Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2012, 15:29
Bruni
Bruni is offline
Heey, dit zit misschien in de verkeerde topic, maar ik heb een erge keuze om te maken! Jullie kennen mij niet, dus het zal ook niet zo belangrijk zijn voor jullie. (Je hoeft niet perse te antwoorden).

Ik zit in VWO atheneum. En ik kan maar geen keuze maken tussen 2 profielen. CM & NG.
Ik hou van tekenen en ik werk graag met me handen. Later wil ik graag in een ander land wonen, ik vind culturen erg intressant een aardrijkskunde is een erg leuk vak (ookal hebben we een onverstaanbare docent). Dus CM zou leuk zijn?

Maar ik vind NG ook leuk, want ik vind wiskunde best leuk (Ik hou niet van die reken opgaven, meer grafieken etc.) Ik vind biologie ook erg leuk. En ik wil graag mensen helpen. Ik weet hoe dom het is, maar ik wil medicijnen uitvinden zodat mensen/kinderen niet meer lijden.

Dankje voor het lezen van mijn stom verhaal. Het is niet zo erg belangrijk, een vriendin van mij zei dat het maar extra was. Je kan later gewoon ook een manager worden zonder die profielen.

Wat denken jullie? Wat past het beste bij mij.. Ookal kennen jullie mij niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2012, 15:38
lalalalie
lalalalie is offline
Naar mijn weten kan je meer met een NG profiel. Dus als je ze allebei leuk vindt zou ik daarvoor gaan.
Oud 16-01-2012, 15:52
Verwijderd
Je zegt dat je biologie wel leuk vindt, maar hoe zit dat met scheikunde en natuurkunde? Als dat je namelijk niet zo ligt kun je ook prima voor een CM-profiel met biologie gaan.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2012, 16:04
Bruni
Bruni is offline
Die vind ik ook erg leuk hetzelfde als biologie eigelijk.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2012, 16:10
nightrise
nightrise is offline
Op het VWO heb je zo wie zo een vreemde taal en bij N&G kan je als het goed is in je vakkenpakket zelf kiesen tussen natuurkunde en aadrijkskunde ook kan je het beide kiezen zo kan je nog alle kanten op.

Ik zou als ik jou was NG met aadrijkskunde doen zodat je nog alle kanten op kan (ook de 2 die jij leuk vind).
Met citaat reageren
Oud 16-01-2012, 16:47
roodvogeltje
roodvogeltje is offline
Ik zat vorig jaar ook te dubben tussen die twee, en heb uiteindelijk NG gekozen. Maar wel met wiskunde A (dus meer grafieken), aardrijkskunde en tekenen. Als dat op jouw school ook een optie is, zou ik dat zeker doen. Sowieso kun je meer met scheikunde en bio in je pakket, en dat heb je ook zeker nodig als je bijvoorbeeld farmacie wilt studeren. Ik weet niet of je daar natuurkunde voor nodig hebt, maar anders is dat ook nog altijd mogelijk als extra vak of zoiets.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2012, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Die vind ik ook erg leuk hetzelfde als biologie eigelijk.
Dan zou ik zeker voor NG gaan.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2012, 06:22
Silvano08
Silvano08 is offline
Dat je medicijnen wilt uitvinden waardoor mensen niet meer lijden klinkt helemaal niet zo dom, hoor. Juist goed dat je een stukje motivatie/ambitie hebt. Als ik nou was, zou ik voor N&G gaan, want ik denk toch dat dat profiel beter bij jou past.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2012, 19:42
Violina
Violina is offline
Mensen helpen en/of medicijnen uitvinden? Dat is niet dom, dan is een super motivatie! Kies iig NG, dan kun je zeker deze kant op. (Kun je straks mooi farmacie studeren)
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 19:53
Zeepje
Zeepje is offline
Zonder twijfel N&G, daar kan je veel meer mee worden (bijna alles). De enige reden die ik kan bedenken om C&M te doen is als je een hekel hebt aan exacte vakken.

Laatst gewijzigd op 21-01-2012 om 19:59.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 21:02
Em.
Em. is offline
Met NG&NT kun je écht zo goed alles worden (dus met natuurkunde erbij). Het enige wat dan niet kan, zijn opleidingen waar Latijns of Grieks voor nodig hebt, oid. Dus als je N&G overweegt, zou ik N&G + natuurkunde zeker ook even overwegen. Als je bijvoorbeeld arts wil worden of biologie wil studeren, heb je ook natuurkunde nodig. En voor bijvoorbeeld de opleiding farmaceutische wetenschappen op de VU heb je ook natuurkunde nodig.

En als je echt geen natuurkunde wil, dan zou ik voordat je N&G gaat doen omdat je later medicijnen wil ontwikkelen, wel even kijken of je überhaupt zo'n opleiding mag doen zonder natuurkunde. Want op de vu kun je er geen farmaceutische wetenschappen mee studeren, oh, en farmacie op de RUG ook niet. Wat Violina zegt, lijkt dus niet echt te kloppen.
Oud 24-01-2012, 08:34
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ik wil graag mensen helpen. Ik weet hoe dom het is, maar ik wil medicijnen uitvinden zodat mensen/kinderen niet meer lijden.
Dit is jouw ambitie. Dan lijkt me het verstandig om daar mee te gaan werken via N&G. Ik denk zelfs dat wat Em. zegt je kan helpen.

Om je even uit de droom te helpen: exacte wetenschappers reizen ook heel veel. Nederlandse biologen en natuurkundigen zijn in het buitenland altijd zeer welkom (persoonlijk voorbeeld). Dus in het buitenland wonen kan net zo goed met N&G. Tekenen en met je handen werken kan je ook in je vrije tijd doen. Dat op zichzelf hoeft geen motivatie te zijn om een profiel te kiezen lijkt me. Andere culturen bekijken is uiteindelijk niet echt 'werk'.

Dus ik denk dat als je wiskunde en biologie leuk vindt, je bij N&G beter op je plaats bent.
Oud 26-01-2012, 10:57
twijfel
twijfel is offline
Ik had precies hetzelfde probleem. Twijfelde ook enorm tussen CM en NG.
Maar het is inderdaad waar dat je met NG meer vervolgopleidingen kunt doen.
En ik heb uiteindelijk NG gekozen, omdat ik biologie heel erg leuk vond. Maar let er inderdaad op dat je bij NG verplicht scheikunde hebt en dat je waarschijnlijk ook moet kiezen tussen natuurkunde en NLT. Die vakken vond ik namelijk erg moeilijk.
Ik zou dus voor mezelf bedenken hoe goed je bent met scheikunde natuurkunde/NLT. En of je dat ziet zitten . Ik weet natuurlijk niet wat jouw sterke kanten zijn, dus ga dat voor jezelf even goed na.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten