Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2011, 00:13
honestsmile
honestsmile is offline
Hallo forumleden,

Ik heb een vraag wat ik mij al langere tijd af vraag. Ik heb namelijk al langere tijd last van allerlei vervelende symptonen, maar deze dingen kunnen bij meerdere dingen te verklaren zijn. Vinden jullie ook niet, dat van allerlei algemene klachten zoals constante vermoeidheid bij zo veel ''ziektes'' tussen aanhalingstekens te vinden zijn?

Ik denk persoonlijk dat ik last heb van mijn bloedsuikerspiegel die schommelt. De symptonen die daarbij horen kloppen bij mij vrijwel allemaal.
Spoiler

Zoals in de spoiler(het zijn echt veel symptonen) is te zien komen echt heel veel symptonen overeen die ik dikgedruk heb gemaakt of een aantekening bij heb gezet. Maar het blijven symptonen die toch algemeen zijn en sommigen loop ik al veel langer mee zoals de darmen, slaapproblemen. Maar ik slaap nu wel genoeg, maar toch ben ik te moe altijd en vaak gapen en heel licht voelen enz.
Maar als ik kijk bij pfeiffer, dan kloppen die symptonen ook, maar die symptonen kunnen ook te verklaren zijn aan een rondgaande griep die heel lang geduurd heeft.
En ik heb ook wel eens gehoord dat het aan de schildklier kan liggen, maar hier ben ik al eens voor geprikt en toen was alles wel goed geloof ik.

Ik ga er nu niet nog dieper op in, want dan wordt het nog een langer bericht. Even voor de duidelijkheid, ik stel me niet aan en ga ook nooit naar de huisarts. Maar wat ik moeilijk vind is dat door veel problemen thuis en stress en slaapproblemen daardoor, sommige klachten ook toen al liepen. Maar nu ik wel beter slaap, maar wel nog stress heb weet ik niet zo goed waar mijn klachten bij kunnen horen. En ik wil niet ''zielig'' over komen bij de huisarts, maar ik wil wel graag zekerheid over wat er nu steeds mis zou kunnen zijn. Dus misschien dat iemand dit herkent?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2011, 09:50
Verwijderd
Waarom laat je het niet checken bij de huisarts?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2011, 11:00
Verwijderd
Idd, je bent echt geen aansteller als je met deze klachten naar je huisarts gaat hoor! Je huisarts kan bv bloedonderzoek laten doen om bepaalde dingen uit te sluiten, dat is veel makkelijker dan met een lijstje symptomen blijven gissen naar wat het kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2011, 11:05
Martiño
Martiño is offline
Zelfdiagnose kan gevaarlijk zijn. Veel symptomen passen bij verschillende ziektes (daarom zie je ze ook vaak terugkomen), en voor een leek is het onmogelijk om daar de juiste conclusie uit te trekken. Door zelf op te gaan zoeken kom je vaak tot onjuiste en overdreven conclusies.

Ik zeg absoluut niet dat je je aanstelt en ik geloof dat je klachten hebt, maar je gaat jezelf steeds meer focussen op je klachten, waardoor je ze ook als erger gaat ervaren. Je kunt jezelf ook een verkeerde oorzaak aanpraten, terwijl uiteindelijk kan blijken dat je klachten simpel te verklaren zijn.

Als je zoveel klachten hebt: ga naar de huisarts! Daar is de huisarts voor en die kan je helpen of doorverwijzen. Je moet voorzichtig zijn met zelf je klachten proberen te interpreteren, er is een reden dat een arts een jarenlange opleiding moet volgen.
Oud 02-12-2011, 11:40
Verwijderd
Heee als ik die symptomen zie, heb ik dat ook!
...óf een winterdepressie.
..óf gewoon stress.
..óf...

je voelt 'm al. Laat je checken, want die symptomen zijn inderdaad zo algemeen als ik weet niet wat. Zulke vage klachten heeft íedereen.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2011, 12:23
honestsmile
honestsmile is offline
Citaat:
Zelfdiagnose kan gevaarlijk zijn. Veel symptomen passen bij verschillende ziektes (daarom zie je ze ook vaak terugkomen), en voor een leek is het onmogelijk om daar de juiste conclusie uit te trekken. Door zelf op te gaan zoeken kom je vaak tot onjuiste en overdreven conclusies.
Wat je zegt, heb je gelijk in, daarom heb ik verder ook niet gezocht en focus ik me er niet te veel op, ik heb de klachten al langere tijd en zei tegen mezelf van: ik kijk het nog even aan, het is vast een griepje of waait wel weer over.

Maar ik vroeg mij echt af of de huisarts je dus geen ''zeikerd'' vind, want ik ben al een hele tijd terug geweest met zulke klachten en daar konden ze toen niks over vinden en de huisarts zei dat het door de stress van mijn thuissituatie kwam,

Bedankt voor jullie antwoorden, ik ga toch even een afspraak maken. Als er niets te vinden is, weet ik in ieder geval dat ik niks heb.

En een winterdepressie heb ik sws niet .
Met citaat reageren
Oud 02-12-2011, 13:40
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Wat je zegt, heb je gelijk in, daarom heb ik verder ook niet gezocht en focus ik me er niet te veel op, ik heb de klachten al langere tijd en zei tegen mezelf van: ik kijk het nog even aan, het is vast een griepje of waait wel weer over.

Maar ik vroeg mij echt af of de huisarts je dus geen ''zeikerd'' vind, want ik ben al een hele tijd terug geweest met zulke klachten en daar konden ze toen niks over vinden en de huisarts zei dat het door de stress van mijn thuissituatie kwam,

Bedankt voor jullie antwoorden, ik ga toch even een afspraak maken. Als er niets te vinden is, weet ik in ieder geval dat ik niks heb.

En een winterdepressie heb ik sws niet .
Als je klachten hebt dan moet je gewoon bellen. Het komt altijd wel ergens door (maar het kan goed een onschuldige of eenvoudige oorzaak hebben, dat moet je dan ook accepteren en het advies van de huisarts serieus nemen).

Stress kan zeker een oorzaak zijn van lichamelijke klachten, en dat is ook iets waar je iets aan kunt doen. De huisarts is de aangewezen persoon om je daarvoor eventueel door te verwijzen.

Succes in ieder geval
Oud 02-12-2011, 14:37
honestsmile
honestsmile is offline
Dankje Martiño, als er een onschuldige oorzaak is dan accepteer ik die zeker. Dan weet ik in ieder geval waar het vandaan komt en eventueel wat ik er aan kan doen
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten