Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2011, 15:02
little_princes
little_princes is offline
Hoi iedereen,
ik heb een probleem waar ik me vreselijk voor schaam.
Ik heb rode bultjes op het driehoekje bij mijn vagina zegmaar, en ik durf er ook geen seks door te hebben.
Ik heb ontharingscréme geprobeert, ik heb epileren geprobeert, gewoon scheren, maar ze komen elke keer weer terug, + ontharings créme werkt voor geen meter.
Het liefst zou ik gewoon scheren, en dan zonder die rode bultjes.
Ik weet niet of ik een foto mag plaatsen, maar dat wil ik best doen voor de mensen die het niet begrijpen.

Pleaaaze help ?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2011, 15:06
sanni
sanni is offline
Als ik dit zo hoor denk ik aan ingegroeide haartjes. Deze voorkom je enigszins door met de haarrichting mee te scheren.
Oud 15-12-2011, 15:09
little_princes
Citaat:
Als ik dit zo hoor denk ik aan ingegroeide haartjes. Deze voorkom je enigszins door met de haarrichting mee te scheren.
Bedankt voor je reactie, maar dat doe ik ook, alleen dan gaan lang alle haartjes niet weg, & dan doe ik meestal nog eens tegen de haarrichting in.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2011, 15:16
Verwijderd
Juist door het tegen de haarrichting in scheren krijg je die rode bultjes denk ik. Probeer dat nou eens niet te doen, kijk hoe het dan gaat!
Met citaat reageren
Oud 15-12-2011, 15:21
Lente
Lente is offline
en gebruik een nieuw mesje
Met citaat reageren
Oud 15-12-2011, 16:17
Verwijderd
+ scheer niet al je schaamhaar af Je bikinilijn, okee, maar het is echt niet nodig dat je de hele boel kaal hebt. En al helemaal niet als je huid niet tegen het scheren kan, wat niet gek is, want die huid is supergevoelig.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 09:57
little_princes
Maar als ik niet tegen de haarrichting in doe, gaat niet alles weg
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 11:20
Verwijderd
Dan zul je een denk ik een scherper mesje moeten gebruiken! Heb je het wel eens met een nieuw mesje geprobeerd?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 11:41
Verwijderd
Die huid is echt gevoelig, dus je krijgt daar heel snel bultjes. Gebruik een goed scherp mesje, zorg dat je huid soepel is (bv onder de douche), scheer eerst met de groeirichting mee en dan voorzichtig er tegenin om het af te maken. Gebruik scheerschuim, dat wil het ook nog wel eens makkelijker maken. Ga daarna ook niet met allerlei smeerseltjes smeren, maar gebruik bv een beetje babyolie.
Het kan best zijn dat als de haartjes weer gaan groeien, je toch telkens weer bultjes blijft krijgen, hoe voorzixhtig je het ook doet... Mja, dan kun je denk ik beter niet scheren, maar het bv netjes houden door het af en toe wat bij te knippen oid. Soms is de huid gewoon té gevoelig.

Harsen zou je ook kunnen proberen, maar doe dat niet zelf, want dat is echt heel lastig.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 12:05
Verwijderd
Dit is wel heel herkenbaar, wat ik meestal doe is het maar eens in de drie/vier maanden scheren en tussendoor bijwerken met een trimmer (of hoe zo'n ding ook heet). Babyolie heb ik geprobeerd, dat leek te werken maar de bultjes werden er op den duur alleen maar erger van. Een scherp mesje baat inderdaad heel veel, zorg dat je een scherp mesje hebt.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2011, 18:04
lizaaap
lizaaap is offline
ik scheer ook met haarrichting mee en heb ook altijd die bultjes & a lot of jeuk! ik denk dat er niks aan de hand is met je, en er gewoon mee moet leven. (:
Met citaat reageren
Oud 24-12-2011, 15:57
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
ik heb er geen last van als ik het epileer... minder leuk natuurlijk maar zo heb je minder rode bultjes + het blijft langer weg
Met citaat reageren
Oud 25-12-2011, 13:36
duivelaartje
duivelaartje is offline
Regelmatig voorzichtig scrubben, voorkomt dat de haartjes ingroeien.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2011, 22:55
Vice
Vice is offline
Scherp scheermesje en scheerschuim kan al helpen.

Regels voor berichten