Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2012, 19:40
126986
126986 is offline
Wat slik je voor pijnstiller als je ongesteld bent?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2012, 19:44
Verwijderd
Bij mij helpt Aleve Feminax heel goed, andere merken met naproxen als werkzame stof zullen vast net zo goed werken.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2012, 20:00
Violina
Violina is offline
gewoon een paracetamol
Met citaat reageren
Oud 20-01-2012, 14:39
Vice
Vice is offline
Advil 400

Is ook het enige wat ik aan pijnstillers in huis heb.
Oud 20-01-2012, 15:12
Em.
Em. is offline
Ik slik geen pijnstillers als ik ongesteld ben.
Oud 20-01-2012, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Ik slik geen pijnstillers als ik ongesteld ben.
Ik ook niet. Ik kan de eerste dagen wel flinke krampen hebben, maar die duren dan steeds maar een paar minuten en zo snel werken pijnstillers niet, dus dat heeft bij mij geen zin.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2012, 17:09
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als ik pijnstillers slik tijdens m'n menstruatie dan is het voor de vreselijke hoofpijn die ik dan heb. Meestal slik dan Sanalgin. Paracetamol en Ibuprofen doen er iig niets tegen.
Oud 20-01-2012, 19:27
Verwijderd
Ik slik tegenwoordig eigenlijk nooit meer iets want de pijn gaat met korte golven, maar vroeger bleef het altijd zó lang aan (en zo kort achter elkaar) dat ik ibuprofen slikte. Geen paracetamol, want dat hielp gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2012, 22:34
Lorelei
Lorelei is offline
Aleve Feminax. Ik zweer echt bij dat spul Paracetamol doet simpelweg niets en ibuprofen werkte minder goed dan Aleve Feminax.
Oud 20-01-2012, 23:14
Verwijderd
Citaat:
Aleve Feminax. Ik zweer echt bij dat spul Paracetamol doet simpelweg niets en ibuprofen werkte minder goed dan Aleve Feminax.
Dit ja.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2012, 23:58
Verwijderd
Paracetamol werkt vaak als versterker (of als basislaag, hoe zeg je dat?) dus ook al werkt het niet los, dan is het goed het erbij te nemen. Ik ging telkens omhoog met de ibuprofen, maar toen ik het combineerde hoefde ik helemaal niet zoveel te gebruiken.

Overigens kun je, wanneer je echt elke maand sowieso moet slikken, overwegen naar de huisarts te stappen met je klachten. Wellicht kun je met bijvoorbeeld een anticonceptiepil minder klachten krijgen.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 12:03
Verwijderd
Ik neem altijd ibuprofen, ik heb heel erge last van krampen die de hele dag door aanhouden. Paracetamol werkt niet.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 12:07
Chevy
Chevy is offline
Citaat:
Ik neem altijd ibuprofen, ik heb heel erge last van krampen die de hele dag door aanhouden. Paracetamol werkt niet.
Dit, eigenlijk.
Oud 21-01-2012, 18:50
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
ik neem er ofwel geen, ofwel laat ik ze samenstellen door de apotheker. soms is het doodgaan bij me en helpt bijna niets.. neurofen helpt wel altijd bij me
Met citaat reageren
Oud 22-01-2012, 16:10
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik krijg soms aan het einde hoofdpijn en dan neem ik paracetamol. Maar verder heb ik eigenlijk geen pijn, dus daar gebruik ik niets voor.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2012, 23:00
Martiño
Martiño is offline
Paracetamolgebruikers: nemen jullie de "volwassendosis" (twee) of maar één?
Oud 24-01-2012, 08:26
Verwijderd
^Ik neem dan wel geen paracetamol als ik ongesteld ben, maar als ik echt flinke hoofdpijn heb, neem ik altijd twee paradetamols. Een baat niet.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2012, 09:45
Verwijderd
Citaat:
^Ik neem dan wel geen paracetamol als ik ongesteld ben, maar als ik echt flinke hoofdpijn heb, neem ik altijd twee paradetamols. Een baat niet.
Idd, heb ook altijd geleerd dat twee de start-dosis is.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2012, 09:49
Verwijderd
Nou, als kind nam ik er altijd maar een, maar op een gegeven moment baatte dat gewoon iet meer. Meestal heb ik aan twee ook genoeg voor de hele dag, wanneer ik hoofdpijn heb, neem ik er twee en dan is 't gewoon over heb ik heb er de hele dag geen last meer van.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2012, 09:54
Verwijderd
Citaat:
Nou, als kind nam ik er altijd maar een, maar op een gegeven moment baatte dat gewoon iet meer. Meestal heb ik aan twee ook genoeg voor de hele dag, wanneer ik hoofdpijn heb, neem ik er twee en dan is 't gewoon over heb ik heb er de hele dag geen last meer van.
één tablet is ook een prima dosis voor een kind tussen de 33 en 50 kilo!
Met citaat reageren
Oud 24-01-2012, 14:14
Rivka
Rivka is offline
Twee paracetamollen. Maar niet eens altijd, omdat ik er meestal niet zo'n last van heb.
Oud 24-01-2012, 20:38
Volk
Volk is offline
Ik ben opgevoed met het idee dat je pas naar pillen grijpt als je bijna doodgaat dus ik gebruik pas sinds kort heel sporadisch paracetamol bij menstruatiepijn. Een halve.

Ik wou dat ik niet met dat idee was opgevoed en dat ik vroeger met de veel heftigere pijnen paracetamol in zetpilvorm had gekregen.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2012, 11:00
Martiño
Martiño is offline
Een halve paracetamol zal dan niks baten
Oud 25-01-2012, 11:23
Verwijderd
Een placeboeffect is ook fijn
Met citaat reageren
Oud 25-01-2012, 11:50
Volk
Volk is offline
Citaat:
Een placeboeffect is ook fijn
Precies dit. Het verzacht de pijn, haalt het niet weg maar maakt het dragelijk. En dan is een halve paracetemol echt wel genoeg.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2012, 13:40
Verwijderd
Dan kun je ook prima een tictac nemen, natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 26-01-2012, 09:37
Volk
Volk is offline
Die lust ik niet
Met citaat reageren
Oud 26-01-2012, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Precies dit. Het verzacht de pijn, haalt het niet weg maar maakt het dragelijk. En dan is een halve paracetemol echt wel genoeg.
Volgens mij haal je wat dingen door de war. Dat jij in de gaten hebt dat Martin en ik gelijk hebben en het inderdaad niet kan werken, dan is al geen sprake meer van een placeboeffect.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2012, 11:43
Volk
Volk is offline
Citaat:
Volgens mij haal je wat dingen door de war. Dat jij in de gaten hebt dat Martin en ik gelijk hebben en het inderdaad niet kan werken, dan is al geen sprake meer van een placeboeffect.
Jawel, want als je gelooft dat het werkt werkt het ook. Ik had net zo goed een koekje kunnen eten. Maar dat is wat minder geloofwaardig voor mij. Dus een halve paracetamol en dan in mijn hoofd hebben dat alles nu goedkomt werkt heel goed.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2012, 11:46
Verwijderd
Maar je gelooft niet echt dat het werkt, aangezien je doorhebt dat dat niet kan. Je kunt niet filosoferen over je eigen placeboeffect.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2012, 11:49
Volk
Volk is offline
Had laatst ook deze discussie met mijn vriend. Maar ik weet dat het echt werkt want het placebo effect bestaat echt. En het werkt ook. Een minuut of 10 na inname voel ik me al een heel stuk beter.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2012, 13:26
Verwijderd
Natuurlijk bestaat het placeboeffect echt, maar als je een pil inneemt en denkt 'ha, die werkt eigenlijk niet, maar ik geloof gewoon dat hij wel werkt!', dan is er geen sprake van een placeboeffect maar van een soort bijgeloof/ritueel.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2012, 15:05
Verwijderd
Dankjewel Andijvie, ik had het al opgegeven
Met citaat reageren
Oud 26-01-2012, 15:40
Volk
Volk is offline
Citaat:
Natuurlijk bestaat het placeboeffect echt, maar als je een pil inneemt en denkt 'ha, die werkt eigenlijk niet, maar ik geloof gewoon dat hij wel werkt!', dan is er geen sprake van een placeboeffect maar van een soort bijgeloof/ritueel.
Alleen denk ik dus niet dat hij niet werkt, want het blijft medicijn.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten