Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2011, 18:51
Records070
Records070 is offline
Ik gebruik sindskort "Eryacne"
Maar sinds ik het gebruik, merk ik dat me huid steeds meer onzuiver wordt?

Het behandelt de puisten wel, maar het lijkt wel of het allemaal kleine bultjes achterlaat of iets, heb sinds i khet gebruik allemaal kleine bultjes op me wangen

wat kan ik doen om dat te behandelen?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2011, 22:35
SacredRose
SacredRose is offline
,ischien zou het helpen om een bepaalde tijd nadat je het gebruikt hebt en het ingewerkt is je gezicht goed te wassen. mischien dat er gewoon porieen dicht zijn gaan zitten. en anders is het mischien een beetje een allergische reactie.

je zou ook kunnen proberen om het wat minder per keer te gebruiken en echt heel goed uit te smeren en in te wrijven.
Oud 16-12-2011, 15:29
Dolceteamo
Dolceteamo is offline
Hallo,

Een van de beste en tevens ook laatste behandelmetodes is roccutane.
Dit is een antibioticum, die je echter wel van dermatoloog moet krijgen.
Je wordt ook onder streng toezicht gehouden, zoals bloedprikken.
Je moet ook voordat je de behandeling start je bloed laten testen, als dit niet in orde mag je de behandeling niet starten.
Voordat je naar een dermatoloog gaat moet je nog wel een verwijzing van de huisarts krijgen.

Succes!
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 19:53
Pluis
Pluis is offline
Waar je last van hebt lijkt op een bijwerking.

dit staat in de bijsluiter van eryacne:
Soms

Irritatie van de huid, zoals roodheid, branderig gevoel, jeuk, uitdroging, schilfering en kloven. Deze bijwerking gaat meestal binnen enkele dagen gebruik over. Als u erg veel last van deze bijwerking heeft, kunt u dit medicijn ook minder vaak aanbrengen, bijvoorbeeld eenmaal per dag in plaats van twee keer per dag. U heeft dan minder last van deze bijwerking. Raadpleeg uw arts als u na enkele weken gebruik nog steeds last heeft van deze bijwerking.

Zeer zelden

Overgevoeligheid voor dit medicijn of een van de bestanddelen van dit huidmiddel. Dit merkt u aan jeuk, roodheid en uitslag op de huid. Raadpleeg bij deze verschijnselen uw arts. Blijkt u overgevoelig, geef dat dan aan de apotheker door. Het apotheekteam kan er dan op letten dat u het medicijn niet opnieuw krijgt.
Als u porfyrie heeft, een stofwisselingsziekte waarbij men aanvallen krijgt van buikpijn, braken, koorts en hartkloppingen: dit medicijn kan een aanval uitlokken. Geef aan de apotheker door dat u porfyrie heeft. Het apotheekteam kan er dan op letten dat u dit medicijn of andere uitlokkende medicijnen niet krijgt.
Oud 16-12-2011, 19:56
Pluis
Pluis is offline
@dolcetamo
roaccutane is geen antibioticum. Het is een middel dat de talgklieren remt en ze verkleint en het heeft een ontstekingsremmend effect in de huid. En dat middel is geen kattenpis want dat ze regelmatig bloed prikken heeft een reden, de bewerkingen kunnen namelijk nog een stuk schadelijker zijn dan die van eryacne

eryacne is overigens wél een antibioticum.

Regels voor berichten