Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik vind je vrij wijsneuzerig overkomen, zeker voor iemand van 18 jaar.
Psychotherapeuten 'rekken' niet onnodig. Er staan doorgaans genoeg mensen op wachtlijsten, zeker in de GGZ, en een therapeut gaat een cliënt niet langer 'houden' dan noodzakelijk. Als jouw vriendin borderlinekenmerken vertoont is ze gebaat bij goede psychologische hulp en niet bij meditatie of jouw hypnose. Schematherapie is helemaal niet per se 2 keer in de week 3 jaar lang, dat kan wekelijks, tweewekelijks, full-time in een klinische setting of dagbehandeling, etc etc.. Haar ouders hoeven daar geen geld voor op te hoesten want dat wordt vergoed door de basisverzekering/AWBZ, een eigen bijdrage daargelaten. En 'een rationeel iemand'? ![]() Het klinkt ook echt alsof je vooral een flinke klap hebt gekregen van het feit dat ze het uitgemaakt heeft met je. Wie zegt dat dat betekent dat ze compleet de weg kwijt is? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een wijs man* zei ooit: je kunt iemand niet uit de shit redden die zich daar prettig in voelt. En aangezien jij niet langer haar partner bent, kun je haar duidelijk zeggen wat je vindt, kun je belangrijke personen om haar heen waarschuwen, maar zul je je er verder buiten moeten houden. Wie weet heeft zij het gewoon geen gevoelens meer voor jóu, in plaats van zo in het algemeen. Wellicht is het toch wel een zeer bewuste keuze geweest jou te dumpen, daar al eens aan gedacht? Bindingsangst en verwarring, uit het niks uitmaken, ik heb het gevoel dat er toch wel ietsje meer speelt en dat dat vooral jouw trots kwetst. Kortom, het zijn nu jouw zaken niet, het is niet jouw plaats om als eerste in te grijpen en wat jij kan doen is een persoon dicht bij haar inlichten over je zorgen, maar inmiddels heeft zij jou je plaats gewezen en zul je dat toch echt moeten accepteren. *mijn papa |
![]() |
||
Citaat:
Bovendien geloof ik gewoon weg niet dat je ervaring hebt met hypnotiseren als je 18 bent! ![]()
|
En als je dat wel hebt, vraag ik me af of je het niet zou misbruiken om haar terug te krijgen.
![]()
|
je hebt het steeds over zweverig gedoe als hypnose, maar wat denk je daarmee te kunnen bereiken? denk je dat dat echt alles oplost?
verder sluit ik me bij de rest aan, je komt nogal over alsof je haar erg op wil dringen jou hulp te accepteren. mensen die in de put zitten accepteren meestal niets of in elk geval heel weinig van hulpverleners waar ze geen goede band of in elk geval een goed gevoel bij hebben, en aangezien het je ex is kan ik me voorstellen dat ze dus liever van iemand anders hulp krijgt. ik vraag me ook heel erg af hoe jij aan al die ''kennis'' over mensen en gevoelens komt... |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |