Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2012, 18:44
melody95
melody95 is offline
heey
Ik ben 16 en zit met een vraagje..
Ik ben door mijn vriendin een half jaar geleden gekoppeld aan een super aardige jongen. Ik vond hem vanaf het begin leuk maar niet echt meer ofzo. Ik had hem nog nooit gezien maar mijn vriendin kende hem heel goed en wist heel veel van hem (ook hoe hij is enzo). Ik heb hem toen een keer ontmoet en daarna nog een paar keer gezien.
We hadden msn van elkaar en praatten best veel. In het begin was hij best kortaf maar mijn vriendin zei dat dat kwam omdat hij nogal verlegen is. Hij vertelde steeds meer en ik begon hem steeds leuker te vinden. We kletsten gewoon veel op msn maar verder zag ik hem niet echt vaak omdat hij op een andere school zit. Ik heb een poosje geleden ook een paar keer met hem afgesproken en toen hebben we gezellig een beetje gekletst enzo.
Een week geleden vroeg hij voor de 1e keer of ik met hem mee wilde naar de bios.
Super leuk alleen was ik zo zenuwachtig dat ik er ziek van was en heb het af moeten zeggen met een smoes..
Ik ben super verlegen en ook best onzeker en ben ondertussen verliefd op hem.. toen ik pas op msn vroeg of hij zin had om weer eens af te spreken reageerde hij anders dan anders en zei dat hij wel zou zien.. ik weet niet goed hoe ik dit moet opvatten. Normaal zegt hij gelijk ja. De laatste dagen reageert hij ook bijna niet op msn..
Pas zei hij dat hij me graag wilde zien waardoor ik niet begrijp waarom hij ineens zo doet..
Ik ben snel bang dat ik te snel ga ofzo en ik laat hem daardoor nu een beetje met rust.. wat super moeilijk is..

Heeft iemand een idee waarom hij zo doet en of er misschien nog een kans is dat hij ook op mij is??
.. en zou ik hem beter even met rust kunnen laten misschien?

sorry voor het lange verhaal btw maar ik weet het echt niet meer..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2012, 19:03
Verwijderd
Gewoon even wachten tot hij je vraagt om iets te doen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2012, 19:09
melody95
melody95 is offline
Ok.. maar hij is nogal afwachtend net als ik trouwens dus dat kan wss nog wel een poosje duren.
Maar ik weet niet hoe ik op msn moet reageren.. net of er niks is ofzo?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2012, 20:37
manonn01
manonn01 is offline
Mss voelt hij zich wel gekwetst, omdat je jullie 'date' af hebt gezegd en denkt hij daardoor nu dat je hem niet leuk vindt ofzo. Daardoor zou hij nu wat terughoudender kunnen zijn. Als jullie allebei afwachten en niks doen, gebeurt er ook nooit iets.. Wss durft hij nu niet meer te zeggen dat hij je leuk vindt, omdat ie bang is voor afwijzing. T is makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik zou het er toch over hebben op msn. Ik zou de reden vertellen waarom je jullie date afgezegd hebt en dat je hem echt graag wil zien. Ik weet, het is heel lastig, maar ik zou het toch proberen En push hem vooral niet, jullie hebben tijd nodig, maar uiteindelijk wil hij wel
Met citaat reageren
Oud 08-01-2012, 20:45
melody95
melody95 is offline
Hmm je hebt wel gelijk inderdaad.
Maar ik ben bang dat ik te snel ga en hij flirt nooit met me ofzo en als ik dan nu ineens dit zou zeggen ben ik bang dat hij nog minder gaat zeggen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2012, 20:46
melody95
melody95 is offline
En ik wil niet dat hij erachter komt dat ik heb gelogen.. ik had gezegd dat ik nog ergens anders naar toe moest
Met citaat reageren
Oud 09-01-2012, 16:25
manonn01
manonn01 is offline
Oke, misschien moet je dat dan maar achterwege laten, waarom je afgezegd hebt
Maar ik ga er ff vanuit dat hij dan gewoon volwassen reageert en dan gaat hij heus niet ineens nog minder tegen je praten. Waarom wilde hij anders eerst heel veel afspreken? Dat gevoel is niet ineens over. Het moet in ieder geval van één van jullie komen en het lijkt me in deze situatie makkelijker dat jij erover begint, mss duurt het nog een eeuwigheid voordat hij erover begint, omdat hij niet meer durft.
Als je er niks aan doet en het gewoon laat gaan, ben ik bang dat het contact alleen nog maar slechter wordt.
Je moet ook een jongen zn ego strelen, laat zien dat je hem vertrouwt, dat je juist heel graag wilt afspreken en bij hem wilt zijn. Dat zal hem goed doen en zal hij ook meer vertrouwen in jou krijgen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2012, 16:32
Zeepje
Zeepje is offline
Citaat:
En ik wil niet dat hij erachter komt dat ik heb gelogen.. ik had gezegd dat ik nog ergens anders naar toe moest
Je hebt gezegd dat je niet met hem naar de bioscoop wilde, blijkbaar ziet hij dat als een afwijzing. Hij weet dus al dat je niet ergens anders heen moest, anders zou hij het niet als een afwijzing zien.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2012, 17:17
honkballertje
honkballertje is offline
Zeg gewoon dat je het heel vervelend vindt dat je toen niet kon en je heel graag nog een keer met hem wilt
Oud 09-01-2012, 17:34
melody95
melody95 is offline
Citaat:
Je hebt gezegd dat je niet met hem naar de bioscoop wilde, blijkbaar ziet hij dat als een afwijzing. Hij weet dus al dat je niet ergens anders heen moest, anders zou hij het niet als een afwijzing zien.
Nee ik had zegmaar gezegd dat ik ergens naar toe moest.. wat ook waar was maar ik zou net op tijd terug zijn maar heb gezegd dat ik niet meer op tijd terug zou zijn en dat ik nog wel een andere keer wilde afspreken..
Met citaat reageren
Oud 09-01-2012, 17:36
melody95
melody95 is offline
Zou ik dan de echte reden zeggen? Ik kan wachten tot hij weer af wilt spreken maar toen ik dat een paar dagen geleden vroeg zei hij dat hij wel zou zien.. en om dan steeds opnieuw te gaan vragen of hij nog af wil spreken..want hij begint er zelf ook niet over.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2012, 18:38
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik heb je topictitel even aangepast voor de duidelijkheid!

Ik denk niet dat het handig is om achteraf te vertellen dat je had gelogen over waarom je toen had afgezegd. Het is maar een leugentje om eigen bestwil, dat is ook weer niet zo erg, zolang je er geen gewoonte van maakt.
Ik zou zeggen, maak een concrete suggestie voor hem, zo van, zullen we die dag naar de film want ik wil vorige keer graag nog even inhalen. Misschien is hij wel gewoon verlegen. Als hij tegen je concrete plan nee zegt omdat hij die dag al wat anders heeft kan je vragen wanneer hij dan wel kan, en als hij dan nog zo vaag doet dan is dat vervelend en moet je misschien maar gewoon het laten zitten. Als het dan uiteindelijk nog van zijn kant komt is dat een fijne verrassing, maar dan hoef je er niet op te rekenen.
Oud 10-01-2012, 19:19
just_my92
just_my92 is offline
misschien lijkt het vreemd, maar is het niet beter als ze dan de waarheid zegt over die smoes? jongens willen soms ook wel eerlijkheid hoor. eerlijkheid is meestal wel het beste..
Met citaat reageren
Oud 10-01-2012, 20:31
Zeepje
Zeepje is offline
Ik denk ook dat de jongen hier liever de waarheid hoort. Hij vindt het vast niet zo erg. Als je het niet vertelt, blijft hij zonder andere verklaring zitten dat je opeens afzegde.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2012, 20:43
just_my92
just_my92 is offline
idd zeepje!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2012, 20:44
melody95
melody95 is offline
Ik kan tegen hem zeggen waarom ik het eigenlijk af had gezegd maar is dat niet een beetje raar... dat je zo zenuwachtig bent dat je er ziek van wordt.. :$
Ik kan daarna voorstellen of hij zin heeft om een keer een film bij mij te kijken misschien??
Of zou dat te ver gaan?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2012, 20:49
just_my92
just_my92 is offline
Nee totaal niet melody! Misschien durfde die eindelijk te vragen of je met hem naar de bioscoop wilde. En viel die smoes waarmee je het afzegde wel erg verkeerd.

Misschien kan je inderdaad voorstellen of hij eens zin hebt om een filmpje te kijken bij jou. Misschien helpt dat de draad weer oppakken? je moet soiezo niet de moed opgeven!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2012, 20:52
melody95
melody95 is offline
Ok dan ga ik het denk ik toch maar gewoon vertellen. Hij is niet iemand die dan vervelend gaat doen want hij is altijd aardig en lief dus denk dat hij dit ook wel begrijpt. Was stiekem al een beetje bang dat ik alles had verknald.. nu kan ik het misschien inderdaad weer terug goed krijgen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2012, 19:37
just_my92
just_my92 is offline
@melody wel vertellen hoe het is gegaan hoor! ben erg nieuwgierig!
Met citaat reageren
Oud 12-01-2012, 07:13
melody95
melody95 is offline
Hij deed niet echt vervelend ofzo. Hij zei: oh haha geeft niet hoor.
Dus het viel mee alleen daarna viel het gesprek een beetje dood.
Ik ga volgende week vragen of hij zin heeft een film bij mij te kijken en dan ben ik benieuwd of hij nu niet zo vaag reageert.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2012, 22:17
just_my92
just_my92 is offline
is een heel goed idee! ben blij te zien dat hij niet vervelend deed!
Met citaat reageren
Oud 13-01-2012, 23:51
Verwijderd
1. waarschijnlijk denkt hij nu dat jij hem niet meer ziet staan omdat je jullie (eerste?) afspraakje af hebt gezegd.. en omdat hij nu dus denkt dat jij hem niet meer leuk vind, wil hij je vergeten, en gaat hij je, gedeeltelijk, negeren.

2. of hij speelt playing hard to get, wat me onwaarschijnlijk lijkt als je elkaar echt leuk vind..

3. wachten tot hij weer een stap richting jou zet, zou ik niet doen, want meestal groei je dan uitelkaar.. als je hem echt leuk vind, moet je gewoon op hem afstappen en zeggen wat je van hem vind. als je dat niet durft, kun je het via MSN doen, maar dat maakt het een stuk minder persoonlijk, en je kan wel lezen wat z'n reactie is, maar je ziet hem niet, dus je weet niet of hij het echt meent. ik zou voor het eerste gaan, dan krijg je als het goed is direct een reactie, en weet je wat je aan hem hebt; wil hij nog verder met jou, of wil hij dat niet.

ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ikzelf ben meer van eerlijk en oprecht zijn, dus ik wil ook altijd direct de waarheid horen en draai er niet omheen..

in ieder geval, succes, ik hoop voor je dat dit opgelost wordt!

edit: het is nu al deels opgelost, zag ik, ben blij dat je erop afgestapt bent. maar denk dat dit hierboven sowieso voor meer mensen geldt, die hetzelfde probleem hebben als jij.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2012, 09:15
irisjuh44
irisjuh44 is offline
al was ik jou zou ik tegen hem zeggen wrm je niet naar de date kon (eerlijk) ik denk dat ie daardoor is gekwetst zeg het opmsn of sms. je hoeft geen antwoord terug direct en praat er gwn normaal met hem over.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2012, 11:18
Zeepje
Zeepje is offline
Dingen die te maken hebben met relaties kan je beter zeggen als je hem/haar echt ziet. Msn / sms enz. zijn zo onpersoonlijk en alle non-verbale signalen komen niet over, wat voor misverstanden kan zorgen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2012, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Dingen die te maken hebben met relaties kan je beter zeggen als je hem/haar echt ziet. Msn / sms enz. zijn zo onpersoonlijk en alle non-verbale signalen komen niet over, wat voor misverstanden kan zorgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2012, 20:15
melody95
melody95 is offline
Dat is waar zeepje, maar bij mij wordt dat nogal moeilijk omdat ik hem niet vaak zie.. eigenlijk alleen als we afspreken.
En als hij dan niet af wil spreken gaat het niet zo makkelijk om het in het "echt" tegen hem te zeggen. Ik heb het op msn al tegen hem gezegd waarom ik het af had gezegd en ik had niet echt het gevoel dat hij zich er druk om had gemaakt.. maar het kan dat hij dat niet liet merken natuurlijk. Ik ga deze week vragen of hij zin heeft een film bij mij te kijken en hopelijk doet hij dan niet meer zo vaag.
Oud 16-01-2012, 20:44
steffanx3
steffanx3 is offline
Nouja als je hem afbeld dan denkt hij dat jij hem niet meer leuk vind...Zeg de waarheid dat je te zenuwachtig was en nog een keer wil proberen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten