Het klinkt een beetje raar, maar ik vindt het heel vervelend dat ik zo verlegen ben

Ik heb heel vaak moeite om normale gesprekken aan te gaan met vooral mensen die ik nog niet goed ken.. het is niet zo dat ik altijd zo'n erg stille type ben, want thuis met familie enzo ben ik juist best druk, maar eenmaal bij anderen voel ik me niet om m'n gemak en kan ik niet goed meepraten met gesprekken die ze voeren.. Ik vindt het moeilijk om dingen te zeggen dat waar iedereen straks helemaal niet mee eens is.. Het heeft ook wel wat te maken dat ik heel weinig zelfvertrouwen heb en mezelf lelijk vindt waardoor ik ook minder durf te zeggen.
In de klas zou ik nooit zomaar tegen iemand in kunnen gaan, omdat ik dan in mezelf allemaal dingen denk dat ik denk dat de rest het ook wel zo zal denken over mij, van bijv 'en wie ben jij nou weer om dit te zeggen' enzo.. ik voel me gewoon wat minder dan de rest.. Ik haat het echt dat ik zo verlegen ben en ik vindt het moeilijk om dat zomaar te veranderen.. Zelf heb ik eerst zitten denken van dat ik misschien iets aan mezelf kan veranderen door bijv een neuscorrectie omdat ik een best dik neus heb vindt ik, en dat ziet er niet uit :$ en soort wallen onder m'n ogen of wat vet laten weg halen..Het is niet zo dat ik gepest wordt .. maar soms heb ik wel het gevoel dat anderen me liever niet zien staan? ik voel me op de een of andere manier genegeerd door anderen.. maar het is niet zo dat als ik ze wat zou vragen ze geen antwoorden zouden geven, het is meer van dat ze niet zelf naar me toekomen om een gesprek te beginnen, maar waarom zou iemand naar me toekomen als ze toch wel ong weten dat ik zo'n stille type ben/lijk ... Ik val niet echt op..
Ik ben bang voor de toekomst met vooral over of ik zo wel ooit een vriendje zal krijgen.. Als ik al moeite heb om lange gesprekken aan tegaan en met dit uiterlijk..
het zit me ook in de weg met wat ik later allemaal wel zou willen gaan doen, bijv ik zou het heel leuk vinden om naar het conservatorium te gaan, maar daar denk je weer aan dat je optredens moet geven voor een zaal met mensen en ik zou dat niet durven denk ik, en ook weer gedeeltelijk met m'n uiterlijk te maken dat ik liever niet heb dat iedereen me zo ziet tijdens optreden enz, ik zou zo niet kunnen bedenken wat op dit moment bij me zou kunnen passen ..
Ik schaam me heel vaak en snel over zelfs van die kleine dingen. Ik vind het zelf heel irri van mezelf

Ik zou heel graag willen veranderen en meer zelfvertrouwen willen krijgen en geen moeite meer met durven praten tegen anderen.. Tijdens het praten tegen bijv een leraar ofzo durf ik ook niet in de ogen te kijken :$ terwijl het gewoon een leraar is..
ik snap mezelf niet

het gaat vanzelf dat ik zo doe, ik denk er niet bij na..
Wat hier nu allemaal heb geschreven zou ik in het echt nooit tegen iemand durven zeggen, of als ik het moeilijk heb met iets..Ik praat niet graag over dat ik het zo moeilijk heb. Of Ik vraag niet snel naar hulp, vindt het makkelijker om me bezig te houden met iemand anders helpen die het moeilijk heeft.
via bericht is het makkelijker omdat ik dan anoniem kan blijven, want ik zou nietwillen
dat iemand die ik ken dit allemaal over mij zou lezen, ik voel me er ongemakkelijk bij als ik het over problemen heb die over mij gaan.. want ik ben ook bang om 'zielig' en 'aandachtstrekkerig' over te komen
Het is best lang geworden

maar ik hoop dat er iemand is die zin/tijd heeft om me wat tips te kunnen geven wat ik zou moeten doen. Ik zal er heel veel aan hebben..