Ik wil zaterdag runderrollade maken, maar de AH verkoopt alleen met kerst scharrelrollade, en ik eet alleen scharrel- of biovlees. Er is geen scharrel- of bioslager bij mij in de buurt. Maar ik heb wel keukentouw. Weet iemand wat voor vlees er in rollade gaat? Kan ik dat met sukadelappen maken of moet het vlees zijn dat normaal gesproken juist snel gaar is? En hebben jullie tips voor de kruiden?
Advertentie
16-02-2012, 11:15
Verwijderd
Alopia pro-koks Fizzle slagerhulpjes naamzoek
16-02-2012, 16:26
Verwijderd
Mijn fantastische kookboek zegt:
Citaat:
Rollade is een opgerold stuk vlees, meestal gesneden van de dunne lende. Dit is de beste kwaliteit. Voorts is er rollade van magere runderlappen, die net als de lendenrollade wordt gebraden, en rollade van doorregen runderlappen, die wordt gestoofd.
De rollade is meestal al gekruid door de slager. Reken per 500 gram rollade een braadtijd van 30 minuten en voor elke 500 gram meer 20 minuten extra. Braad een rollade zwaarder dan 1 kilogram bij voorkeur in de oven.
Dus ja runderlappen. Dus van sucadelappen kan het dan ook neem ik aan, aangezien dat gewoon een soort runderlappen zijn toch ?
16-02-2012, 17:20
Verwijderd
Soort van, ze zijn geloof ik vetter. Althans, runderlappen, is dat hetzelfde als runderriblappen? Want dat is in scharrelvariant bij de supermarkt te krijgen
Ik moet ze braadstomen van het recept.