Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2012, 20:15
TheLaura.
TheLaura. is offline
Heey jongens/meisjes!
Ik had even een vraagje!
Hoe oud jullie zijn en of jullie ook al aan fitness of andere oefeningen doen?
Nou ik zal eerst wat over mezelf vertellen

Ik ben Laura, 12 jaar!
Ik zit op Atletiek en Fitness, 2 keer per week atletiek 2 á 3 keer per week fitness.
Ik doe met Atletiek gewoon de basis dingen: speer werpen, kogelstoten,sprinten,discus werpen etc.
Met Fitness doe ik per dag: Cardio training, o.a. 12 min lvl 3/4/5 op een lopende band lopen.
van 6,2-8,8 dus snel wandelen en rennen !, Roeien 10 min, Step ups 10 min, Buikspier oefeningen, 20 kg 15 x dan rust weer 15x dan rust en weer 15x.
Dan zwaardere buikspier oefeningen 15kg, 15x dan rust dan weer 15kg dan rust en weer 15x.
Ik heb ook een begeleider, en doe elke week weer meer
Nou jullie!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 20:26
ItsJustMe
ItsJustMe is offline
Ik ben 14 en ik doe 2 keer per week aan volleybal, en in totaal 4 uur. Maar aan het begin doen we eerst wat basis oefeningen als warming up; 20 keer buikspieren, 10 keer linkerbuikspieren, 10 keer rechter, daarna 20 keer opdrukken en dan dan nog een keer. En daarvoor nog 3 tot 5 rondjes om het veld rennen.
Oud 21-02-2012, 20:31
TheLaura.
TheLaura. is offline
Citaat:
Ik ben 14 en ik doe 2 keer per week aan volleybal, en in totaal 4 uur. Maar aan het begin doen we eerst wat basis oefeningen als warming up; 20 keer buikspieren, 10 keer linkerbuikspieren, 10 keer rechter, daarna 20 keer opdrukken en dan dan nog een keer. En daarvoor nog 3 tot 5 rondjes om het veld rennen.
Okeej, tsjah ik moet alleen op dinsdag begeleiding want ben nog geen 18
Maar wij moeten ook 800-1600 meter per dag en véél andere oefeningen
Maar leuk dat je aan Volleybal doet
Ik vind Fitness ook leuk ben voor een strak buikje aan het werken, lichte blokjes
Maar dat gaat wel lukken ben goed op weg !
Doe je geen Fitness ofzo of is het alleen volleybal?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 20:41
ItsJustMe
ItsJustMe is offline
1 kilometer per dag?!?!?! Wauw ik heb echt respect voor jouw!! Ook al heb ik wel een goede conditie, ik zou dat niet elke dag kunnen zonder er minstens een week spierpijn eraan over te houden!! ;3
Ik zou het eerlijk gezegd wel leuk vinden om er nog iets bij te doen, als fitness. Maar dat zou me jammer genoeg niet lukken, ik heb namelijk altijd wel iets voor school te doen (en anders moet ik wel iets voor m'n ouders doen... )
Oud 21-02-2012, 21:03
TheLaura.
TheLaura. is offline
Citaat:
1 kilometer per dag?!?!?! Wauw ik heb echt respect voor jouw!! Ook al heb ik wel een goede conditie, ik zou dat niet elke dag kunnen zonder er minstens een week spierpijn eraan over te houden!! ;3
Ik zou het eerlijk gezegd wel leuk vinden om er nog iets bij te doen, als fitness. Maar dat zou me jammer genoeg niet lukken, ik heb namelijk altijd wel iets voor school te doen (en anders moet ik wel iets voor m'n ouders doen... )
Ja 1 km per dag of meer
Bedankt hoor
Ik oefen met Sander mn begeleider en die leert me ook conditie krijgen ook fiets ik Per dag behalve het weekend in totaal 20 minuutjes en ik ga dus volgend jaar naar de hogere school dus dat word 45min-1 uur per dag
En doe veel oefeningen tussen door etc.
Oke deze vraag gaat niet over dit topic maar ff tussendoor welk niveau doe je ?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 21:40
Verwijderd
Ik ben 14 en doe aan karate.
Daar moeten we 50 keer opdrukken 50 keer sit ups en 50 keer beenzwaaien ik doe alledrie de oefeningen in twee keer dus eerst 25 en dan nog een keer 25 ik doe het 2 of 3 dagen per week anderhalf uur
Voor de rest doe ga ik soms met mn pa naar de sportschool als ik zin heb en dan begin ik met hardlopen niveau 6 tot 8 en dat 10 minuten daarna 10 minuten roeien en daarna buikspieren of fietsen
Met citaat reageren
Oud 22-02-2012, 06:48
TheLaura.
TheLaura. is offline
Leuk !! en vaak Sit ups enzo
Leuk dat je ook soms naar de sportschool gaat
Met citaat reageren
Oud 22-02-2012, 09:58
Verwijderd
Hoe kun je op je twaalfde nou géén strak buikje hebben
Met citaat reageren
Oud 22-02-2012, 10:43
DAH
DAH is offline
Wow, ik kan amper 10 keer opdrukken! Tips, a.u.b.
Oud 22-02-2012, 11:59
TheLaura.
TheLaura. is offline
Citaat:
Wow, ik kan amper 10 keer opdrukken! Tips, a.u.b.
YouTube,
Met citaat reageren
Oud 23-02-2012, 06:52
TheLaura.
TheLaura. is offline
Citaat:
Hoe kun je op je twaalfde nou géén strak buikje hebben
Kweenie hoor maar een sixpack heeft amper iemand op 12
Wel lichtjes dan
Met citaat reageren
Oud 23-02-2012, 17:09
DAH
DAH is offline
Citaat:
Kweenie hoor maar een sixpack heeft amper iemand op 12
Wel lichtjes dan
Wil je een sixpack? Als in, zulke duidelijke buikspieren sixpack? O_O
Oud 24-02-2012, 19:59
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Het enige wat ik weet, is als je iedere dag sport, 2uur te lang is...
enfin, ik heb het geleerd.... max 1 uur per dag...
een vriendin van me gaat ELKE dag 2UUR intensief sporten..
en naar't schijnt is dat enorm ongezond :/ vraag me niet waarom ... maar 'kdenk dat gy toch sportief gezond bezig bent..
Met citaat reageren
Oud 25-02-2012, 09:42
tartaarsaus
tartaarsaus is offline
ik ben 20 Heb een lange sport geschiedenis.
Zo had ik op mijn 12e een sixpack waar ik mij op mijn 14e verschrikkelijk aan ergerde omdat dat bij jongens niet echt in de smaak valt
had ik bredere bovenarmen dan m'n 3 broers waarbij de jongste van de 3, 3 jaar ouder is dan ik.

op dit moment ben ik in opleiding tot 1e graad docent lichamelijk opvoeding. Voor de ze opleiding moet je in het 1e jaar elke week zo'n 10 uren sporten, waarbij als je een slecht rooster hebt, de sport uren soms allemaal binnen 2 dagen vallen.
Gelukkig heb ik die jaren gehad
Nu train ik 2 x per week voor voetbal en 2 x per week voor turnen. daarnaast heb ik zaterdag wedstrijd en in enkele gevallen wedstrijden vanwege turnen.
Doordat ik een voorste kruisband reconstructie heb gehad moet ik altijd mijn boven been spieren bijhouden als ik geen trainingen heb. Dus wanneer ik niet kan trainen of het bijvoorbeeld wintersport is ben ik aan het hardlopen 2/3 keer per week zo'n 8 km per keer. Of wanneer het zomervakantie is, ben ik te vinden bij de fysiotherapeut waar ik in de oefen zaal mijn spieren kan bijhouden.

Ik ben ontzettend blij dat mijn sixpack niet meer te zien is wanneer ik gewoon stil zit of loop.
Helaas heb ik nog steeds brede schouders en bredere bovenarmen dan mijn broers.
dus denk goed na of je wel zo'n sixpack wil als meisje over een paar jaar vind je het misschien wel afschuwelijk!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2012, 15:15
Verwijderd
^ Bredere schouders komen ook een heel stuk voort vanuit je bouw, weet je zeker dat het echt met spieren te maken heeft, en niet gewoon je botten? En waarom sport je niet minder als je het niet leuk vindt? Je houdt je spieren bewust bij terwijl je ze liever niet meer hebt?

Ik heb als kind redelijk wat gesport (turnen) en dat af als tiener. Pas sinds een jaar of twee ben ik weer wat bewuster begonnen met sporten (hardlopen af en toe), hoewel ik eigenlijk meer houd van beweging inbouwen in het 'normale' leven: vaker lopen/fietsen, zware spullen slepen, etc.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2012, 10:19
Silvano08
Silvano08 is offline
Silvano.
Bijna 17 jaar.

Zo'n 3 á 4 keer per week naar de sportschool, voor ongeveer 15 minuten cardio (loopband) en ongeveer 1 uur krachttraining (apparaten, dumbels, bench-press).
Met citaat reageren
Oud 26-02-2012, 17:53
tartaarsaus
tartaarsaus is offline
Citaat:
^ Bredere schouders komen ook een heel stuk voort vanuit je bouw, weet je zeker dat het echt met spieren te maken heeft, en niet gewoon je botten? En waarom sport je niet minder als je het niet leuk vindt? Je houdt je spieren bewust bij terwijl je ze liever niet meer hebt?
Het heeft best veel met spieren te maken. natuurlijk is er een verschil in bouw bij iedereen waardoor de ene breder kan worden dan de ander of altijd breder zal zijn. Het is ook niet dat ik een of andere bodybuilder ben Toen ik 12 was, was ik vooral nogal dun. waardoor je alles heel goed zag. En ook deed ik op dat moment een sport waarbij de kracht ontzettend belangrijk is. Nu ben ik van normaal postuur waardoor de spieren niet meer zo opvallen zoals ze wel deden toen ik 12/14 was.
Het sporten zelf vind ik fantastisch! daarom stop ik ook niet. ik train niet bewust voor de spieren. ik train om beter te worden in een sport en ik heb er nu geen problemen meer mee, omdat alles gewoon in proporties is.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten