Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2011, 17:26
studentuser
studentuser is offline
Hoi mensen. Ik doe een ICT opleiding. Het is mijn eerste jaar en ik vind dat ze daar geen goede les geven. Bijna iedereen zegt het dat is de werkelijkheid. Docenten geven halve uitleg waarvan je niets snapt. Wij hebben niet eens lesmaterialen. Ze presenteren eerst daarna moet je alles uitzoeken. Dat is toch geen kwalitatieve manier van uitleg? Op mijn vorige opleiding was het niet zo. Ik kreeg betere uitleg. Dit ben ik gewoon niet gewend. Heeft iemand enige tips? Ik wil niet stoppen. Ik wil het gewoon afmaken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2011, 11:48
Verwijderd
Je bent niet de enige. Doe zelf ook ICT, op het mbo (niv.4).

Docenten hebben vrijwel geen uitleg gegeven in het eerste jaar, tweede jaar ook niet zozeer en in het derdejaar ook bijna niet(4e jaar bij ons is stage, en tevens ook laatste jaar mbo). Ze willen dat we erg zelfstandig gaan werken, maar er is een grens, en die grens hebben ze al een tijd geleden overschreden.

Wat kun je doen?

Ik heb gewoon mijn ding gedaan, af en toe geklaagd, maar vooral mijn best gedaan. Doe dat ook en dan is het zo over. Wel kan ik eerlijk toegeven dat ik 50-60% van de tijd niets doe, gewoon letterlijk internetten/films kijken/etc.

Het zou mij trouwens verbazen als dit ook op het hbo zo is; dus nog een paar jaar en je bent er vanaf.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 13:48
Verwijderd
Heb je het wel al eens aan een docent voorgelegd?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 16:00
studentuser
studentuser is offline
Nee. Maar als het mij te ver gaat ga ik het gewoon zeggen. Ze geven niet eens een opdracht vel met uitleg erin. Leraar geeft eerst een beetje klasikaal uitleg. MAar daar heb je niks aan. 1x per week krijgen wij gewoon toetsen die wij moeten leren. Zij willen dat we projecten afmaken dan dit dan dat. Op een gegeven moment wordt alles te veel. Je kunt alles moeilijk bijhouden. En aangezien dat ik doordeweeks druk heb met werken, sporten etc.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 22:00
Tink*
Tink* is offline
Heb je geen boek waardoor je je kan inlezen in het onderwerp waar je college over krijgt? Verder zou ik het idd eens voorleggen. Een hand-out bij de presentatie kan misschien ook nuttig zijn voor je opdracht. En verder is het natuurlijk een kwestie van goed plannen als je het doordeweeks te druk hebt om je opleiding goed bij te houden.
Oud 05-12-2011, 15:21
Verwijderd
De eerste stap vind ik toch even naar de docent lopen om aan te geven dat het op deze manier lukt. Geef hem eens aan dat je liever een papiertje krijgt met de opdrachten enzo.

Waarom heb je niets aan je klassikale uitleg? Volg je het niet? Is het te moeilijk? Want ik volg de uitleg die ik krijg ook wel eens niet, maar dat is dan meestal omdat ik het deel ervoor heb gemist, en dan is het nu eenmaal moeilijker te volgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten