Een tijd geleden ben ik 2x erg ziek geweest tijdens m'n menstruatie. ik neem al 4 jaar de pil. had dit nooit eerder voorgehad en neem nu al 1.5 jaar dezelfde pil: Yasmin.
die past wel bij me, heb geen nevenwerkingen gehad ofzo

ik neem altijd twee pillenstrips na elkaar. gewoon, omdat ik die maandstonden zo kort op elkaar vind

en om het te vermijden omdat ik altijd enorm veel hoofdpijn en rugpijn heb, en niets helpt dan behalve zelfgemaakte pijnstillers door de apotheek en die zijn echt wel zwaar.
het kwam me eens slecht uit en heb dan opeens drie pillenstrips na elkaar genomen. m'n maandstonden gehad: heel erg ziek. ben naar huis moeten gaan om in m'n bed te kruipen, nog nooit eerder gehad, niets kunnen eten, misselijk, overal pijn, duizelig, ...
dan dacht ik ' ik doe het wat rustiger aan, ik neem vanaf nu 1 pillenstrip'.
nou , foute keuze

weeral van dat.
ben naar de dokter geweest, en hij zei me dat ik er vanbinnen bij mn hormonen er een rommeltje van gemaakt had omdat ik al zo lang gewend ben die pil door te nemen op die manier, en niet drie keer na elkaar of 1 keer. 'blijf bij de twee keer' zei hij.
OF
hij zei me dat het eigenlijk geen kwaad kan van je pil neem nu een jaar door te nemen, dat je dan alleen last kan hebben van tussentijdse bloedingen. besluit : ik neem m'n pil zo lang mogelijk door tot het me eens goed uitkomt en kan uitzieken in m'n bed.
nu hoor ik dat een vriendin van me bij dezelfde dokter had geweest, en hij zei haar dat je niet langer dan drie maand je pil mag nemen. dus hij heeft twee andere versies van uitleg.. vraag ik me echt af wat ik moet doen nu :/ heb geen zin om iedere maand ziek in m'n bed te liggen eerlijk gezegd maar wil ook niets verkeerd doen.
heeft er iemand ervaring mee of wat meer info?