Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2012, 23:34
Verwijderd
hallo ik krijg voor het eerst een nieuwe mobiel. Ik heb wel wat verstand van computers hardware&software maar niet echt van mobieltjes omdat ik niet echt sociaal vroeger was en alleen maar thuis binnen blief
Ik denk aan een samsung galaxy TxT b5510.
Ik had gehoord dat het afgelopen is met oneindig veel dataverkeer met mobiele telefoon abonnementen. Dus wanneer ik mijn mobiel krijg wil ik weten wat ik erop moet downloaden waarmee je met zo min mogelijk dataverkeer berichten kan versturen en ontvangen.
Dataverkeer voor het versturen/ontvangen van tekst is nogal klein dat weet ik maar ik ben nogal onzeker over het openen van zulke apps of je dan moet inloggen en dat je dan een inlogscherm krijgt(wat nogal dataverkeer kan kosten) en zulke dingen.

bedankt voor het lezen

mvg,
hollander
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2012, 07:02
freyk
freyk is offline
Om te beginnen een aantal tips:
Ik raad je aan om je services (3g, data, wifi, enz) voor je internet verbinding op je mobiel te beheren. bijviorbeeld gebruik alleen wifi voor thuis, 3g om buitenshuis ff snel wat info op te halen, enz.
Zet de apps altijd uit, wanneer je ze niet gebruikt.

Laatst gewijzigd op 03-01-2012 om 07:57.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 08:44
TeDaz
TeDaz is offline
Hey, ik heb van een vriend de WIFI code van onze school gekregen dus op school is het altijd gratis
Maar als je onzeker bent over je data verkeer kun je altijd de app: "Watch dog" downloaden hier op kan je zien hoeveel data je gebruikt en hoeveel je er nog over hebt.

PS: Nooit iets downloaden op je 3G dat kost echt niet normaal veel data, zelfde met youtube filmpjes bekijken

Succes
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 09:04
SacredRose
SacredRose is offline
ik dacht ergens gelezen te hebben dat 1 minuut van een filmpje streamen iets van 10 MB koste.
maar volgens mij als je zorgt dat alleen ping actief is op 3g kost dat niet zo heel veel data verkeer. en anders gewoon uit zetten en alleen even aanzetten om te kijken of er berichten zijn.
Oud 03-01-2012, 09:14
MiBe
MiBe is offline
Ben ik even blij dat ik nog een abonnement heb met onbeperkt dataverkeer, ik kijk regelmatig YouTube filmpjes en dergelijken op mijn telefoon en gezien mijne geen WiFi heeft gebruik ik mijn 3G ook thuis.
Oud 03-01-2012, 11:23
Carn
Carn is offline
Filmpjes, foto's en audio vreten het meeste qua dataverkeer. De rest is bijna nihil en valt volgens mij makkelijk binnen de bundels, 'dagelijks gebruik' moet gewoon lukken. Dus vermijd sites met veel images, ga geen uitgebreide fotoalbums doorkijken, kijk geen Youtube filmpjes en stream geen audio als je geen wifi in de buurt heb.
Oud 03-01-2012, 18:43
Verwijderd
en nog een vraagje
Ik wil graag msn op mijn mobiel
kost dat veel dataverkeer?
moet ik gewoon messenger erop downloaden of ebuddy app?
en heb je dan ook van zulke bewegende plaatjes advertenties wat nogal dataverkeer bevat?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 21:18
TeDaz
TeDaz is offline
Uhm.. ik heb Ebuddy en dat kost niet zo veel data
het is alleen maar tekst hé
Met citaat reageren
Oud 03-01-2012, 21:39
SacredRose
SacredRose is offline
ik heb vanaf 10 uur sochtends tot nu. 650 kb verbruikt met het aanhebben staan van whatsapp en het versturen vaan een aantal berichten. ik heb msn de heletijd aan gehad en mee gechat. en word feud staat aan. dus dat beteken dat ik in een goede 12 uur tijd nog geen mb heb gebruikt.
Oud 04-01-2012, 21:15
Verwijderd
Citaat:
Uhm.. ik heb Ebuddy en dat kost niet zo veel data
het is alleen maar tekst hé
maar zijn er geen advertenties op dat ebuddy?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten