Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-12-2011, 18:12
::Tom::
::Tom:: is offline
De titel zegt al voor welk leeftijd, wat voor werk er kan worden uitgevoerd worden?
Maar zit in rolstoel en mijn verdere vraag is dan ook, wat kan iemand voor werk kunnen doen die in rolstoel zit?

Tenminste wat ideeën zijn wat voor werk ik kan doen op dit moment voordat ik opleiding kan beginnen bijvoorbeeld. Het moet wel wat baan hebben die bij mij past en toch geld kunt verdienen voor je eigen brood. Het moet wel ergens in de buurt zijn bij Eindhoven (Brabant) niet al te ver en niet verder dan half uur van Eindhoven.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-12-2011, 18:19
Em.
Em. is offline
Citaat:
16 en 17 jaar

In tegenstelling tot 14-15-jarigen mag je nu bijna alles. Maar als je ‘gevaarlijk’ werk doet of in de buurt van ‘gevaarlijk’ werk bezig bent, dan moet er wel een volwassene in de buurt zijn.

Wat nog steeds niet mag:

werken met gevaarlijke en/of giftige stoffen
zware apparaten of machines bedienen
s nachts werken

18 jaar of ouder

Op het werk mag je nu in principe alles wat je daarvoor niet mocht.
http://www.cnvvakmensen.nl/wie-we-zi...ftijd-en-werk/

En als je in een rolstoel zit, lijkende me zittende dingen het meest geschikt. Bijvoorbeeld als telefonist, of misschien achter de kassa (ik weet niet hoe de mogelijkheden daar verder zijn?). En ik weet niet wat jij kunt, of jij bijvoorbeeld heel goed met computers om kan gaan of heel goed met mensen kan praten. Als jij iets kunt waar vrij veel vraag naar is terwijl niet heel veel mensen dat kunnen dan zul jij meer verdienen dan een vakkenvuller waar ze iedere andere 17-jarige voor kunnen vragen (of jongere mensen).

Misschien kun je even googlen op vacatures of werk of bijbaan oid, en dan kijken of je sites kan vinden die hele lijsten met aangeboden banen hebben. Dan kun je denk ik vanzelf wel kijken wat je daarvan zou kunnen doen en wat niet.
Oud 23-12-2011, 18:37
::Tom::
::Tom:: is offline
Citaat:
http://www.cnvvakmensen.nl/wie-we-zi...ftijd-en-werk/

En als je in een rolstoel zit, lijkende me zittende dingen het meest geschikt. Bijvoorbeeld als telefonist, of misschien achter de kassa (ik weet niet hoe de mogelijkheden daar verder zijn?). En ik weet niet wat jij kunt, of jij bijvoorbeeld heel goed met computers om kan gaan of heel goed met mensen kan praten. Als jij iets kunt waar vrij veel vraag naar is terwijl niet heel veel mensen dat kunnen dan zul jij meer verdienen dan een vakkenvuller waar ze iedere andere 17-jarige voor kunnen vragen (of jongere mensen).

Misschien kun je even googlen op vacatures of werk of bijbaan oid, en dan kijken of je sites kan vinden die hele lijsten met aangeboden banen hebben. Dan kun je denk ik vanzelf wel kijken wat je daarvan zou kunnen doen en wat niet.
Over de kassa, principe leuk werk maar niet om uit te kunnen voeren, voor de rest alvast bedankt voor verder advies.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten