![]() |
|
![]() |
Lees dit artikel over vitamine D en calcium eens:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/...t-calcium.html Genoeg in de zon komen dus! Een reden om lekker te bakken Wisten jullie dat het zo belangrijk was? Laatst gewijzigd op 05-08-2011 om 23:02. |
![]() |
||
Citaat:
![]() En ik heb geen zin om het artikel te lezen, eigenlijk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() *absolute bleekscheet* |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vitamine D stimuleert je botcellen, die het calcium gebruiken om je bot stevig te maken. Vitamine D heeft niet zo veel met ijzer te maken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ach, ook ik kom in de zon, en eerlijk gezegd, het zal me jeuken. Tegenwoordig is alles ongezond, of juist weer niet. Ik moet gewoon zorgen dat ik met een half uur max, weer in de schaduw zit. En dat is me tot nu toe altijd goed gelukt ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hoe komt diegene in dat artikel erbij dat je nooit meer dan 10 microgram bij moet slikken? Ik heb een tekort, slik momenteel 20 microgram bij en nog zit ik niet op een fatsoenlijke waarde. Het schijnt ook dat je veel minder snel een overdosis krijgt dan men eerst dacht.
Wat ik overigens ook raar vind, dat ik best veel lees en hoor over vitamine D, maar dat de artsen die ik gesproken heb er nauwelijks iets van wisten. Mijn huisarts vond mijn waardes wel goed, terwijl het duidelijk te laag was, volgens alle normen, en mijn neuroloog schrijft maar gewoon wat vitamine D voor, zonder verder te kijken hoe veel ik nodig heb (gewoon protocol volgen en niet prikken of het te weinig is ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Volgens mij is dat laatste echter onzin, zoals je al zegt krijg je niet zo snel een overdosis... Ik neem in de winter 5000IU (125 microgram) om de dag en ondervind er alleen positieve effecten van!
||
Citaat:
http://www.worldwidehealthcenter.net/articles-239.html Hoeft niks te kosten trouwens... Ik bestel hier: http://www.iherb.com/Now-Foods-Vitam...els/22335?at=0 Je betaalt daar trouwens maar $4 verzendkosten en bij een laag bedrag betaal je geen invoerrechten en btw. Maar dat terzijde voor er wordt gedacht dat het een reclamepost is ![]() Dan heb je voor 8 euro genoeg vit D3 voor 1,5 jaar. Wel tegelijkertijd calcium supplementeren
Laatst gewijzigd op 15-08-2011 om 17:04. |
![]() |
|
Van te veel vitamine D ga je dood. Dus niet zomaar in voeding gaan proppen.
Blijkbaar hebben donkere mensen er meer problemen mee in onze streken want donkere huid. Ook als je slaapt in een kamer die helemaal donker is neem je meer op in de dag.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
En idd, blanke mensen komen over het algemeen geen vitamine D tekort. Donkere mensen in zonarme landen, mensen met continue bedekking van hun huid (boerka's etc). Zon is de grootste verouderaar van je huid. Je krijgt over het algemeen sneller een teveel aan zon dan een tekort. Daarbij is dit best een up ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Duizelig Daantje_0705 | 14 | 09-12-2011 10:53 | |
Lichaam & Gezondheid |
[Centraal] Buik(spieren) Verwijderd | 19 | 08-08-2005 03:12 | |
Eten & Drinken |
De mythes rond melk 770 | 10 | 08-05-2005 12:40 | |
Eten & Drinken |
Voedingsenquete Zeratul99 | 62 | 14-02-2005 18:25 | |
Lichaam & Gezondheid |
Mannen onder de zonnebank aap777 | 47 | 22-10-2004 14:08 | |
Flora & Fauna |
*~*Ben jij een Vegetarier en Waarom?*~* *~*DutchGirl*~* | 297 | 02-06-2002 21:51 |