Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Feestdagen

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2011, 17:54
michellewhoelse
michellewhoelse is offline
Ik denk dat ik ongeveer 5 à 6 jaar was. Ik was diep teleurgesteld toen ik uitvond dat de zwarte piet eigenlijk mijn opa was. En toen kwam al snel de concluse : 'OHOHOHOH, dan zullen de Kerstman en de paashaas ook wel nep zijn?'
Oud 10-11-2011, 18:34
Verwijderd
ik al vanaf mijn 7e eigelijk 6e ik was er zelf achtergekomen. en in de paashaas en kerstman heb ik nooit geloofd.
Oud 10-11-2011, 18:41
Thomas.
Thomas. is offline
tot mijn achtste, maar toen ik er achter kwam vond ik het niet zo erg. Ik had toch al zo'n vermoeden. en in de paashaas of kerstman heb ik nooit geloofd
Oud 10-11-2011, 18:43
Verwijderd
ik heb nog nooit in sinterklaas geloofd, maar tot mijn elfde geloofde ik in Kerstman, ik was ECHT heel erg teleurgesteld toen ik het wist.
Oud 10-11-2011, 18:46
Verwijderd
Citaat:
ik heb nog nooit in sinterklaas geloofd, maar tot mijn elfde geloofde ik in Kerstman, ik was ECHT heel erg teleurgesteld toen ik het wist.
Komt dat omdat je ouders uit een andere cultuur komen? Want ik heb nog nooit gehoord dat iemand niet in Sinterklaas geloofde
Oud 10-11-2011, 18:52
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Toen ik 11 was, vond mijn moeder het tijd worden om te vragen of ik de waarheid over sinterklaas wilde weten. Ik zei nee. Toen zei ze dat hij niet bestond. Toen heb ik een paar dagen heel hard gehuild omdat ze zo'n gemeen leugen had verteld. En nog een jaar geloofd. Daarna besefte ik toch wel dat hij wel bestond, maar niet meer leefde. Dat geloof ik nog steeds! En ik zet nog steeds mijn schoen vanaf de intocht, maar ik denk dat ik teveel stoute dingen heb gedaan want er zit nog maar zelden iets in.
Oud 10-11-2011, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Komt dat omdat je ouders uit een andere cultuur komen? Want ik heb nog nooit gehoord dat iemand niet in Sinterklaas geloofde
klopt, ik woon pas 2 jaar hier
Oud 10-11-2011, 20:58
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zat in groep 4 of 5 en was denk ik een jaar of acht. M'n broertje geloofde toen nog wel en dat vond ik wel heel erg leuk, geheimpje van mij met m'n ouders voor m'n broertje Ik heb altijd op een christelijke school gezeten dus kerstman en paashaas was er niet bij.
Oud 10-11-2011, 21:24
Verwijderd
Zes of zeven. In de zomer vertelden mijn ouders het, zodat ik tegen december aan het idee gewend zou zijn. In de kerstman of de paashaas heb ik nooit geloofd.
Oud 10-11-2011, 21:28
Verwijderd
Ik kwam er voor Sinterklaas in Groep 3 achter, dus ik zal wel 6 zijn geweest. Wat klinkt dat klein!
Oud 10-11-2011, 21:39
Smartie<3
Smartie<3 is offline
Mijn ouder vertelden het in groep 4.. Ze zeggen dat ik heel opgelucht was toen ze het verteld hadden en dat ik zei: ''Gelukkig, ik wist het al lang maar ik dacht dat jullie er nog in geloofde!'' Best wel raar.. (;
Oud 10-11-2011, 21:57
michellewhoelse
Citaat:
Ik zat in groep 4 of 5 en was denk ik een jaar of acht. M'n broertje geloofde toen nog wel en dat vond ik wel heel erg leuk, geheimpje van mij met m'n ouders voor m'n broertje Ik heb altijd op een christelijke school gezeten dus kerstman en paashaas was er niet bij.
Mis ik hier wat? Horen de kerstman en paashaas niet bij het christelijke geloof? Ik zelf heb ook op een christelijke basisschool gezeten en ik ben christelijk opgevoed maar ik heb wel van mijn ouders de paashaas en de kerstman meegekregen (ben ik wel blij mee hoor ; meer cadeau's, meer feesten, meer gezelligheid).
Oud 11-11-2011, 06:19
Verwijderd
De paashaas en de kerstman horen totaal niet bij het christelijk geloof. Écht niet. De feesten wel, maar zulke 'stripfiguren' niet.
Oud 11-11-2011, 07:26
Denise_kaas
Denise_kaas is offline
Ik denk dat ik een jaar of 8 was. Ik ging mn moeder vragen hoe hij nou eigenlijk binnen kon komen. want hij had geen sleutel en we hadden geen schoorsteen. xD Toen heeft ze verteld hoe het zat. ''Ik wist het! ''
Oud 11-11-2011, 09:46
michellewhoelse
Citaat:
De paashaas en de kerstman horen totaal niet bij het christelijk geloof. Écht niet. De feesten wel, maar zulke 'stripfiguren' niet.
Oh, mijn ouders vinden het gewoon leuk dan? Haha, maakt niet uit.
Oud 11-11-2011, 09:54
kaketoe
kaketoe is offline
bestaat sinterklaas niet?
Oud 11-11-2011, 10:12
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mijn ouders vertelden het me toen ik in groep 3 zat, dus ik was 6. Maar ik heb altijd stiekem een beetje nog geloofd, tot Bram aankondigde dat hij ging stoppen met Sinterklaas
Nu is het voor mij echt over.
Oud 11-11-2011, 13:23
Verwijderd
Citaat:
tot mijn achtste, maar toen ik er achter kwam vond ik het niet zo erg. Ik had toch al zo'n vermoeden. en in de paashaas of kerstman heb ik nooit geloofd
Oud 11-11-2011, 14:04
xMeisjeMeisjex
xMeisjeMeisjex is offline
5, sinterklaas leek namelijk verdacht veel op het schoolhoofd. en mn vriendinnetjes die het maar niet wilde geloven..
Oud 11-11-2011, 15:30
Edelweiss
Edelweiss is offline
Tot +- 2 weken voor kerst, toen ik 8 was
Oud 11-11-2011, 16:08
Hawahaai
Hawahaai is offline
Zeven. Ik was de jongste van de klas, en de oudste kreeg het te horen en vond het nodig om het mij ook meteen te vertellen. Als het aan mijn ouders had gelegen, hadden ze nog een jaartje gewacht.
Oud 11-11-2011, 20:29
Verwijderd
8 maar het deed me niet veel.
Oud 11-11-2011, 21:00
Verwijderd
Tot een jaar of zes heb ik in Sinterklaas geloofd, ik kreeg toen zelf twijfels en op een gegeven moment viel het kwartje gewoon. Ik heb het toen wel voor me proberen te houden, want cadeautjes krijgen is zo leuk, maar mijn ouders merkten het en hebben het toen uitgelegd.
Oud 11-11-2011, 21:53
Vice
Vice is offline
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit in Sinterklaas heb geloofd, maar als ik mijn ouders mag geloven hadden ze me het verteld toen ik 4 jaar was. Eigenlijk hebben ze nooit verteld dat Sinterklaas wel bestaat.
Oud 12-11-2011, 07:59
Verwijderd
Citaat:
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit in Sinterklaas heb geloofd, maar als ik mijn ouders mag geloven hadden ze me het verteld toen ik 4 jaar was. Eigenlijk hebben ze nooit verteld dat Sinterklaas wel bestaat.
Mijn ouders hebben ook nooit echt verteld dat hij bestaat, maar als kind ging ik er gewoon in mee. Dat zie je vaak ook bij kleuters die thuis helemaal geen Sinterklaas vieren oid, in de klas gaat iedereen er zo in op, dat die kleuters vaak ook gaan geloven in Sinterklaas.
Advertentie
Oud 12-11-2011, 11:23
Catwoman6
Catwoman6 is offline
In groep 4, dus toen ik 8 was.
Een paar klasgenootjes zeiden, ik geloofde ze niet
Toen vroeg ik het aan mijn moeder, die zei dat Sinterklaas wel bestond. (mijn broertje was erbij)
Op het schoolplein zei ze dat het toch niet zo was.
Ik was zooo teleurgesteld!!!!!!
Oud 12-11-2011, 11:48
Verwijderd
Ik geloof dat mijn ouders het mij ná de sinterklaas van groep 3 hebben verteld. Ik weet namelijk nog wel dat ik in groep 3 heilig geloofde, maar dat in groep 4 het wérd verteld en ik het toen al wist. Dus het zal ergens daar tussenin zijn geweest, wat betekent dat ik waarschijnlijk 6 of 7 was ofzo.
Oud 12-11-2011, 16:06
Verwijderd
ik was 8 denk ik.. ik kwam erachter toen er op school een Sinterklaas verscheen die een hele neppe verbogen ijzere stang als staf had. en de mijter zag er ook nep uit. best een domme fout van de school
Oud 12-11-2011, 16:11
Verwijderd
Ik heb altijd al wtijfels gehad toen ik klein was, mn ouders probeerde me er wel in te laten geloven maar gaven het maar op rond mn 6e. Ik was zo'n kind dat veel te veel vragen stelde en veel te veel nadacht voor mijn leeftijd.
Oud 12-11-2011, 19:02
Verwijderd
Tjonge, ik geloofd tot ik in groep 6 zat, ik was toen 10. De hele klas geloofde nog, dus ik ook,. Mijn ouders zeiden toen pas dat hij nep was, maar ik geloofde het pas toen er in mijn schoen een briefje ( met een manderijn ) zat en daarop stond dat hij niet bestond. Ik was mega teleurgesteld!
Oud 13-11-2011, 01:56
CuwleMandarijn
CuwleMandarijn is offline
Waar hebben jullie het allemaal over??!! sinterklaas bestaat toch gewoon hij is niet neheeeeheeheeeepppp

nee ik kwam toen ik negen was erachter, hele domme fout, ik kwma die middag van school, en ging naar de albert heijn om sinterklaas te zien en vroeg hem toen " heey sinterklaas, hoe vond u het bij ons op school???

sinterklaas: ik ken jou helemaal niet

ik: w00t

riva: hij kan klokrijzen (tijdrijzen dus) hij is dus op twee plaatsen gelijk ( zeer verneukte spraak van me broertje)

ik: (met een heeeeel argwanende blik in me ogen) ... (blik in me ogen van "HOE KON JÚ"

Sinterklaas: uuh, hier heb je een kadotje van zwarte piet,...

Ik: neheheee ik hoef jouw stomme kadotjes niet, stommerik ()

wahahahaa mooie Epic Fail en nog steeds zegt me broertje weer: ik geloof nog in sinterklaas, há zolang ik snoep en andere spul krijg van die baardaap blijf ik gewoon lachen en zwaaien
Oud 13-11-2011, 09:29
Verwijderd
Hmm, ja....
Oud 13-11-2011, 17:40
CuwleMandarijn
CuwleMandarijn is offline
....ja ,mmH ¿¿¿¿¿¿
Oud 14-11-2011, 17:04
Guinie
Guinie is offline
Toen ik 8 ofzo was heeft m'n moeder me uit de droom geholpen, zusje was de kamer uitgestuurd . Broertje kwam vorig jaar opeens met de opmerking 'waarom heeft de sinterklaas op tv een ander gezicht dan sinterklaas bij de intocht?' mams antwoord: dat zijn hulpsinterklazen. Hij geloofde het nog ook xD. Werkte overal voor... die hulpsinterklazen.. Ondertussen weet 'ie het wel trouwens, maar pakjesavond blijven we doen
Oud 14-11-2011, 17:12
nightrise
nightrise is offline
ik denk dat ik in groep 5 of 6 zat dus zo'n 7 à 8 jaar.
Ik zei opeens hoogzomer tegen mijn ouders toen mijn broertje (2 jaar jonger) er niet was sinterklaas bestaat toch helemaal niet. Ik heb geen idee hoe ik daar toen op kwam.
Oud 15-11-2011, 13:27
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Toen ik 11 was, vond mijn moeder het tijd worden om te vragen of ik de waarheid over sinterklaas wilde weten. Ik zei nee. Toen zei ze dat hij niet bestond. Toen heb ik een paar dagen heel hard gehuild omdat ze zo'n gemeen leugen had verteld. En nog een jaar geloofd. Daarna besefte ik toch wel dat hij wel bestond, maar niet meer leefde. Dat geloof ik nog steeds! En ik zet nog steeds mijn schoen vanaf de intocht, maar ik denk dat ik teveel stoute dingen heb gedaan want er zit nog maar zelden iets in.
gewoon volhouden idd! haha

Tot groep 5, toen zeiden andere kinderen in de klas van he hij bestaat niet. het zijn gewoon je ouders....
Oud 15-11-2011, 15:01
Merible
Merible is offline
ik kwam erachter door een hele stomme fout van me moeder

ik ging een keer vroeg in de ochtend kijken wat er in mijn schoen zat en ik zag dat er niks in zat
ik huilen was 4 of 5
komt me moeder eraan en zegt wat is er?
de piet is mij vergeten!!!!

en zij deed er toen wat in dus ik zeer jammer dat ie niet bestaat
sindsdien geloofde ik nooit meer in sinterklaas
Oud 15-11-2011, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Toen ik 8 ofzo was heeft m'n moeder me uit de droom geholpen, zusje was de kamer uitgestuurd . Broertje kwam vorig jaar opeens met de opmerking 'waarom heeft de sinterklaas op tv een ander gezicht dan sinterklaas bij de intocht?' mams antwoord: dat zijn hulpsinterklazen. Hij geloofde het nog ook xD. Werkte overal voor... die hulpsinterklazen.. Ondertussen weet 'ie het wel trouwens, maar pakjesavond blijven we doen
Ohja, ik heb een keer met een vriendinnetje dat naar een andere school ging (maar wel in dezelfde wijk!) een felle discussie gehad over welke sinterklaas nou de échte was en welke een hulpsinterklaas... sinterklaas had naelijk onze scholen op hetzelfde tijdstip bezocht!
Oud 15-11-2011, 20:53
Ieke
Ieke is offline
Ik weet niet meer hoe oud ik was. Een vriendinnetje had het wel eens gezegd, maar ik geloofde haar niet. Op een keer gewoon ergens in het jaar had ik naar gedroomt over lopende mummies enzo en toen werd me van een aantal dingen gevraagd of dat echt was of niet. Bij sinterklaas aangekomen twijfelde ik erg lang en toen heeft mijn moeder het verteld. Daarna voelde ik me een hele stoere grote zus die het voor mijn broertje geheim moest houden. Maar daar was ik dus uitermate slecht in Niet dat ik het verteld had, maar gewoon in hoe ik deed wist hij dat het niet klopte.
Oud 17-11-2011, 16:08
Sam...
Sam... is offline
Van de kerstman en de paashaas wist ik het wel, maar dat van sinterklaas kwam als een klap in mijn gezicht.
Eigenlijk ook best erg dat je ouders je zo'n 8 á 9 jaar voor de gek hebben gehouden. Ik zag ook nooit dat sinterklaas
er elke keer weer anders uit zag. Maar toen dacht ik ook nog dat Spanje bij Engeland lag. Dus het kan allemaal.
Ik was wel erg teleurgesteld.
Oud 17-11-2011, 19:31
Missy
Missy is offline
Een jaartje of zes tot ik zwarte piet zag omkleden in een winkel.
Oud 18-12-2011, 15:03
JMuntje
JMuntje is offline
Ben zelf 12, maar wat is dr dan met sinterklaas? hoe bedoel je geloven?
Oud 18-12-2011, 18:43
Stoer.
Stoer. is offline
Ik denk dat ik 5 was, zat iig nog in de kleuterklas. Kan me niet herinneren dat ik het erg vond. Voelde me vooral groot omdat ik nu bij al die grote kinderen en de grote mensen hoorde, die een geheimpje moesten bewaren voor de andere kinderen.

Ik weet nog wel dat een vriendinnetje aan me vroeg "geloof jij nog in sinterklaas?" waardoor ik dacht dat zij dús niet meer geloofde. Ik zei van niet, waarop zij antwoordde "ik wel". En dat was dat, geen vuiltje aan de lucht
Tot ik de volgende dag mijn excuus mocht gaan aanbieden.. zó oneerlijk vond ik dat, Haha.
Oud 30-12-2011, 14:21
SmileBritjuuuh
SmileBritjuuuh is offline
Ik was 8 en mama en papa hebben het me verteld, mijn broertje en zusje (allebij 6) weten het nog niet.
Mijn ouders hebben ook verteld waar e de cadeautjes verstopte, niet zo slim dus! Ik weet ieder jaar wat ik krijg!

Ik heb ook ooit de hele nacht uit mijn raam zitten te staren toen ik klein was, om te kijken of de paashaas in de tuin kwam! Ik ben uiteindelijk flauwgevallen midden in mijn slaapkamer. s'Ochtends, een diepe teleurstelling, "de paashaas was langsgekomen toen ik flauwgevallen was op de grond!" Want er lagen toch paaseitjes. Als vier jarig kind was ik niet zo lang depri erover, want de paaseitjes waren superlekker!
Oud 30-12-2011, 14:22
SmileBritjuuuh
SmileBritjuuuh is offline
Citaat:
Ohja, ik heb een keer met een vriendinnetje dat naar een andere school ging (maar wel in dezelfde wijk!) een felle discussie gehad over welke sinterklaas nou de échte was en welke een hulpsinterklaas... sinterklaas had naelijk onze scholen op hetzelfde tijdstip bezocht!
Fail!

Regels voor berichten