Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2012, 23:42
Sv3nie
Sv3nie is offline
Heel simpel, wat vinden jullie van rozenkransen bij mannen (van die kettingen met soort van kleine bolletjes achter elkaar en een kruis eraan ) ? Ik zal mijn mening eerst geven: ik vind kettingen meer iets voor vrouwen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2012, 00:08
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Heel simpel, wat vinden jullie van rozenkransen bij mannen (van die kettingen met soort van kleine bolletjes achter elkaar en een kruis eraan ) ? Ik zal mijn mening eerst geven: ik vind kettingen meer iets voor vrouwen.
Ik vind geloof en sieraden wel gaaf, zeker een combinatie.
Ik zou het nog wel zelf dragen ook als ik een hele mooie tegen zou komen. Vind het wel gaaf.
Oud 04-01-2012, 08:46
Silvano08
Silvano08 is offline
Ik vind kettingen niet per sé voor vrouwen, alhoewel het met parelkettingen en dergelijke wel wat anders is natuurlijk...
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 09:32
Oezem
Oezem is offline
Ik weet niet of ik het nou altijd verkeerd begrepen heb, maar zijn rozenkransen niet een 'ding' om mee te bidden en niet een sieraad?
Oud 04-01-2012, 10:21
Verwijderd
^Je hebt gelijk, van oudsher is een ketting om mee te bidden. Mijn oma had er een en daar zaten tien bolletjes achter elkaar, een aantal schakelingen, één bolletje, een aantal schakelingen en dan weer tien bolletjes. Zo ging de ketting rond. Die tien bolletjes stonden voor het gebed 'Onze Vader' en het ene bolletje voor 'Wees gegroet Maria'. Als ze ging biechten, zei de pastoor iets in de trant van "Drie keer de rozenkrans rondbidden en dan is het je vergeven" en dan moest ze drie keer de hele rozenkrans, bolletje voor bolletje, rondbidden en dan was het weer goed.

Overigens ben ik van mening dat rozenkranzen niet als sieraad gedragen moeten worden, ik vind het spuuglelijk.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 10:24
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Overigens ben ik van mening dat rozenkranzen niet als sieraad gedragen moeten worden, ik vind het spuuglelijk.
Dat.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 10:45
Thinus
Thinus is offline
Ik vind het altijd een beetje onrespectvol als je de rozenkrans van je overleden oma gebruikt als sierraad omdat een aantal rappers een paar jaar geleden besloten hebben dat het hip is.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 10:46
Verwijderd
Die dingen kun je tegenwoordig overal kopen, het is echt neit zo dat iedereen een rozenkrans bij z'n oma uit het nachtkastje jat.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 11:08
Verwijderd
Rozenkransen zijn gay. Zeker als er een kruisje aan hangt.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2012, 11:26
Verwijderd
Ik vind kruisjes mooi en ik draag er ook veel. Maar een kruisje is van oudsher geen katholiek symbool. Een rozenkrans wordt ook in meerdere religies gebruikt (als bidkralen dan), maar is wel een teken van geloof. Hoewel ik die dingen mooi vind, vind ik de gedachte erachter niks. Maar als iemand zoiets wil dragen, moet hij/zij dat eigenlijk zelf weten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten