Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2011, 23:07
Kevin Markies
Kevin Markies is offline
Hoe gek is het als je zusje soms bij je slaapt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-12-2011, 01:08
Thinus
Thinus is offline
op een schaal van 1 tot 10

4
Met citaat reageren
Oud 02-12-2011, 06:21
Silvano08
Silvano08 is offline
Leeftijden?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2011, 09:24
Kevin Markies
Kevin Markies is offline
12 en 15, we hebben geen seks hoor mocht iemand dat denken.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2011, 09:26
CuwleMandarijn
CuwleMandarijn is offline
Citaat:
12 en 15, we hebben geen seks .
dat is gewoon niet normaal, ze heeft tog haar eigen bed, laat haarzelf maar daar in slapen, als je zusje nou 6 was ofzo, en wou bij haar grote broer inbed, omdat ze bang was dat gerad joling in haar kast zit en gordon onder haar bed, dan zou ik zeggen ja oke dat kan nog wel, maar dit niet
Oud 02-12-2011, 09:27
Kevin Markies
Kevin Markies is offline
Citaat:
gerad joling in haar kast zit en gordon onder haar bed

Ik vind het ook wel gezellig dat ze bij me komt liggen. Ik vraag me af of ik de volgende keer nee moet zeggen.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2011, 09:29
CuwleMandarijn
CuwleMandarijn is offline
lach, kevin, lach, maar dit is serieus, je gaat tog niet met je zusje in bed die al (bijna) in de puberteit zit?!
Oud 02-12-2011, 09:31
SacredRose
SacredRose is offline
ligt er nattuurlijk ook wel aan hoe het gaat. komt ze echt bij jou liggen om te gaan slapen. of valt ze gewoon in slaap op jou bed ?

toen ik rond jullie leeftijdwas sliep ik ook vaak bij mijn broer die een jaar ouder is. maar dan zaten we gewoon film te kijken op zijn bed en viel ik in slaap. en dan wou die mij niet wakker maken dus
Oud 02-12-2011, 09:51
Kevin Markies
Kevin Markies is offline
Citaat:
lach, kevin, lach, maar dit is serieus, je gaat tog niet met je zusje in bed die al (bijna) in de puberteit zit?!
Ik neem mijn vraag heel serieus maar ik mag wel lachen als jij grappig gaat lopen doen een grappig voorbeeld erbij haalt .
Gisteren kwam ze weer bij me liggen en toen ben ik eruit gegaan omdat ik niet kon slapen en werd het voor mij laat. dat kwam niet omdat ik het niet leuk vind dat ze er ligt, maar omdat ik zat te piekeren over het wel en niet kunnen ervan. Ik krijg een beetje een schuldgevoel erover door hoe anderen er over denken. Mensen kunnen wel roepen 'dat doe je toch niet', maar daar heb ik niet veel aan. Kan je me uitleggen waarom het niet 'kan'?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2011, 09:54
Kevin Markies
Kevin Markies is offline
Citaat:
... maar dan zaten we gewoon film te kijken op zijn bed en viel ik in slaap. en dan wou die mij niet wakker maken dus
Vind je nu dat hij je wakker toen wakker had moeten maken en naar je eigen bed had moeten sturen?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2011, 09:57
SacredRose
SacredRose is offline
Citaat:
Vind je nu dat hij je wakker toen wakker had moeten maken en naar je eigen bed had moeten sturen?
neehoor. want ik zie ook niet wat er erg aan is. het is eigenlijk gewoon het zelfde als bijvoorbeeld op vakantie gaat met een vriend en er is maar 1 2 persoonsbed. het is dan toch ook niet raar dat je in hetzelfde bed ligt ofzo .
Oud 02-12-2011, 10:48
Oezem
Oezem is offline
Als jullie gewoon naast elkaar liggen te slapen, zonder bijbedoelingen van een kant, vind ik er niks mis mee. Ik weet niet of je zusje al oud genoeg is (ja 12) om het er met haar over te hebben, maar praat er anders eens met je ouders over.
Ik zou het er niet met vrienden over hebben, omdat het wel raar klínkt en ze net als CuwleMandarijn (kunnen) gaan reageren en dat moet je ook niet hebben. Toen ik 15 was, zouden mijn vrienden iig wel zo reageren.
En als je je er niet prettig meer bij voelt, moet je het niet meer doen. Je moet, zeker als je 15 bent en een druk schoolleven hebt, wel genoeg slapen en uiteindelijk zal zij ook gewoon in haar eigen bed moeten leren slapen. Maar als je er alleen mee zit hoe de buitenwereld zou reageren als ze het weten en je het eigenlijk wel gewoon gezellig vindt, dan zie ik er geen problemen in.
Oud 02-12-2011, 11:24
bambambam
bambambam is offline
Misschien is ze bang in het donker?
gebeurd best vak op die leeftijd hoor.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2011, 12:44
Verwijderd
Even gek als je het zelf maakt.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2011, 18:30
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Even gek als je het zelf maakt.
Helemaal mee eens.

Wat maakt het dat je jezelf deze vraag stelt?
Oud 02-12-2011, 18:55
Kevin Markies
Kevin Markies is offline
Mezelf? Ik vraag het aan jullie.

Bedankt trouwens voor jullie meningen allemaal. Ik kan er wel wat mee.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2011, 22:12
Verwijderd
Ik zal mijn mening maar eens geven. Ik vind 't wel een beetje raar, want ik heb er zelf geen ervaringen mee. Maar waarom niet? Als jullie er allebei prettig bij voelen, moet je dat gewoon doen.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2011, 08:23
Silvano08
Silvano08 is offline
Ja, in het geval dat er geen vreemde bijbedoeling en andere zaken spelen zie ik er op zich het kwaad niet van in.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2011, 12:55
Sam...
Sam... is offline
Je zusje wil toch juist bij jou slapen, als jullie daar allebei geen problemen mee hebben, zie ik er niets raars in.
Ik zou willen dat ik ook een grote broer had. Zolang er niets raars gebeurt en jullie allebei normaal kunnen slapen is er toch niets aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2011, 14:38
Verwijderd
Als jullie elkaars zusjes waren dan was het allemaal geen probleem. Het kan zijn dat je vrienden er zielig over doen, maar dat kunnen ze ook doen over de kleur van je rugtas. Is er niks geks aan de hand, dan doe gewoon waar je blij van wordt. Houd er wel rekening mee dat jullie beide in de toekomst kunnen veranderen.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2011, 14:42
Verwijderd
Ik ben het helemaal eens met Lusi. Verder vind ik het meer op Liefde & Relatie passen, dus daar verplaats ik het naartoe!
Met citaat reageren
Oud 03-12-2011, 19:56
honkballertje
honkballertje is offline
ik snap niet waarom sommige mensen hier een big deal van maken.
Het is echt geen probleem hoor dat zn zusje bij hem in bed komt slapen.
Zodra zn zusje echt begint te puberen wilt ze niet meer bij dr broer in bed liggen en stopt ze er vanzelf mee.
Oud 03-12-2011, 20:15
daphneforyou
daphneforyou is offline
aaahhh ik vind wel schattig
Met citaat reageren
Oud 03-12-2011, 20:35
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik zou het zelf heel raar vinden omdat ik toen ik 12 was mijn broer niet uit kon staan en vice versa, maar dat staat natuurlijk los van jouw situatie.
Je vraagt aan ons hoe gek het is dat ze bij je slaapt, dat lijkt me betekenen dat je er zelf ook niet volledig gerust op bent. Als je toch liever hebt dat ze niet in je bed slaapt kun je misschien met je ouders bespreken hoe je dat tegen haar duidelijk kan maken. Het is deel van de puberteit dat je graag je eigen ruimte hebt en je hebt je slaap hard nodig, dus als je haar niet in je bed wilt hebben dan is dat volstrekt normaal. Als je het wel oké vindt dat ze in je bed slaapt is dat ook prima.
Oud 06-12-2011, 21:42
L.E.
L.E. is offline
Citaat:
Ik weet niet of je zusje al oud genoeg is (ja 12) om het er met haar over te hebben, maar praat er anders eens met je ouders over.
.
ja, ik zou idd wel even met r gaan praten, want ik vind het opzich niet fout dat ze bij je slaapt, maar het heeft ergens toch wel iets raars...
klein vraagje: ben je van plan om ermee door te gaan totdat ze in de puberteit zit? want ik vind eigenlijk dat je dan wel moet stoppen, sorry hoor..,
oowjaa...nog iets, niet schrikken, ik weet niet of het waar is: ik heb ergens gelezen dat sommige mensen ook onbewust, in hun slaap, seks kunnen hebben, en dus zonder dat ze het door hebben.....Ik wil je niet bang maken, en ik weet ook echt niet of dit klopt hoor, maar ik zou er als ik jou was wel mee stoppen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-12-2011, 22:13
Kevin Markies
Kevin Markies is offline
@Cherry Springs: Ze weten het niet. Ik vind het ook niet erg dat ze bij me slaapt. Ik vraag me alleen af of anderen dat ook vinden omdat ik iemand er negatief over heb horen praten. Daardoor twijfel ik soms of ik het niet moet doen.
@L.E.: Ik snap wat je bedoelt. Ik denk dat er niet iets aan de hand is dat te maken heeft met seks. Ik heb zelf wel eens seks gehad maar dat gevoel is niet als zij naast me ligt. Zij is ook wel in de puberteit en ik kan wel er met haar over praten. Ik vind het een raar idee als wij in onze slaap onbewust seks zouden hebben.
@Kikaa: Dit is iets dat me persoonlijk bezig houdt en daarom zette ik het in de groep Psychologie. In deze groep Liefde & Relatie kunnen lezers een vooroordeel krijgen die ik wil voorkomen (de verwachting dat het over liefde of over relaties gaat). Het gaat wat mij betreft niet over liefde of het hebben van een relatie. Kan je het aub terugzetten in de groep Psychologie?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2011, 22:21
LittleFly
LittleFly is offline
ehm...mag ik misschien weten of ze maar heel soms bij je slaapt of dat het dagelijks gebeurt, en dat het voor jullie een gewoonte is?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2011, 22:24
Kevin Markies
Kevin Markies is offline
@LittleFly: Dat is ongeveer 2 jaar nu. Ze komt ongeveer bijna om de dag.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2011, 22:27
Kevin Markies
Kevin Markies is offline
Eigenlijk meer in het weekend maar wel om de week omdat ze ook naar haar echte vader gaat
Met citaat reageren
Oud 06-12-2011, 22:33
LittleFly
LittleFly is offline
aha...maar....jullie hebben daar toch geen vaste afspraak/tijd voor ofzo hoop ik?
Want dat zou ik dan best wel eng vinden worden....
sorry...
Met citaat reageren
Oud 06-12-2011, 22:35
Kevin Markies
Kevin Markies is offline
haha nee
Met citaat reageren
Oud 06-12-2011, 22:35
LittleFly
LittleFly is offline
ooow...haha...gelukkig..!!!....pfhoe....
Met citaat reageren
Oud 07-12-2011, 06:50
Oezem
Oezem is offline
Citaat:
ja, ik zou idd wel even met r gaan praten, want ik vind het opzich niet fout dat ze bij je slaapt, maar het heeft ergens toch wel iets raars...
klein vraagje: ben je van plan om ermee door te gaan totdat ze in de puberteit zit? want ik vind eigenlijk dat je dan wel moet stoppen, sorry hoor..,
oowjaa...nog iets, niet schrikken, ik weet niet of het waar is: ik heb ergens gelezen dat sommige mensen ook onbewust, in hun slaap, seks kunnen hebben, en dus zonder dat ze het door hebben.....Ik wil je niet bang maken, en ik weet ook echt niet of dit klopt hoor, maar ik zou er als ik jou was wel mee stoppen...
Ja dit was niet wat ik bedoelde.

Ik denk dat het verstandig is om aan haar te vragen waarom ze bij je slaapt. En vooral op te letten hoe ze daar qua lichaamstaal op reageert. Ik denk namelijk dat het verstandig is om ook haar beweegredenen te kennen. Voor jezelf weet je wel of het goed zit, maar je moet het ook zeker weten van haar. Waarschijnlijk slaapt ze gewoon bij je omdat ze dat gezellig vindt en dan big deal, maar het zou ook kunnen dat zij wel 'verkeerde' beweegredenen heeft.

Als ze in de puberteit komt zal ze vanzelf wel op willen houden, want dan is iedereen ineens stom enzo.

En dat 1 op de honderdduizendmiljoen mensen seks heeft in hun slaap betekent niet dat TS dat ook doet he.
Oud 07-12-2011, 09:37
Kevin Markies
Kevin Markies is offline
Oké ik zal het haar vragen vanmiddag. Bedankt voor jullie meningen en adviezen
Met citaat reageren
Oud 07-12-2011, 19:28
LittleFly
LittleFly is offline
Citaat:
En dat 1 op de honderdduizendmiljoen mensen seks heeft in hun slaap betekent niet dat TS dat ook doet he.
dat zegt L.E. toch ook niet? alleen dat het voorkomt toch? het is een waarschuwing dat het kan gebeuren ? of niet?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2011, 20:49
Telesmurf
Telesmurf is offline
Ik vind het eigenlijk héél normaal. Het is je zusje maar, snap niet waarom sommige mensen er zo'n drama om maken.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2011, 20:52
Oezem
Oezem is offline
Citaat:
dat zegt L.E. toch ook niet? alleen dat het voorkomt toch? het is een waarschuwing dat het kan gebeuren ? of niet?
Als je iemand er voor waarschuwt, oke, maar dan voor mij moet er dan ook een redelijke kans zijn dat het gebeurt. Ik ga je toch ook niet waarschuwen voor een tornade of tsunami als je een wandeling langs het strand in Nederland gaat maken? In theorie is het mogelijk, maar de kans is zo klein dat het niet serieus genomen wordt.
In deze is dat ook; de kans is zo klein (ik weet van slaapseks alleen omdat ik het toevallig een keer bij House heb gezien en dat programma staat niet bekend om zijn veelvoorkomende ziektes) dat het ridicuul is om er zo'n heftige waarschuwing aan te hangen.
Oud 07-12-2011, 20:54
Telesmurf
Telesmurf is offline
Prachtig verwoord. ^^
Met citaat reageren
Oud 07-12-2011, 21:21
LittleFly
LittleFly is offline
okee, ik zeg niks.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren