Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2012, 22:19
Verwijderd
Hallo,

Binnenkort ga ik een half jaar reizen door Azie en daarvoor wil ik graag een mooie camera aanschaffen. Echter geen spiegelreflex omdat ik dat minder handig vind. Momenteel sta ik op het punt om de Panasonic Lumix DMC-TZ18 of 20 te kopen. Hierop is mijn keuze gevallen door aanraden van een vriendin, Leica lens, ver inzoomen en 24 mm groothoeklens.

Echter heb ik er niet heel veel verstand van, dus misschien hebben jullie voor dezelfde prijs een betere of voor een goedkopere prijs eenzelfde camera.

Daarbij twijfel ik dus tussen de TZ18 en TZ20. Volgens mij zijn er geen drastische verschillen in kwaliteit van de foto's, wel is de camera van de TZ20 een stuk beter, maar daar maak ik vrijwel geen gebruik van. De TZ20 heeft daarbij een touchscreen, maar dit schrikt me juist een beetje af, maar ik weet niet of dit terecht is?? De GPS functie van de TZ20 vind ik dan weer wel leuk, maar niet noodzakelijk. Iemand ervaring met een van de camera's of de touchscreen en kan diegene me misschien adviseren?

Panasonic Lumix DMC-TZ18 E-S

Panasonic Lumix DMC-TZ20 E-S

Alvast heel erg bedankt!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2012, 22:48
Verwijderd
Zie nu ook deze voorbij komen die nogal in de buurt komt en een stuk goedkoper is... Is deze net zo goed of mis ik iets? Samsung spreekt me persoonlijk wel net wat minder aan, maar goed, scheelt wel veel in prijs.

http://www.samsung.com/nl/experience/camera/wb650/

De Samsung wb650
Met citaat reageren
Oud 17-01-2012, 20:46
M@rco
M@rco is offline
Qua fotokwaliteit ontlopen ze elkaar niet zoveel. De Panasonic is wel wat kleiner en handzamer, dat kan natuurlijk handig zijn op reis!
Oud 18-01-2012, 00:18
Verwijderd
Ok, bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten