Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2011, 19:47
Knaagdier
Knaagdier is offline
Vind er echt niks aan, het lijkt alsof hun haar nu al uitvalt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2011, 19:52
Vowel
Vowel is offline
Kort haar ziet er niet uit alsof het uitvalt. Als je haar uitvalt krijg je van die kale plekken, en dat gebeurt ook wanneer je lang haar hebt.

Verder ben ik het wel met je eens dat kort haar meestal minder mooi is.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2011, 19:54
Bird.
Bird. is offline
Ik ben zelf meer van het lange haar, maar om nu te zeggen dat het lelijk is, nee!
Sommige vrouwen kunnen het hebben en staat het gewoon prachtig en verder heb je ook nog de tussenweg: halflang haar.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2011, 19:56
Knaagdier
Knaagdier is offline
Vrouwen met lang haar is mooier vind ik, ze kunnen het zo mooi omhooggooien =)

Hebben jullie kort haar dan?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2011, 19:59
Verwijderd
Ja dat is het man. Het lijkt wel alsof hun haar uitvalt.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2011, 20:03
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
. Als je haar uitvalt krijg je van die kale plekken, en dat gebeurt ook wanneer je lang haar hebt.
Dit is een veel voorkomend probleem dat bij mannen, maar ook bij veel vrouwen voorkomt met als belangrijkste oorzaak het hormoon dihydrotestosteron afgekort DHT.
Ik gebruik dan ook echte bewezen middelen en de juiste (zwijnen haren) borstels en verlies per dag nog maar hooguit 15 tot 25 haren, terwijl je normaal zo'n 60 tot 80 haren per dag mag verliezen.

Citaat:
Verder ben ik het wel met je eens dat kort haar meestal minder mooi is.
Ben ik met je eens, veel vrouwen laten als ze de dertig gepasseerd zijn hun haar geleidelijk aan korter knippen zodat het uiteindelijk pittig kort is, dat vind ik persoonlijk zo onvrouwelijk en lesbisch achtig uitzien.

Edit / Aanvulling.

Zo ziet mijn haar er nu uit, foto is van afgelopen maand.

Laatst gewijzigd op 26-11-2011 om 20:08.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2011, 20:04
Knaagdier
Knaagdier is offline
Inderdaad, van die middelleeftijd vrouwen die met zo'n hip kort kapsel lopen.

Echt niet om aan te zien
Met citaat reageren
Oud 26-11-2011, 20:19
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Inderdaad, van die middelleeftijd vrouwen die met zo'n hip kort kapsel lopen.

Echt niet om aan te zien
Je schreef in je openingspost dat het haar bij veel vrouwen uitvalt, leg dat eens nader uit. Bij welke leeftijd dan volgens jou en hoe zie jij dan kaalheid bij vrouwen?

Haaruitval bij vrouwen verloopt anders dan bij mannen, meestal valt het bij vrouwen minder snel op omdat het gelijkmatig (diffuus uitdunning) verloopt. Bij mannen (maar ook bij steeds meer jong volwassenen) zie je duidelijk opkomende inhammen en uitdunnende kruin, wat duidelijker te zien is.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2011, 20:20
Knaagdier
Knaagdier is offline
Citaat:
Je schreef in je openingspost dat het haar bij veel vrouwen uitvalt, leg dat eens nader uit. Bij welke leeftijd dan volgens jou en hoe zie jij dan kaalheid bij vrouwen?

Haaruitval bij vrouwen verloopt anders dan bij mannen, meestal valt het bij vrouwen minder snel op omdat het gelijkmatig (diffuus uitdunning) verloopt. Bij mannen (maar ook bij steeds meer jong volwassenen) zie je duidelijk opkomende inhammen en uitdunnende kruin, wat duidelelijker te zien is.

Valt natuurlijk niet echt uit, maar het lijkt zo omdat ze het opzettelijk kort scheren!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2011, 20:21
Neko*
Neko* is offline
Ik vind kort haar mij juist leuker staan dan het hele lange, daar krijg ik een heel kinderlijk gezicht van. En gelukkig is Vriendlief het daar ook mee eens.
Oud 26-11-2011, 20:22
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ik ben zelf meer van het lange haar, maar om nu te zeggen dat het lelijk is, nee!
Sommige vrouwen kunnen het hebben en staat het gewoon prachtig en verder heb je ook nog de tussenweg: halflang haar.
Ja, dat is een hardnekkige mythe. Maar neen, geen enkele vrouw kan kort haar "hebben", al zijn er natuurlijk wel vrouwen die mooi genoeg zijn om er met kort (maar niet té kort) haar nog acceptabel uit te zien.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2011, 20:42
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Vrouwen met lang haar is mooier vind ik, ze kunnen het zo mooi omhooggooien =)
Dat kan ik met mijn haar intussen ook al, met de huidige groeisnelheid hoop ik het binnen 1,5 tot 2 jaar echt lang te hebben, zeg maar rond de 50 tot 60 cm.

Als ik mijn haar losmaak en ga uitborstelen en ''omhoog gooi'' dan heb ik echt een bos haar, waarbij je je afvraagt waar het vandaan komt.

Hier een paar tips voor vrouwen die hun haastruktuur willen verbeteren, deze middelen zijn vrij verkrijgbaar.

Biotine zorgt voor minder grijs haar.
Bio MSM zorgt door het zwavelgehalte dat je je oorspronkelijke haarkleur blijft behouden.
Saw Palmetto (85-90 % gestandaarisserd) zorgt voor minder aanmaak DHT, een prima aanvulling op 1 mg Finasteride.
Minoxidil 2 %, dit is een lotion die met een pipet aangebracht moet worden kale plekken. Er bestaat ook een effectivere 5 % Minox, maar deze is in Nederland alleen op recept verkrijgbaar.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2011, 20:55
Verwijderd
Ik heb kort haar, problem?

waarom reageert iedereen zo serieus?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2011, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Ja, dat is een hardnekkige mythe. Maar neen, geen enkele vrouw kan kort haar "hebben", al zijn er natuurlijk wel vrouwen die mooi genoeg zijn om er met kort (maar niet té kort) haar nog acceptabel uit te zien.
Nu moet je wel rekening houden met de vrouwen die van zichzelf gewoon zulk dun en sprietig haar hebben, dat kort haar hén gewoon mooier staat, omdat het dan wel voller en gezonder lijkt. Je kunt wel zeggen dat lang haar mooi is, maar dan moet het ook wel móói haar zijn.

En dat is volgens mij ook de reden waarom veel vrouwen op een gegeven moment hun haar knippen - het is gewoon niet meer zo'n volle bos als toen ze jonger waren, dus of je doet het in een knot (maar dat staat ook ouwelijk natuurlijk), óf je knipt het in een 'pittig kort kapsel'. Tja. Kiezen uit twee kwaden, lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2011, 21:18
Knaagdier
Knaagdier is offline
Citaat:
Ik heb kort haar, problem?

waarom reageert iedereen zo serieus?

Nee, geen probleem.

Maar ik vind het afschuwelijk...
Met citaat reageren
Oud 26-11-2011, 21:19
Verwijderd
Citaat:
ik vind het afschuwelijk...
goedzo!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2011, 21:21
Knaagdier
Knaagdier is offline
Citaat:
goedzo!

Is toch subjectief?

Er zijn vast veel mensen die het wel kunnen smaken, maar ik niet.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2011, 22:34
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Nu moet je wel rekening houden met de vrouwen die van zichzelf gewoon zulk dun en sprietig haar hebben, dat kort haar hén gewoon mooier staat, omdat het dan wel voller en gezonder lijkt. Je kunt wel zeggen dat lang haar mooi is, maar dan moet het ook wel móói haar zijn.
Een knot staat helemaal niet ''ouwelijk'' een knot kan los en speels opgestoken staat juist heel jeugdig en hip zijn. Als je je haar strak gaat opsteken dan ziet het er inderdaad wat ouwelijk en streng uit.

Het is wel zo dat lang haar ( ik merk dat nu zelf) wel de nodige verzorging en de juiste borstels en kammen vraag, want ik zie veel meiden met lang haar lopen dat ze los dragen dat er soms slordig, slierterig en zelfs dun uitziet en bij een beetje wind het alle kanten opwaait. Ik zou dan bij zo'n meisje dan adviseren,, maak er dan wat moois van zoals losjes opsteken zodat het toch een speels en nochalant effect heeft.

Citaat:

En dat is volgens mij ook de reden waarom veel vrouwen op een gegeven moment hun haar knippen - het is gewoon niet meer zo'n volle bos als toen ze jonger waren, dus of je doet het in een knot (maar dat staat ook ouwelijk natuurlijk), óf je knipt het in een 'pittig kort kapsel'. Tja. Kiezen uit twee kwaden, lijkt mij.
Daar heb ik hier al iets over geschreven dat ook vrouwen net als mannen met het ouder worden dunner en minder haar gaan krijgen dat bovendien ook nog eens grijzer gaat worden. Zo kan ik een vrouw die al in de 50 is en het zelfde haartype en kleur als mij heeft, ze heeft mooi lang haar (dacht ik dan) maar blijkt dat ze jarenlang extensions gedragen heeft en kleurspoelingen gebruikt heeft, maar sinds ze die extensions niet meer heeft ondat ze last ging krijgen van klitten, pluizen en irritatie's heeft ze gewoon lang haar dat er voor haar leeftijd nog steeds goed uitziet.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2011, 01:43
xlovesong
xlovesong is offline
Well, bij sommige vrouwen is kort haar sexy

En wat is lesbisch achtig...?

Is lang haar hetero achtig? Want in dat geval moet ik binnenkort maar eens een afspraak bij de kapper maken... ;9
Met citaat reageren
Oud 27-11-2011, 01:52
sodamnflossy
sodamnflossy is offline
tenzij ze alopecia areata hebben... au

ach ja. ik heb zelf lang haar, en vind het ook mooier.
Oud 27-11-2011, 03:09
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
tenzij ze alopecia areata hebben... au

ach ja. ik heb zelf lang haar, en vind het ook mooier.
Totdat je ook last van...alopecia areata gaat krijgen.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2011, 08:14
Bird.
Bird. is offline
Citaat:
Ik vind wel dat er vrouwen zijn die kort haar kunnen hebben en bij wie het echt staat.
Je spreekt jezelf een beetje tegen, ja er zijn vrouwen die er met kort haar acceptabel uit zien, maar geen enkele vrouw kan kort haar 'hebben', dan kunnen sommige vrouwen het toch wel hebben ofniet?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2011, 09:04
Silvano08
Silvano08 is offline
Ik pas voor kort haar.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2011, 11:38
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Knaagdier het wordt langzamerhand echt irritant dat jij steeds topics maakt om je mening te verkondigen en het dan raar vind dat sommigen een andere mening hebben dan jij!
Met citaat reageren
Oud 27-11-2011, 11:55
sodamnflossy
sodamnflossy is offline
Citaat:
Totdat je ook last van...alopecia areata gaat krijgen. :p
Hahahaha nee, sowieso niet.
En als ik het wél zou hebben, zou ik niet eens gaan janken. :') Moet ik dan wel een pruik op, of met een kaal koppie door het leven gaan - maar dan heb ik geen gedoe met scheren :D Handig!
Oud 27-11-2011, 12:51
Verwijderd
Het is ook onzin natuurlijk allemaal. Er zijn genoeg meisjes met kort haar waar het best goed bij staat. Dat er meteen associaties worden gelegd met het vrouwelijke lesbische politiekorps met hun korte, pittige kapsels is nogal onterecht.

Of lang haar mooier zou staan bij een al mooi meisje? Misschien. Maar er is nog nooit een bitch -niet- geneukt omdat haar haar net wat te kort zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2011, 12:58
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Lekker pittig ... Ik denk dat veel vrouwen het ook kort laten knippen, omdat dit handiger is met de kinderen. Tenminste, dat heb ik een moeder met prachtig lang blond haar horen zeggen en nu is het dus kort.
Oud 27-11-2011, 13:18
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Lekker pittig ... Ik denk dat veel vrouwen het ook kort laten knippen, omdat dit handiger is met de kinderen. Tenminste, dat heb ik een moeder met prachtig lang blond haar horen zeggen en nu is het dus kort.
Op Fok loopt er ook zo'n topic in het 40+ subforum, daar wordt ook door veel vrouwen van boven de 30 en 40 aangegeven dat het allemaal praktisch en functioneel moet zijn, ook hun kleding.
Dat zie je eigenlijk al bij veel vrouwelijke studenten, als ze gaan studeren dan gaan ze zich casual kleden (vanwege geld en tijdgebrek) en ook het haar moet dan al praktischer zijn zoals een simpele gewone staart. Als zo'n vrouw de 25/30 gepasseerd zijn zie je dat ze steeds minder hippe klerentrends dragen (uitgaan wordt dan toch al minder) en het haar is dan al gekortwiekt tot halflang. Dan laat het kort haar met coupe soleil niet lang meer op zich wachten.

Veel vrouwen zie ik al tegen de 40 aanlopen met Miss Etam tuniek maat L of XL, half lang of zelfs kort haar, uitdijende heupen, dikkere benen en opkomend buik.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2011, 14:33
Verwijderd
ik vind heel lang haar niet meer mooi als je oud uitziet in je gezicht en dikke benen/buik hebt, als 30 lijkt op je 40te mag dat best vind ik. lang haar hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2011, 14:53
Verwijderd
Ik vind meiden met kort haar niet per definitie stom of lelijk. Mijn zus heeft al ongeveer 12 jaar kort haar en bij haar staat het gewoon beter. Er zijn mensen bij wie kort haar beter staat dan lang haar, net zo goed als dat andersom ook geld. Ik vind het een beetje dom om per definitie te roepen dat 'meiden met kort haar lelijk zijn', omdat er meer dan genoeg meiden/vrouwen zijn bij wie het wel degelijk mooi is.
Wanneer vrouwen wat ouder worden, vind ik vaak kort ook mooier. Lang haar kan ook zeker nog wel mooi zijn, maar vaak vind ik het dan een beetje wanhopig worden 'ik wil wel heel graag nog hip zijn maar het lukt niet meer goed', dan kunnen ze hun haar beter kort laten knippen, imo.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2011, 18:35
Diamera
Diamera is offline
Kort als in tot net iets boven de schouders? Dat vind ik soms ook wel mooi bij jongere meiden/vrouwen, maar ik probeer me ze wel altijd met lang haar voor te stellen, en vaak komt dat wel mooier uit imo.

Maar wat het eigenlijk is, lang haar is alleen echt, echt mooi als het ook gezond en glanzend is, en zonder laagjes. Ik had vroeger mooi lang haar tot mn heupen, en heb het ongeveer twee jaar geleden tot mn schouders laten knippen in laagjes. Nog steeds spijt van. Ik heb nu ook droge dooie punten, dus zit er best wel aan te denken om het tot boven mn schouders te laten knippen, dan ben ik ook van die laagjes af.

Maar zo'n pittig pottenkapsel vind echt niks nee. Behalve in zeeeer grote uitzonderingen die je soms wel eens tegenkomt.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2011, 21:00
Catch
Catch is offline
Ik vind kort haar bij sommige meiden echt heel tof staan. Dat is toch gewoon een kwestie van smaak? Als je het niet mooi vindt en er zoveel aanstoot aan neemt ban je toch alle kortharige vrouwen uit je vriendenkring? Wat vind je dan van langharige mannen?
Met citaat reageren
Oud 27-11-2011, 21:14
xlovesong
xlovesong is offline
Citaat:
Het is ook onzin natuurlijk allemaal. Er zijn genoeg meisjes met kort haar waar het best goed bij staat. Dat er meteen associaties worden gelegd met het vrouwelijke lesbische politiekorps met hun korte, pittige kapsels is nogal onterecht.

Of lang haar mooier zou staan bij een al mooi meisje? Misschien. Maar er is nog nooit een bitch -niet- geneukt omdat haar haar net wat te kort zou zijn.
Eerder een associatie met het stereotype butch dan met het vrouwelijke lesbische politiekorps, I think.
Oud 28-11-2011, 10:32
Verwijderd
ahja, dat is wat al die mannen zeiden; gets wat een potige lesbo
article-2026087-0D71FEB600000578-367_306x640.jpg
Met citaat reageren
Oud 28-11-2011, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Eerder een associatie met het stereotype butch dan met het vrouwelijke lesbische politiekorps, I think.
Van hetzelfde laken een pak.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2011, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Tja, baby's trekken aan je haar, maar dat doen ze ook wel als je kort haar hebt toch?
En kort haar kost meestal meer tijd om in model te brengen dan lang haar waar je gewoon een staart in kan doen. Dus waarom vrouwen hun haar afknippen als ze kinderen hebben snap ik toch nooit zo.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2011, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Tja, baby's trekken aan je haar, maar dat doen ze ook wel als je kort haar hebt toch?
En kort haar kost meestal meer tijd om in model te brengen dan lang haar waar je gewoon een staart in kan doen. Dus waarom vrouwen hun haar afknippen als ze kinderen hebben snap ik toch nooit zo.
Ja ik snap die ook niet; kort haar moet vaak elke dag gewassen worden om 't goed in model te hebben (hoor ik van meiden met kort(er) haar om me heen), en dan vaak ook nog met wax en lak en al die toestanden erbij. Ik haal er een borstel doorheen; klaar. Maar als het wél meteen in model zit, dan is het wel makkelijker natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2011, 14:08
Vowel
Vowel is offline
Ik denk dat er best vrouwen zijn die er goed uitzien met kort haar, maar diezelfde vrouwen zouden er duizend keer beter uitzien met lang haar. Daarom: Lang haar > kort haar.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2011, 18:04
Rivka
Rivka is offline
Ik vind zo'n echt pottenkapsel niet mooi, maar ik heb zelf een bob tot iets boven mijn schouders (wel met wat slag en iets gelaagd) en ik vind meisjes met een heel meisjesachtig/vrouwelijk gezicht een 'jongetjeskapsel' wel leuk staan.
Oud 28-11-2011, 20:33
Verwijderd
Bij zwarte vrouwen heb ik ook wel begrip voor kort haar, want anders moet je kiezen tussen een afro of elke ochtend uren bezig zijn om het steiler te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2011, 21:31
Verwijderd
Zwarte vrouwen staat het vaak ook veel beter dan blanke, vind ik. Ook helemaal kaal, trouwens.

En @Vowel: Nogmaals, dat is dus afhankelijk van het haar van de vrouw in kwestie; bij lelijk haar is kort haar gewoon vaak beter
Met citaat reageren
Oud 29-11-2011, 08:29
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wat heet 'kort'? Alles boven de schouders of echt zo'n pixie cut?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2011, 14:15
Oezem
Oezem is offline
Citaat:
Bij zwarte vrouwen heb ik ook wel begrip voor kort haar, want anders moet je kiezen tussen een afro of elke ochtend uren bezig zijn om het steiler te krijgen.
Afro's zijn leuk.
Oud 29-11-2011, 16:39
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik ken niet veel vrouwen die mooier worden van kort haar. Als kort haar ze mooi staat dan hebben ze waarschijnlijk toch al een mooi hoofd.
Ik blijf dit wel eeuwig zonde vinden:
Spoiler

Dit werkt beter:
Spoiler
Oud 29-11-2011, 18:02
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ze zien er allebei tien keer zo moe uit op de kort haar foto
Met citaat reageren
Oud 29-11-2011, 18:04
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Ik ken niet veel vrouwen die mooier worden van kort haar. Als kort haar ze mooi staat dan hebben ze waarschijnlijk toch al een mooi hoofd.
Ik blijf dit wel eeuwig zonde vinden:

Dit werkt beter:
emma watson
Oud 30-11-2011, 16:52
koekje97
koekje97 is offline
Een van mijn vriendinnen heeft ook kort haar en dat staat super leuk. Ik vind dat het vooral al je gezicht licht of kort haar mooi staat if niet. Maar lang haar met laagjes vind ik wel mooi, want daar krijg je soms krullen van en lange krullen vind ik prachtig. Heel lang stijl haar vind ik juist niet mooi.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 17:10
Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Verschilt echt per persoon vind ik. Bij de een vind ik kort haar mooier staan dan lang. En een ander staat lang juist weer beter.
Oud 13-12-2011, 18:26
Verwijderd
Hahaha wat is dit een mooie topic om te lezen als blondine met kort haar.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2011, 21:36
Vice
Vice is offline
Citaat:
Verschilt echt per persoon vind ik. Bij de een vind ik kort haar mooier staan dan lang. En een ander staat lang juist weer beter.
En natuurlijk het kapsel zelf. Zo'n pottenkapsel met een hip kleurtje vind ik persoonlijk bij geen enkele vrouw staan.
Reageren

Regels voor berichten