiste weg wordt daarbij ondersteund door wilskracht en doorzettingsvermogen, dit leidt tot de meest succesvolle afronding.
|