Advertentie | |
|
![]() |
|
Dat is echt niet zo raar,
sommige mensen zijn gewoon niet zo'n praters, ik ben dat ook nooit geweest. Ik heb een paar mensen(geen enkele van mijn eigen leeftijd btw) waar ik mee over problemen kan praten maar verder ook niet. En dat vind ik eigenlijk wel best zo. Ik herken dat wel, ik heb ook heel erg dat ik pas tegen mensen ga praten als ik me er goed bij voel en dat is meestal pas als ik ze al lang ken en een goede band met ze heb opgebouwd. Ik weet niet echt wat jij eraan kunt doen, maar wat misschien wel helpt is om met 1 iemand te beginnen en daar wat aan te vertellen, hoeft echt nog niet alles, en dan zo steeds meer vertellen ofzo. Ik ken ook mensen die vonden dat hun ouders dingen over ze moesten weten, maar dat niet face-to-face durfde te zeggen en toen af en toe mailden met hun ouders ofzo, mss is dat ook een tip, hoeft natuurlijk niet alleen met ouders maar kan ook met iemand anders. Of bellen bijv. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
ben nog nooit een prater gwst,, los altijd alles zelf wel op maarjaa,, soms wil dat gwn niet,, en dan hebk wel moeite met dat accepteren,, en anderen in vertrouwen nemen.. Soms als mensen ernaa vragen laat ik wel es wat los, maar dat is een zeldzaamheid.. Uit mezelf begin ik er nooit over,," jaa hoi,, kheb een probleem.", nee dat kan ik niet.. |
![]() |
|
er is eigenlijk helemaal niks mis mee om mensen niet te vertrouwen.
er zijn eigenlijk geen mensen om me heen die ik voor 100% vertrouw. dit heeft dan wel zo ze redenen door dingen uit mijn verleden. maar de enigste man die ik 100% vertrouw is mijn psycholoog geweest. en ik herken veel van de dingen die je hebt gezegd. maar ik heb het eigenlijk nooit erg gevonden om mensen niet te vertrouwen. maar goed wat ik wil zeggen is mischien moet je toch eens naar een psycholoog gaan. ook al ben je niet zo'n prater hij kan er wel achter komen vaak wat er mis is met je ![]()
|
Verwijderd
|
daar hebk het neit zo mee,, ben 1x geweest,, en nooit meer... Mmhh ja opzich hebk er ook neit zoveel problemen mee,, maar eeen vriendin van my, vertrouwd mensen vaak te goed&snel,, en dan vraagt ze wat is er over denk,, en alsk dan zeg jaa eerst zien dan geloven&ikvertrouw niet zo snel mensen, krijgk vaak soon negatieve reactie..
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh een negatieve reactie. The horror.
Maar ja, mensen geven nou eenmaal graag negatieve reacties over iets wat ze niet begrijpen. Als jij mensen niet wil vertrouwen is dat toch prima? Er zit ook een verschil tussen paranoïde zijn tegenover iedereen en gewoon iemand niet direct vertrouwen. En sowieso totale care aan "negatieve reacties" hebben ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() hier ben ik het wel mee eens ![]() en verder vind ik een psycholoog altijd heel fijn want daar kan ik toch op een hele andere manier mee praten dan met andere mensen die ik beter ken.
|
Ik denk dat een hulpverlener echt geen overbodige luxe is in jou situatie, en dat hoeft echt niet perse een psycholoog te zijn, je kunt ook kijken wat er mogelijk is op school, de mentor/vertrouwenspersoon etc. Of als er een andere leraar is waar je goed mee op kunt schieten vragen of je daar elke week of twee weken eens een gesprek mee mag hebben. Bij ons hebben alle leraren een e-mailadres van school, dus op die manier zou het ook kunnen als je moeite hebt met face-to-face gesprekken.
Of als je je huisarts mag kun je daar ook eens mee gaan praten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat: