Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2011, 18:18
Avondjurk
Avondjurk is offline
Sorry als dit verkeerd geplaatst is, ik had geen idee waar ik het moest plaatsen!
Ik heb jullie hulp nodig:
Ik heb kaartjes gewonnen voor de clubtour van JURK!
Helemaal fantasisch natuurlijk ik ben een grote fan van ze en ik ben superblij!
Maar ik weet echt niet wie ik mee moet nemen!
En ik wil graag weten wat jullie zouden doen.

Persoon A: Altijd heel veel lol mee, ook serieuze gesprekken mee, kan wel wat leuks gebruiken want heeft een lastige thuissituatie, hele goede vriendin. Helemaal mijn humor, ook lekker uitbundig en druk, net als ik.
Persoon B: Ook een hele goede vriendin, ook altijd lol mee en ook serieuze gesprekken. Wil heel erg graag mee en wil alles doen om mee te kunnen. Ze is alleen erg stil en laat het nooit echt zien als ze enthousiast is.

Ik heb hier echt moeite mee en wil eigenlijk niet tussen ze kiezen.. Het zijn beide hele goede vriendinnen, ik ken ze even lang, ik wil beide niet teleurstellen. Ze zijn beide, nt als ik, grote fans en ik heb met beide al veel leuke en ook minder leuke dingen meegemaakt. Ik heb ook nog een andere vriendin, die ook wel mee zou willen. Ze is niet zo'n hele grote fan maar vindt ze wel superleuk.

Persoon C: Mijn (beste) vriendin die wel graag mee zou willen maar zegt dat ik beter een van de andere personen mee kan nemen omdat die grotere fans zijn. Ze is echt mijn liefste maatje. Samen zijn we compleet gestoord.

Als ik eerlijk ben, zie ik mezelf het meest persoon C meenemen. Maar om A en B teleur te stellen, vind ik echt niet leuk.. Wat moet ik doen?! En stel ik neem persoon C mee, hoe vertel ik dit aan A en B?
Oud 16-11-2011, 18:22
Vowel
Vowel is offline
Optie D: Gooi samen geld bij elkaar om een derde kaartje te halen en ga met z'n drieën.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2011, 18:48
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik denk dat ik in jouw situatie vriendin A mee zou nemen, uitleggen aan vriendin B dat je haar graag wat lol wilde geven vanwege haar thuissituatie. Als vriendin B dan nog zegt van ja maar ik wil heel erg graag mee want ik ben zo'n grote fan, dan kunnen jullie met z'n drieën misschien de kosten delen ofzo.

Echter, als je toch echt vindt dat vriendin C je allerbeste vriendin is en je denkt dat je het met haar leuker hebt dan met je andere vriendinnen, dan kun je beter voor haar kiezen en gewoon tegen je andere vriendinnen zeggen dat je toch maar persoon C meeneemt en hoopt dat ze dat niet erg vinden. Je hoeft het ook weer niet uitbundig uit te leggen of ze te vertellen dat je de een minder aardig vindt dan de ander.
Oud 16-11-2011, 20:11
Avondjurk
Avondjurk is offline
Geld bij elkaar gooien, zo zit het niet helemaal. Ik had al een kaartje, net als A en B, we zouden al samen gaan. Maar toen won ik 2 kaartjes, 2 speciale kaartjes. Ik heb ze gewonnen via 3fm en het zijn dus een soort VIPkaartjes. Nu heb ik dus zelf een kaartje over. C ging nog niet, maar zegt mijn kaartje wel te willen hebben als ik haar niet zou meenemen. Van die kaartjes komen we wel af, daar niet van. Het is de vraag wie ik meeneem. B gaat erg teleurgesteld zijn, A maakt het minder uit. C maakt het helemaal niet uit.. Tenminste dat zeggen ze, ze willen wel heel graag.

Ik weet het gewoon niet..
Het is natuurlijk iets wat maar 1x zal gebeuren. Het is over een maand.
Nu neig ik naar C, maar dan voel ik me schuldig tegenover A en B. Stel ik kies A, dan is B erg teleurgesteld en maakt het C niet zo veel uit. Als ik B kies, heb ik een teleurgestelde A.

Bovendien, stel ik kies A, dan staat B alleen in het publiek, want die vriendin van mij kent ze niet zo goed. Zo ook bij B, dan staat A alleen. A en B kennen elkaar wel goed.
Oud 16-11-2011, 21:48
LouBega
LouBega is offline
Lootjes trekken? Geen gevoel van schuld; maar gewoon goed geluk!
Oud 16-11-2011, 23:54
SayWhat
SayWhat is offline
Kies voor A of B.

C is jouw beste vriendin en begrijpt je als je A of B meeneemt. Dan zou ik persoonlijk voor A gaan. Maar volgens mij ben je niet zo bang voor de keuze, maar meer bang voor de gevolgen van deze keuze.

Je bent een meid van 16 jaar, en je moet keuzes maken in je leven. Dit zijn belangrijke dingen in het leven. Probeer bij keuzes in de toekomst, jezelf belangrijker te vinden, dan je omgeving. Waar jij bang voor bent is de mensen die je misschien moet teleurstellen. Maar het leven stopt toch niet na het concert van Jurk? Ik bedoel ga dan een andere dag wat leuks doen met persoon B, en neem C een keer mee met avondje stappen! Niet onzeker zijn over de consequenties, als het je echt vriendinnen zijn dan begrijpen ze je keuze voor persoon A!

SayWhat
Met citaat reageren
Oud 17-11-2011, 08:20
Verwijderd
Ga af op je gevoel en blijf je ermee zitten, overleg met beide dat je graag wil loten. Wellicht kan een van de twee niet eens of wil toch niet zo graag of wat dan ook, en anders loot je alsnog. Tussen a en b inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2011, 10:14
Verwijderd
Nou, wat een gigantisch dilemma zeg Neem gewoon eentje mee, het is maar een show.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2011, 13:26
Vowel
Vowel is offline
Wacht, dus als ik het goed begrijp heb je nu in totaal 5 kaartjes? Drie gewone kaartjes en 2 VIP-kaartjes? Wat is dan het probleem? Ga gewoon met z'n allen en verloot de VIP-kaartjes. Volgens mij ik het niet.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2011, 14:33
honkballertje
honkballertje is offline
Ga met zn 3en en verpats de VIP kaartjes
fixed
Oud 19-11-2011, 15:54
Pluis
Pluis is offline
Ik heb wel eens vaker kaartjes van 3fm gehad voor dingen en daar was niks vippigs aan hoor. dus tenzij ze erbij hebben gezegd dat er allemaal toeters en bellen aan zitten zou ik gewoon lekker met z'n 4en gaan en een fijne avond hebben.
Oud 19-11-2011, 22:14
Verwijderd
Ga dan met zn 4ren en alle 2 een kant uit. Zijn jullie toch met zn 2en
Met citaat reageren
Oud 20-11-2011, 19:00
Avondjurk
Avondjurk is offline
Het zijn wel degelijk andere kaartjes dan die ik al had, maar dat terzijde.
Ik heb voor mezelf besloten dat ik toch C mee wil nemen.
Ik moet het alleen nog aan A en B vertellen. A maakt het waarschijnlijk weinig uit, B zal teleurgesteld zijn. Maar daar moet ik dan maar even doorheen. Toch bedankt iedereen.
Oud 20-11-2011, 20:38
honkballertje
honkballertje is offline
waarom de persoon meenemen die het het minst boeit als ze niet mee gaat?
Oud 20-11-2011, 23:05
SayWhat
SayWhat is offline
Citaat:
waarom de persoon meenemen die het het minst boeit als ze niet mee gaat?
inderdaad, Ik bedoel voor haar maakte het toch niets uit?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2011, 08:50
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Omdat ze haar aardiger vindt. Dat vind ik volkomen logisch.
Oud 21-11-2011, 10:09
Vowel
Vowel is offline
Wat ik gewoon niet begrijp is waarom je een situatie gaat creëren waarin je moet kiezen, terwijl er ook een optie bestaat die ervoor zorgt dat je met z'n allen kunt.

En als ik dit er dan meeneem in de situatie:
Citaat:
Ik heb wel eens vaker kaartjes van 3fm gehad voor dingen en daar was niks vippigs aan hoor. dus tenzij ze erbij hebben gezegd dat er allemaal toeters en bellen aan zitten zou ik gewoon lekker met z'n 4en gaan en een fijne avond hebben.
dan vind ik helemaal dat je met de "gewone" kaartjes moet gaan, met z'n allen zodat je samen plezier kunt hebben.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2011, 10:27
Lente
Lente is offline
pff boeie, die 2 fans gaan samen en ze neemt haar beste vriendin mee, prima toch? anders was haar beste vriendin met één van de fans gegaan en die kennen elkaar niet. dus nu gaat iedereen met iemand die ze leuk vindt en heeft iedereen een mooie avond die gewonnen kaartjes zijn vast geen plaatsen naast de 3 gekochte kaartjes, dus met zn allen gaan kan sowieso niet, want ze zijn met 4.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2011, 11:04
Vowel
Vowel is offline
Ja, maar ik bedoel dat ze toch hadden besloten met z'n drieën te gaan? Die beste vriendin ging toch eerst niet mee? En volgens de TS boeit het die beste vriendin toch niet echt..

Mja, misschien ligt het aan mij. Als ik iets met twee vriendinnen had gepland ga ik niet opeens eentje aan de kant zetten. Dan zou ik die twee VIP-kaartjes verkopen of zo, en alsnog met z'n drieën gaan.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2011, 11:26
Verwijderd
Nu maken jullie van deze belachelijk simpele kwestie alsnog iets heel ingewikkelds.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2011, 11:29
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Nu maken jullie van deze belachelijk simpele kwestie alsnog iets heel ingewikkelds.

Voor mij was het dan ook simpel geweest. Je hebt het afgesproken met z'n drieën? Dan ga je met z'n drieën.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten