Advertentie | |
|
![]() |
|
Toen ik 11 was, vond mijn moeder het tijd worden om te vragen of ik de waarheid over sinterklaas wilde weten. Ik zei nee. Toen zei ze dat hij niet bestond. Toen heb ik een paar dagen heel hard gehuild omdat ze zo'n gemeen leugen had verteld. En nog een jaar geloofd. Daarna besefte ik toch wel dat hij wel bestond, maar niet meer leefde. Dat geloof ik nog steeds! En ik zet nog steeds mijn schoen vanaf de intocht, maar ik denk dat ik teveel stoute dingen heb gedaan want er zit nog maar zelden iets in.
![]() |
![]() |
|
Ik zat in groep 4 of 5 en was denk ik een jaar of acht. M'n broertje geloofde toen nog wel en dat vond ik wel heel erg leuk, geheimpje van mij met m'n ouders voor m'n broertje
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Tot een jaar of zes heb ik in Sinterklaas geloofd, ik kreeg toen zelf twijfels en op een gegeven moment viel het kwartje gewoon. Ik heb het toen wel voor me proberen te houden, want cadeautjes krijgen is zo leuk, maar mijn ouders merkten het en hebben het toen uitgelegd.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik geloof dat mijn ouders het mij ná de sinterklaas van groep 3 hebben verteld. Ik weet namelijk nog wel dat ik in groep 3 heilig geloofde, maar dat in groep 4 het wérd verteld en ik het toen al wist. Dus het zal ergens daar tussenin zijn geweest, wat betekent dat ik waarschijnlijk 6 of 7 was ofzo.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Tjonge, ik geloofd tot ik in groep 6 zat, ik was toen 10. De hele klas geloofde nog, dus ik ook,. Mijn ouders zeiden toen pas dat hij nep was, maar ik geloofde het pas toen er in mijn schoen een briefje ( met een manderijn ) zat en daarop stond dat hij niet bestond. Ik was mega teleurgesteld!
|
![]() |
|
Waar hebben jullie het allemaal over??!! sinterklaas bestaat toch gewoon
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() sinterklaas: ik ken jou helemaal niet ik: w00t ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() riva: hij kan klokrijzen (tijdrijzen dus) hij is dus op twee plaatsen gelijk ( zeer verneukte spraak van me broertje) ik: (met een heeeeel argwanende blik in me ogen) ... (blik in me ogen van "HOE KON JÚ" Sinterklaas: uuh, hier heb je een kadotje van zwarte piet,... Ik: neheheee ik hoef jouw stomme kadotjes niet, stommerik ( ![]() wahahahaa mooie Epic Fail en nog steeds zegt me broertje weer: ik geloof nog in sinterklaas, há zolang ik snoep en andere spul krijg van die baardaap blijf ik gewoon lachen en zwaaien ![]() ![]()
|
![]() |
Toen ik 8 ofzo was heeft m'n moeder me uit de droom geholpen, zusje was de kamer uitgestuurd
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Tot groep 5, toen zeiden andere kinderen in de klas van he hij bestaat niet. het zijn gewoon je ouders....
|
ik kwam erachter door een hele stomme fout van me moeder
![]() ik ging een keer vroeg in de ochtend kijken wat er in mijn schoen zat en ik zag dat er niks in zat ik huilen was 4 of 5 komt me moeder eraan en zegt wat is er? de piet is mij vergeten!!!! ![]() en zij deed er toen wat in dus ik zeer jammer dat ie niet bestaat ![]() sindsdien geloofde ik nooit meer in sinterklaas ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik weet niet meer hoe oud ik was. Een vriendinnetje had het wel eens gezegd, maar ik geloofde haar niet. Op een keer gewoon ergens in het jaar had ik naar gedroomt over lopende mummies enzo en toen werd me van een aantal dingen gevraagd of dat echt was of niet. Bij sinterklaas aangekomen twijfelde ik erg lang en toen heeft mijn moeder het verteld. Daarna voelde ik me een hele stoere grote zus die het voor mijn broertje geheim moest houden. Maar daar was ik dus uitermate slecht in
![]()
|
Van de kerstman en de paashaas wist ik het wel, maar dat van sinterklaas kwam als een klap in mijn gezicht.
Eigenlijk ook best erg dat je ouders je zo'n 8 á 9 jaar voor de gek hebben gehouden. Ik zag ook nooit dat sinterklaas er elke keer weer anders uit zag. Maar toen dacht ik ook nog dat Spanje bij Engeland lag. Dus het kan allemaal. Ik was wel erg teleurgesteld. |
![]() |
|
Ik denk dat ik 5 was, zat iig nog in de kleuterklas. Kan me niet herinneren dat ik het erg vond. Voelde me vooral groot omdat ik nu bij al die grote kinderen en de grote mensen hoorde, die een geheimpje moesten bewaren voor de andere kinderen.
![]() Ik weet nog wel dat een vriendinnetje aan me vroeg "geloof jij nog in sinterklaas?" waardoor ik dacht dat zij dús niet meer geloofde. Ik zei van niet, waarop zij antwoordde "ik wel". En dat was dat, geen vuiltje aan de lucht Tot ik de volgende dag mijn excuus mocht gaan aanbieden.. zó oneerlijk vond ik dat, Haha. |
![]() |
|
Ik was 8 en mama en papa hebben het me verteld, mijn broertje en zusje (allebij 6) weten het nog niet.
Mijn ouders hebben ook verteld waar e de cadeautjes verstopte, niet zo slim dus! Ik weet ieder jaar wat ik krijg! ![]() Ik heb ook ooit de hele nacht uit mijn raam zitten te staren toen ik klein was, om te kijken of de paashaas in de tuin kwam! Ik ben uiteindelijk flauwgevallen midden in mijn slaapkamer. s'Ochtends, een diepe teleurstelling, "de paashaas was langsgekomen toen ik flauwgevallen was op de grond!" Want er lagen toch paaseitjes. Als vier jarig kind was ik niet zo lang depri erover, want de paaseitjes waren superlekker!
||
Citaat:
![]()
|
|
|