Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2011, 19:00
Livestyle
Livestyle is offline
Hoi,

Ik zit in 3 gymnasium en moet dit jaar een profiel kiezen. Ik denk dat ik N&T ga kiezen, want de exacte vakken gaan me makkelijk af. Het enige is dat mijn interesses minder bij de exacte vakken ligt (maar ik vind het wel nog interessant) dan bij kunst, talen, cultuur, etc. Maar ik heb wel weer een hekel aan geschiedenis en aardrijkskunde, waardoor E&M en C&M zo goed als afvallen. Eigenlijk zou ik die twee dingen (exacte vakken en kunst/talen/cultuur) willen combineren. Heeft iemand een idee met welke studie dit kan (en welke vakken ik dan moet kiezen) ?

Alvast bedankt!
Oud 08-12-2011, 20:05
Verwijderd
als je N&G/N&T doet kan je vrijwel iedere studie nog wel doen. ik zou ook kijken naar wat je nu leuk vind, en nog niet al te veel aan je studie denken. als je echt een brede interesse hebt is het university college wellicht wat voor jou. ik zit zelf in 5 gymnasium en heb hetzelfde probleem. ik heb dit opgelost door een overdosis aan keuzevakken te nemen (N&G/N&T met filosofie, frans en economie, en latijn want ik moet 1 klassieke taal) dit is echter wel vrij druk maar je kan het altijd proberen, vakken droppen is altijd makkelijker dan vakken bijnemen. in ieder geval veel succes!
Met citaat reageren
Oud 09-12-2011, 15:49
Verwijderd
Dat noem ik geen overdosis aan keuzevakken...
Met citaat reageren
Oud 09-12-2011, 18:27
Verwijderd
bij ons op school moet je er 1tje, 2 kan nog in je rooster, en 3 zoals ik heb kan niet en dan heb je lesuren tegelijkertijd, wat niet heel handig is. ik zit hierdoor heel vaak tot 16.20 op school ( ook doordat ik ook nog extra frans volg) en moet daarnaast ook nog 3 kwartier fietsen, dus ben alleen met fietsen al 1,5 uur bezig
Met citaat reageren
Oud 10-12-2011, 16:08
Verwijderd
Ok, maar bij ons moet en mag je er twee. En drie wordt ook wel eens toegelaten, maar dat moet net uitkomen met je rooster. Dus heeeel bijzonder is het niet.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2011, 20:51
Verwijderd
Ik zeg ook niet dat het heeel bijzonder is, maar het is vrij veel, bij ons tenminste. nu heb ik nog het geluk dat het redelijk uitkomt in mijn rooster, maar vorig jaar had ik bijvoorbeeld engels en natuurkunde op hetzelfde moment, en dat is best te doen maar wel vervelend, vooral toen ik een keer 2 toetsen op 1 lesuur had. dus t is wel handig om ff na te denken of je hier zin in hebt

Laatst gewijzigd op 10-12-2011 om 22:12.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2011, 14:05
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ok, maar bij ons moet en mag je er twee. En drie wordt ook wel eens toegelaten, maar dat moet net uitkomen met je rooster. Dus heeeel bijzonder is het niet.
Ik vind 4 keuzevakken ipv 2 best wel veel hoor als je bedenkt dat je ook nog je verplichte vakken hebt.

En verder ben ik het wel met survivingrabbit eens. Als je een brede interesse hebt, kun je beter een exact profiel doen en die uitbreiden met wat keuzevakken. Bijvoorbeeld twee talen, of een extra taal en een kunst/cultuurvak. Hou er wel rekening mee dat bij kunst, cultuur en talen geschiedenis altijd ook een rol speelt. Dat hoeft niet erg te zijn hoor, ik vond geschiedenis op de middelbare school ook verschrikkelijk terwijl ik het buiten school erg interessant vond en ik het op de uni ook veel leuker vind. Maar bijt je in ieder geval niet te veel vast in het idee dat geschiedenis stom is want dat ligt, naar mijn mening, meer aan hoe het op de middelbare school gegeven wordt.
Oud 11-12-2011, 14:48
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Ik zeg ook niet dat het heeel bijzonder is, maar het is vrij veel, bij ons tenminste. nu heb ik nog het geluk dat het redelijk uitkomt in mijn rooster, maar vorig jaar had ik bijvoorbeeld engels en natuurkunde op hetzelfde moment, en dat is best te doen maar wel vervelend, vooral toen ik een keer 2 toetsen op 1 lesuur had. dus t is wel handig om ff na te denken of je hier zin in hebt
Dat is dan wel héél erg vreemd dat je Engels en natuurkunde op hetzelfde tijdstip hebt, aangezien Engels een van de drie basisvakken is en nooit problemen zou moeten opleveren voor mensen met een natuurprofiel.
En verder ben ik het met Wouter eens, ik heb hetzelfde als jij (maar dan Duits i.p.v. Frans) en ik zit 3x in de week tot 16.15 uur. En dat noem ik vrij druk maar geen overdosis, want vrij veel mensen bij mij in de klas hebben 'tzelfde, en daarnaast is er nog genoeg vrije tijd.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2011, 19:08
Livestyle
Livestyle is offline
Bedankt voor alle reacties

Citaat:
En verder ben ik het wel met survivingrabbit eens. Als je een brede interesse hebt, kun je beter een exact profiel doen en die uitbreiden met wat keuzevakken. Bijvoorbeeld twee talen, of een extra taal en een kunst/cultuurvak. Hou er wel rekening mee dat bij kunst, cultuur en talen geschiedenis altijd ook een rol speelt. Dat hoeft niet erg te zijn hoor, ik vond geschiedenis op de middelbare school ook verschrikkelijk terwijl ik het buiten school erg interessant vond en ik het op de uni ook veel leuker vind. Maar bijt je in ieder geval niet te veel vast in het idee dat geschiedenis stom is want dat ligt, naar mijn mening, meer aan hoe het op de middelbare school gegeven wordt.
Ik bedoel met een hekel aan geschiedenis idd de manier waarop het gegeven wordt... aantekeningen Ik speel met het idee om Frans en tekenen/filosofie te kiezen, maar daar ben ik nog niet uit.
Oud 12-12-2011, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Ik vind 4 keuzevakken ipv 2 best wel veel hoor als je bedenkt dat je ook nog je verplichte vakken hebt.
Ik ga even alleen in op deze opmerking, de rest doe ik later nog eens.

Vier keuzevakken is inderdaad wel veel, maar dat is hier niet genoemd. Hier werd gezegd dat 3 keuzevakken veel is en dát vind ik van niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten