Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2005, 13:26
Anoukjuh
Anoukjuh is offline
Heey, kan iemand mij ervan overtuigen dat er zoiets bestaat als geesten? Mijn vriendinnen geloven er allemaal in en hebben er veel verhalen over ik vind ze te onwerkelijk, maar zou graag mee willen praten maar dat gaat een beetje moeilijk als je het allemaal onzin vind. Na ja alvast bedankt!
Advertentie
Oud 25-07-2005, 16:32
Astuanax
Astuanax is offline
lees ns een topic op deze afdeling. Bijna elk gaat over geesten..
Oud 25-07-2005, 17:04
CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Ik denk wel dat er geesten bestaan. Je overtuigen kan ik niet, maar met glaasje draaien bijv. roep je geesten op.
Oud 25-07-2005, 17:45
Pleister
Pleister is offline
Citaat:
Anoukjuh schreef op 25-07-2005 @ 14:26 :
Heey, kan iemand mij ervan overtuigen dat er zoiets bestaat als geesten? Mijn vriendinnen geloven er allemaal in en hebben er veel verhalen over ik vind ze te onwerkelijk, maar zou graag mee willen praten maar dat gaat een beetje moeilijk als je het allemaal onzin vind. Na ja alvast bedankt!
Best gek, dat er zoveel mensen in god geloven, maar geesten waar foto's van zijn gemaakt niet.

Kijk in het afbeeldingen topic eens, zoals iemand voor mij ook al zei, ik zal de link waar ik het daar over had eens zoeken.
(lekker beu, straks wordt ik nog moe)
Oud 25-07-2005, 17:48
Pleister
Pleister is offline
Hier een link.
Kan schokkend zijn

Ik vind het iig scary

http://www.theghosthunter.nl/kleuren.htm
Oud 25-07-2005, 19:00
Heksjuh
Heksjuh is offline
Ik denk wel dat er geesten bestaan. Niemand kan je overtuigen, je moet het zelf geloven.
Ik zou iig geen glaasje gaan draaien om er achter te komen of geesten wel of niet bestaan, want glaasje draaien is nogal gevaarlijk.
Vind je zelf dat geesten onzin zijn (ik weet niet of ik je bericht goed heb gelezen/begrepen)? Waarom denk je dat het onzin is (niet om je te aanvallen ofzo, ik ben gewon benieuwd naar je reden).
Oud 25-07-2005, 19:56
Tio
Tio is offline
Citaat:
Persoonlijk lijkt het willen geloven in geesten om met je vriendinnen mee te kunnen praten daarover me een van de meest stupide redenen om het bestaan van geesten aan te nemen.
Zoiets behoor je op grond van je eigen ervaringen te doen, en niet omdat je er een gespreksonderwerp bij wil.

Bovendien, hoe zouden wij je moeten overtuigen als je vriendinnen dat blijkbaar ook niet kunnen?

Groet,
Tio
Oud 26-07-2005, 15:30
Pleister
Pleister is offline
sterk punt van Tio dunkt me

Citaat:
Bovendien, hoe zouden wij je moeten overtuigen als je vriendinnen dat blijkbaar ook niet kunnen?
Soms neem je van mensen buitenaf dingen wel aan, dan van je vrienden, heb ik ook wel eens hoor. Of andersom. Wat vast bekender voorkomt.
Oud 26-07-2005, 17:10
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Misschien heb je meer aan de volgende topics:

* Bestaan geesten wel of niet?
* Zoekresultaten van 'geesten'

Oud 26-07-2005, 18:38
Eurynome
Eurynome is offline
't Is iets wat je zelf aanvoelt. Meer dan aanvoelen kun je nog niet doen, toch? Mensen zeggen keer op keer dat het nog niet bewezen is dat geesten bestaan, en dat is waar, mààr men heeft ook nog niet de geschikte apparatuur om het te bewijzen. Men kan warmte en zo meten en op die manier heeft men al ondervonden dat er op bepaalde plaatsen wel 'activiteit' is. Men heeft het dus nog niet kunnen bewijzen. Je maakt dus zelf uit of je in geesten gelooft of niet.
Oud 27-07-2005, 15:10
Astuanax
Astuanax is offline
Ik geloof in ieder geval rotsvast in geesten
Oud 27-07-2005, 15:26
legatus
legatus is offline
Ik geef de schuld aan onze hersenen en hoe die patronen en vormen verwerken. Soms lijkt een boom uit de hoek van mijn oog een persoon en ik kan de gekste dingen in wolken herkennen.
Oud 27-07-2005, 16:10
Pleister
Pleister is offline
Citaat:
legatus schreef op 27-07-2005 @ 16:26 :
Ik geef de schuld aan onze hersenen en hoe die patronen en vormen verwerken. Soms lijkt een boom uit de hoek van mijn oog een persoon en ik kan de gekste dingen in wolken herkennen.
dat hete fantasie
ik fiets bijna elke avond/nacht 20 km (10 heen, 10 terug) dus ik weet ongeveer wat je allemaal kan zien ja

(het is wel schrikken als er om 2 uur 's nachts gewoon een rare zwerver in de polder loopt, verder blijkt altijd alles boom op evrkeersbord te zijn)
Oud 27-07-2005, 16:54
CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Versta je dat onder geesten? Nou ja, ieder zijn eigen interpretatie van de definitie geesten.
Oud 27-07-2005, 17:39
Pleister
Pleister is offline
verduidelijk eens wat je met "je" en "wat" bedoeld.

Nu lijkt het erop dat jij denkt dat ik bomen die 's nachts op mensen lijken als geesten zie.
Oud 30-07-2005, 18:20
Chronocide
Chronocide is offline
Citaat:
Het is onmogelijk iemand over het bestaan van geesten te overtuigen, omdat het ook niet zeker is dat ze bestaan.

Bekrompen figuren zeggen van te voren dat ze niet bestaan, omdat ze er nooit een gezien hebben.

Attention whores zeggen dat ze wel bestaan, en hangen gelijk de domste verhalen op over een paranormale gebeurtenis met hun overbuurmeisjes achternichtje.

Chromische figuren zeggen dat het goed mogelijk is dat er geesten bestaan, maar als mensen de moeite niet willen nemen om hun eigen geest ervoor open te stellen, zullen we er nooit achter komen.

Je moet zelf bepalen bij welke groep je hoort, maar laat je niet als een spons volzuigen met loze verhalen, en ga zelf op onderzoek uit...
Oud 01-08-2005, 21:48
Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
Citaat:
Pleister schreef op 25-07-2005 @ 18:48 :
Hier een link.
Kan schokkend zijn

Ik vind het iig scary

nou scary een bewerkte steen en een TE donkere foto
Oud 02-08-2005, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Hier een link.
Kan schokkend zijn

Ik vind het iig scary

Wow zwaar schokkend man.
Oud 02-08-2005, 22:08
Raven
Raven is offline
Citaat:
hum ik zal proberen om het uit te leggen hoe ik het zie :

jij en ik zijn OOK geesten alleen wij hebben een lichaam op dit moment. maar je lichaam is niet wie je bent, dat is je geest.. je eigen ik dus.

nou zijn er ook wezens die geen lichaam hebben. sommigen hebben er nooit een gehad en anderen hebben een tijd een stoffelijk lichaam gehad. dat is wat wij geesten noemen en dat hoeven lang niet altijd overleden mensen te zijn .. vaker niet dan wel

let wel .. geesten OPROEPEN is erg onverstandig .. geesten met goede bedoelingen komen uit zich zelf wel
Oud 03-08-2005, 12:55
Anoukjuh
Anoukjuh is offline
Na ja waarom ik deze topic heb geschreven is omdat ik er ook graag in wil geloven, ik geloof ook niet in god of de bijbel ofzo. Ik snap ook niet waarom sommige mensen er bang voor zijn als je niet eens weet wat het is, zijn ze echt net zo als die uit griezelfilms (dat lijkt me sterk) volgens mij zijn het gewoon hallucinatiets, dat je er zo sterk in gelooft dat je eht op een gegeven moment gewoon gaat zien ofzo ik ben daar te nuchter voor. En waarom zou het oproepen van geesten gevaarlijk zijn? Er kan toch niks gebeuren.
Oud 09-08-2005, 07:11
lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
Anoukjuh schreef op 03-08-2005 @ 13:55 :
En waarom zou het oproepen van geesten gevaarlijk zijn? Er kan toch niks gebeuren.
Tsja, als je er niet in geloofd kan er ook niks gebeuren he... Ik ga verder niet in op de gevaren van glaasje draaien, dat heb ik hier al honderdduizend keer gedaan. Gewoon NIET doen. Geesten bestaan, val ze niet lastig, dan zul je er zelf hoogstwaarschijnlijk ook geen last van hebben. Op grote uitzonderingen na doen ze niks. Ik snap ook eigenlijk niet wat iedereen er zo eng aan vindt. Je kan beter een geest in je huis hebben dan een inbreker. Maar als je gaat glaasje draaien, dan kun je dus wel in contact komen met die grote uitzonderingen.... and believe me, it's not a pretty sight. Nee even serieus, het hoeft niet, maar de kans is groot dat je er veel last van blijft houden. Een vriendin van mij maakte mee dat haar (grote zware) kast omgeduwd werd. Daar bleef het bij. Ze had geluk gehad, maar ze is nog heel lang erg bang geweest. Ik ken verder talloze verhalen (niet van mensen die ik persoonlijk ken trouwens, veel komt uit boeken) over mensen die glaasje draaiden en waarbij het niet bleef bij het omduwen van een kastje. Ze hadden nog jaren last van scheldende en gewelddadige geesten. (ik ken zelfs een verhaal van een vent die vermoord werd door een geest maar ik geef toe dat je zoiets onmogelijk kunt bewijzen en dat je dit verhaal dan ook mag vergeten) Oh nou ben ik toch op de gevolgen van glaasje draaien in gegaan. Nou ja, doe het nou gewoon maar niet...
Oud 09-08-2005, 07:14
lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
Raven schreef op 02-08-2005 @ 23:08 :
hum ik zal proberen om het uit te leggen hoe ik het zie :

jij en ik zijn OOK geesten alleen wij hebben een lichaam op dit moment. maar je lichaam is niet wie je bent, dat is je geest.. je eigen ik dus.

nou zijn er ook wezens die geen lichaam hebben. sommigen hebben er nooit een gehad en anderen hebben een tijd een stoffelijk lichaam gehad. dat is wat wij geesten noemen en dat hoeven lang niet altijd overleden mensen te zijn .. vaker niet dan wel

Je hebt het beter uitgelegd dan ik het ooit zou kunnen doen. Het maakt in elk geval duidelijk waarom geesten niet enger zijn dan mensen.
Oud 09-08-2005, 08:57
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Hier een link.
Ik vind het iig scary
Ik sta te kijken dat photoshop zo krachtig is dat mensen er bang van worden.

Geesten etc zijn puur de macht van suggestie, sommige dingen moeten we ons instinctief, of anders aangeleerd ongemakkelijk bij voelen, en dat gevoel wordt regelmatig onterecht toegeschreven aan geesten etc.
Oud 09-08-2005, 08:58
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 09-08-2005 @ 09:57 :

Geesten etc zijn puur de macht van suggestie, sommige dingen moeten we ons instinctief, of anders aangeleerd ongemakkelijk bij voelen, en dat gevoel wordt regelmatig onterecht toegeschreven aan geesten etc.
waarop basseer je dat dan?
Oud 09-08-2005, 10:23
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 09-08-2005 @ 09:58 :
waarop basseer je dat dan?
Advertentie
Oud 09-08-2005, 12:41
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-08-2005 @ 09:57 :

jij hebt nooit geesten gezien, ik ook niet. er wordt ontzettend veel gesjoemeld, verzonnen en gefantaseerd over geesten. natuurlijk wordt dat gevoel regelmatig onterecht toegeschreven, natuurlijk speelt verbeeldingskracht een grote rol, al kun je niet zeggen dat elke geestziener maar hallucineert. ik geloof eigenlijk helemaal niet in geesten op foto's, maar ik kan niet zeggen dat er geen geesten bestaan.
Oud 13-08-2005, 16:24
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
Hier een link.
Kan schokkend zijn

Ik vind het iig scary

ik wil toch even commentaar leveren op de onderste drie foto Die 'orbs' zijn gevolgen van de lichtval en rondzwevende deeltjes, want dit heb ik ook wel eens op foto's in discotheken. Niet bepaald geloofwaardig.

En bij de foto met onderschrift:"Tussen de bomen staat iets wat later bleek te maken te hebben met iets anders in de buurt "
Eeuuuhh, daar zie ik dus helemaal niets.

Foto met het onderschrift "Rechts achter staat een extra kruis op de foto wat er in werkelijkheid niet staat !"
Daar zie ik dus ook geen extra kruis En verder ook geen foto van een ander toestel ofzo of op een andere dag om mee te vergelijken.

De bovenste foto vind ik echter wel vreemd, maar daar haalt het onderschrift het weer een beetje onderuit. Uitdrijving van een woonhuis? Binnen in de foto kijken? (Uitleg graag, misschien een techniek waar ik nog niet van gehoord heb ) En is er trouwens een touw zichtbaar om de nek van de man? Is het een man?
Oud 13-08-2005, 16:26
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
lady of the dark schreef op 09-08-2005 @ 08:14 :
Je hebt het beter uitgelegd dan ik het ooit zou kunnen doen. Het maakt in elk geval duidelijk waarom geesten niet enger zijn dan mensen.
ALS het waar zou zijn, dan is dat idd een goede uitleg Neemt niet weg dat ik er niet geloof, maar dat terzijde
Oud 18-08-2005, 12:28
Andr01d
Andr01d is offline
Citaat:
Heksjuh schreef op 25-07-2005 @ 20:00 :
Ik denk wel dat er geesten bestaan. Niemand kan je overtuigen, je moet het zelf geloven.
Ik zou iig geen glaasje gaan draaien om er achter te komen of geesten wel of niet bestaan, want glaasje draaien is nogal gevaarlijk.
Vind je zelf dat geesten onzin zijn (ik weet niet of ik je bericht goed heb gelezen/begrepen)? Waarom denk je dat het onzin is (niet om je te aanvallen ofzo, ik ben gewon benieuwd naar je reden).

Vind ik altijd wel grappig als mensen zeggen dat glaasje draaien gevaarlijk is..

Volgens mij is t allemaal een questie van dat je erin WIL geloven en dat je op die manier dingen gaat zien/horen..

Maarja ik ben er ook veel te nuchter voor..

Citaat:
Tsja, als je er niet in geloofd kan er ook niks gebeuren he...
Ook een mooie opmerking.. geesten bestaan/komen pas als je er al in gelooft.. Dat wil toch al zeggen dat het in je eigen hersenen ligt..

En die fotos.. mja.. ik weet niet.. leuk gefotoshopt.. geen bewijs..
Oud 18-08-2005, 18:28
Verwijderd
Ik vind geesten een product van teveel fantasie.
Oud 18-08-2005, 22:21
MickeyV
MickeyV is offline
You and me both, sonny.

Regels voor berichten