Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2011, 21:54
roosvroonland
roosvroonland is offline
haai ik ben echt heel erg ongesteld
als ik opsta van een stoel dan voel je het er gewoon uitglijden

ik ben pas een half jaar ongesteld
ben 14 jaar maar ik mag van mijn moeder niet aan de pil
en ook geen hormonen om het minder te maken
het mag pas als ik het een jaar achterelkaar heftig ben.

maar nou is mijn vraag: kan je met huis tuin en keuken
spullen het minder laten worden of zelfs laten stoppen.

want ik kan dit niet meer

XX
Met citaat reageren
Oud 27-12-2011, 23:56
Verwijderd
Heb je al tampons geprobeerd? Met maandverband had ik ook altijd dat als ik van een stoel opstond of van de fiets stapte ik het voelde lopen, heel vies gevoel, ik begrijp goed dat je daar vanaf wil. Maar met tampons voel je dat niet.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2011, 10:13
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Doet het ook daadwerkelijk veel pijn? Want dat het er bij wijze van spreken uitgutst als je opstaat is redelijk normaal, dan heb je gewoon een zware menstruatie. Tampons helpen om dat gevoel tegen te gaan en als je ook veel last hebt van krampen en hoofdpijn, heb je ook speciale paracetamol ofzo voor menstruatiepijn. Misschien dat je dat eens kan proberen?
Oud 28-12-2011, 16:30
Verwijderd
Dat gevoel vond ik inderdaad ook erg vervelend, ik ben daardoor ook overgestapt op tampons; veel fijner! Nu je zo hevig ongesteld bent, kun je heel goed oefenen met tampons. Begin met een kleine, bijvoorbeeld OB comfort mini. Je kunt ook met inbrenghuls proberen. Lees de bijsluiter en probeer het uit Als je hevig menstrueert, glijdt een tampon ook makkelijker, dus echt een goed moment om ze te testen!

Qua pijnstillers vind ik Aleve Feminax erg fijn tegen menstruatiepijn.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2011, 10:07
Willemien2
Willemien2 is offline
Beste Roos, Eigenlijk zijn er geen huishoudmiddeltjes voor, helaas. Wat je wel kan doen om dat glijdende gevoel te verminderen is, door niet te lang in dezelfde positie te zitten of liggen. Als je wat mee beweegd, (kan lastig zijn) dan vloeid het wat gelijkmatiger ipv alles tegelijk in een keer. Je kan dit bv doen door bekkenbodemspier oefeningen te doen. Google dat maar.

Voor de rest geen asperine nemen, daar word je bloed dun van. Wel water drinken. Als je na een jaar nog zo ernstig vloeit, misschien even naar de dokter. Je kan op den duur namelijk ijzergebrek krijgen. Neem je moeder mee, want heftige menstruaties zijn vaak erfelijk.

Hopelijk word het snel wat minder enrstig voor je.
Willemien
Oud 29-12-2011, 16:01
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
je bent niet de enige met het probleempje hoor!
vroeger was mijn menstruatie niet zo erg en had ik er helemaal geen last van. nu moet ik soms echt thuisblijven van m'n werk of school omdat het gewoon niet meer normaal is.
ik gebruik zowel een tampon als maandverband... veel bewegen kan je doen, dan heb je dat 'lopend' gevoel niet meer.
asperine idd ook niet nemen, dat verergert alles...
en als je echt veel bloed verliest, veel drinken en eten!
weet iemand hier trouwens iets tegen de hevige pijn? ( neurofen werkt niet/dafalgan werkt niet/ niets werkt beuh! en als het werkt, werkt het maar voor maxiumum een uurtje of drie... )
Met citaat reageren
Oud 29-12-2011, 16:21
Verwijderd
Citaat:
je bent niet de enige met het probleempje hoor!
vroeger was mijn menstruatie niet zo erg en had ik er helemaal geen last van. nu moet ik soms echt thuisblijven van m'n werk of school omdat het gewoon niet meer normaal is.
ik gebruik zowel een tampon als maandverband... veel bewegen kan je doen, dan heb je dat 'lopend' gevoel niet meer.
asperine idd ook niet nemen, dat verergert alles...
en als je echt veel bloed verliest, veel drinken en eten!
weet iemand hier trouwens iets tegen de hevige pijn? ( neurofen werkt niet/dafalgan werkt niet/ niets werkt beuh! en als het werkt, werkt het maar voor maxiumum een uurtje of drie... )
Aleve al eens geprobeerd? Volgens mij heeft die een andere werkzame stof dan nurofen en dafalgan. Dafalgan is voor zover ik weet gewoon paracetamol en dat werkt bij mij ook echt niet tegen menstruatiepijn. Werkzame stof van Aleve is naproxen. (En nurofen = ibuprofen, geloof ik.)
Van Aleve Feminax nam ik gewoon de dosis zoals beschreven in de bijsluiter, werkte echt heeel erg goed bij mij (ik begon meteen bij de eerste krampen, want 't duurt even voor je de werking merkt, maar vervolgens werken ze wel heel lang heb ik het idee!).
Met citaat reageren
Oud 30-12-2011, 16:20
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Citaat:
Aleve al eens geprobeerd? Volgens mij heeft die een andere werkzame stof dan nurofen en dafalgan. Dafalgan is voor zover ik weet gewoon paracetamol en dat werkt bij mij ook echt niet tegen menstruatiepijn. Werkzame stof van Aleve is naproxen. (En nurofen = ibuprofen, geloof ik.)
Van Aleve Feminax nam ik gewoon de dosis zoals beschreven in de bijsluiter, werkte echt heeel erg goed bij mij (ik begon meteen bij de eerste krampen, want 't duurt even voor je de werking merkt, maar vervolgens werken ze wel heel lang heb ik het idee!).
en komje van aleve moe of slaperig?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten