Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2012, 19:27
floffy3
floffy3 is offline
?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2012, 19:29
Verwijderd
Nee.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2012, 19:36
AzN
AzN is offline
Nee, je studeert hooguit minder efficiënt.
Oud 14-01-2012, 19:46
Diamera
Diamera is offline
Niet per se, hangt van je ritme af. Ik leer 's nachts beter dan overdag, maar doe dat wel alleen maar als mijn examens om 12 uur ofzo beginnen zodat ik ook uit kan slapen, want als je door het leren tot diep in de nacht niet alert bent, dan heeft het inderdaad geen zin.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2012, 20:34
Em.
Em. is offline
Nee hoor. Als ik besluit nu het Franse woord voor wasmachine uit mijn hoofd te leren, zal dat heus wel lukken. Het is hooguit minder effectief omdat het al later is en je lichaam wat meer aan slapen en wat minder aan opletten/leren toe is.
Oud 14-01-2012, 20:36
Dasherman
Dasherman is offline
Ik heb er geen moeite mee, maar bij anderen ligt dat misschien anders.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2012, 22:11
Verwijderd
Sowieso heeft je vermogen om te leren geen correlatie met tijd, wat een menselijke constructie is. Het klinkt dan ook een beetje als een libelle-feitje waar ze aan de hand van één of andere onbeduidende test een onvolledige conclusie hebben getrokken.

Maar het is dus voornamelijk afhankelijk van je ritme, lijkt me. Dit zal wel een gemiddelde zijn van een eenzijdige testgroep.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2012, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Nee hoor. Als ik besluit nu het Franse woord voor wasmachine uit mijn hoofd te leren, zal dat heus wel lukken. Het is hooguit minder effectief omdat het al later is en je lichaam wat meer aan slapen en wat minder aan opletten/leren toe is.
Ik leer ook altijd woord voor wasmachine.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 22:05
Silvano08
Silvano08 is offline
Nee, dat hangt sterk van de persoon af. Ik persoonlijk vind het fijner om 's ochtends en overdag te leren, maar 's avonds lukt het mij meestal nog wel om wat in me hoofd te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2012, 03:31
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Zal eraan liggen of je een avondmens bent of niet en aan wat je die dag verder hebt gedaan
Met citaat reageren
Oud 16-01-2012, 07:07
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat hangt sterk van de persoon af. Ik persoonlijk vind het fijner om 's ochtends en overdag te leren, maar 's avonds lukt het mij meestal nog wel om wat in me hoofd te krijgen.
Dit. En misschien hangt het er ook wel van af wat voor hoeveelheid je moet leren. Als je 3 hoofdstukken nog even 's avonds moet leren terwijl je moe bent, zal je 's ochtends meer onthouden dan die avond.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2012, 11:43
Verwijderd
Als je 's ochtends om 6 uur bent begonnen met leren, zal je na 22 uur wel niet heel veel meer op nemen. Maar als je bv een rustige dag hebt gehad en laat bent begonnen, dan kun je om 22 uur echt nog wel dingen leren. 't Is niet zo dat je lichaam een klokje heeft dat zegt;'Ah, 22 uur geweest, dan schakel ik het leren uit voor vandaag!'. Je merkt meestal zelf heel goed wanneer je concentratie af begint te nemen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2012, 19:35
Imn
Imn is offline
Door het doen van onderzoek is er gedoncludeerd dat de gemiddelde mens dingen na 0.00u nauwelijks meer opneemt. Maar dat is zo gek nog niet, gezien we 80% vergeten van alles wat we leren..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten