Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2012, 12:08
Verwijderd
Hallo,

Ik moet dik 9 uur nablijvenO Mijn vraag is, is nablijven volgens de wet verplicht? Ik wil niet nablijven heb wel wat beters te doen. Wat kan de leerplicht mij maken als ik mijn 9 uren niet inhaal die ik moet nablijven omdat ik wel is spijbel haha.

Gr Amnesia
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-01-2012, 12:23
Brokenheart..
Brokenheart.. is offline
Ik denk het niet .. Misschien mag je ondertussen je huiswerk maken?, maar negen uur is BEST VEEL ..
Met citaat reageren
Oud 26-01-2012, 13:17
Verwijderd
De zeldzame keren dat ik moest nablijven heb ik gewoon heel eerlijk gezegd dat ik niet ging komen. In het begin deden ze daar even moeilijk over, maar zolang je goede cijfers blijft halen zullen ze er in de praktijk niet veel aan doen.

Of zo was het op mijn school, iig.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2012, 14:31
Verwijderd
Citaat:
De zeldzame keren dat ik moest nablijven heb ik gewoon heel eerlijk gezegd dat ik niet ging komen. In het begin deden ze daar even moeilijk over, maar zolang je goede cijfers blijft halen zullen ze er in de praktijk niet veel aan doen.

Of zo was het op mijn school, iig.
Bij ons is dat precies het tegenovergestelde. Alles wordt bijgehouden in een computerprogramma en zo wordt er bij gehouden wie hoeveel uren moet inhalen. Doe je het niet binnen een week, dan wordt het verdubbeld en op een gegeven moment heb je wel echt een probleem. Ik weet dus niet hoe het bij jou op school is TS, maar als ik jou was zou ik ze gewoon inhalen. Misschien kan je wel gewoon je huiswerk gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2012, 15:42
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Hallo,

Ik moet dik 9 uur nablijvenO Mijn vraag is, is nablijven volgens de wet verplicht? Ik wil niet nablijven heb wel wat beters te doen. Wat kan de leerplicht mij maken als ik mijn 9 uren niet inhaal die ik moet nablijven omdat ik wel is spijbel haha.

Gr Amnesia
Ze kunnen heel lastig worden in zo'n geval. Ik weet niet precies wat de strekking is, maar in ieder geval wordt het aantal uur dat je mag nablijven rap meer als je dat doet. Daarnaast krijg je inderdaad problemen met de leerplicht ambtenaar en dan ook snel al met je ouders. Als je school zegt: jij moet er zijn, dan moet je er zijn.

En ik denk dat je ongelijk hebt dat je wat beters te doen hebt. Nablijven is namelijk heel simpel: Je moet je lesje leren. Niet een lesje met een cijfer, maar een lesje in aanwezig zijn en je best doen.
Reageren

Regels voor berichten