Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
2e fase moeilijk??
Nou neej de 2e fase fase is niet echt moeilijk. JE bent er erg snel aan gewend. Als het goed is ken je jezelf goed genoeg om te weten of je het aankunt en wat je er voor moet doen. Je hebt wel vette mazzel gehad in de 3e. Vanaf de 4e klas begon ik echt met hard werken, maar ik heb dan ook een zwaar profiel gekozen. er zijn mensen die moeten hard knokken, er zijn er die doen geen flikker Het systeem is wel anders, maar ze doen het gelijdelijk aan, voor je het weet herinner je je het oude systeem niet meer. Plan zorgvuldig en doe wat je plant!!!!!!Zo heb je veel meer vrije tijd en dat voorkomt haastwerk en tijdgebrek, dat je tot diep in de nacht achter je comp zit enzo.. Veranderingen zijn PO's en handelingsdelen en wat je soms moets maken zijn toetsen die meetellen voor school-examen. Je hebt jezelf meer in de hand (daarmee bedoel ik niet dat je meer studiewijzers krijgt maar in het algemeen) Met de goede instelling kom je overal. EEN DING: het is geen grote verandering, het komt vanzelf |
![]() |
|
![]() |
Hmm...
bij ons op school doen ze nogal moeilijk over de tweede fase. We kregen dit jaar zeg maar 3 punten af trek als we een werkstuk niet op tijd af hadden onder het motto van "volgend jaar word het allemaal stukken erger nog". Er zijn volgens mij best een zooi leraaren die de tweede fase heel serieus nemen en ons hard willen laten werken enzo... ![]() |
![]() |
|
![]() |
- is de 2de fase nou echt zo moeilijk? Ik vind het zelf van niet, maar andere mensen hebben een andere ervaring
- wat is het grootste verschil tussen de 3 atheneum en de 4 atheneum(2de fase) ? Zelf doe ik het gymnasium, maar het verschil tussen de derde en de vierde is dat ik opeens stamgroepen kreeg en heel veel onzinopdrachten, enz. - zal ik dit jaar toch echt moeten doorwerken om over te gaan of kan ik gewoon werken zoals de 3 jaren hiervoor? Waarschijnlijk kan je gewoon op de oude tour verder en als dat niet lukt, merk je het vanzelf wel - hebben jullie tips voor mij om de 2de fase zo goed mogelijk door te komen Nee
|
Verwijderd
|
is de 2de fase nou echt zo moeilijk?
Nee, het is even moeilijk als de eerste tot derde. wat is het grootste verschil tussen de 3 atheneum en de 4 atheneum(2de fase) ? Meer werkstukken in de vierde. Dus vaker tot 's avonds laat achter de computer aan nutteloze zaken werken. zal ik dit jaar toch echt moeten doorwerken om over te gaan of kan ik gewoon werken zoals de 3 jaren hiervoor? Zelf heb ik in de vierde en vijfde minder gedaan dan in de eerste drie klassen. Leraren gaan nu niet echt snel zeuren als je je huiswerk niet doet. Je mag ook zelf ongeveer bepalen wanneer je wat doet. Probleem bij mij was dat ik bijna niks meer deed en dat ik in de proefwerkweken dan best lang moest leren. Maar goed, de cijfers zijn ongeveer wel hetzelfde gebleven. hebben jullie tips voor mij om de 2de fase zo goed mogelijk door te komen Probeer je huiswerk te maken, voor de vakken waar je slecht in bent. Maar dan moet je wel de motivatie er voor kunnen opbrengen en dat lukt bij veel mensen niet. Verder zou het verstandig zijn om op tijd aan werkstukken te beginnen, maar uit ervaring weet ik dat meer dan de helft van de klas dit niet doet. Want het is zooo saai. |
![]() |
|
als je huiswerk klrijgt bijvoorbeeld een werkstuk dat je pas over 43823923 maanden in moet leveren, gelijk maken en niet denken van komt wel. Dat komt dus niet...
Alles gelijk maken wat je op krijgt van huiswerk, dan is het ZOOOOO makkelijk
|
![]() |
- is de 2de fase nou echt zo moeilijk?
niet zoooo moeilijk, maar ook geen eitje of zo - wat is het grootste verschil tussen de 3 atheneum en de 4 atheneum(2de fase) ? -tis een stuk moeilijker -wij hadden elke 6e week een pw-week en tussendoor helemaal geen overhoringen of pw -veel dossiers en zooi die je bij moet houden -veel vrijheid: deadlines om dingen in te leveren zijn heel ver vooruit geplant. - zal ik dit jaar toch echt moeten doorwerken om over te gaan of kan ik gewoon werken zoals de 3 jaren hiervoor? ik zou alles wel bijhouden als ik jou was. ik heb zelf in de 4e niet echt veel gedaan waardoor ik maar nét over ging en in de 5e in de problemen kwam omdat ik heel veel basis miste. - hebben jullie tips voor mij om de 2de fase zo goed mogelijk door te komen begin op tijd met boekverslagen, werkstukken en dat soort dingen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
- is de 2de fase nou echt zo moeilijk?
Dat ligt aan jouw instelling. Van wat ik heb gelezen (niks thuis doen etc), zul je het hoogstwaarschijnlijk moeilijk gaan krijgen. De 2e fase is nu eenmaal gericht op het zelfstandig werken (alhoewel bij de ene leraar meer dan de andere). - wat is het grootste verschil tussen de 3 atheneum en de 4 atheneum(2de fase) ? Ik heb op de havo gezeten en ik pas dus voor deze vraag ![]() - zal ik dit jaar toch echt moeten doorwerken om over te gaan of kan ik gewoon werken zoals de 3 jaren hiervoor? Tenzij je echt erg intelligent bent, zou ik toch wat harder gaan werken. - hebben jullie tips voor mij om de 2de fase zo goed mogelijk door te komen Ja, maak planningen en hou je er ook aan. Je hebt zelfdiscipline nodig, heb je dat? Denk nooit 'dit krijg ik nooit af', want als je dat denkt, gebeurt het ook niet. Schuif ook zo weinig mogelijk op de lange baan. ik zelf ben bang voor de 2de fase en denk dat ik ga blijven zitten ! Dat heb je zelf in de hand ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Leer- en werkplicht verhogen. BrunetJuh | 52 | 12-12-2005 19:31 | |
Algemene schoolzaken |
Informatica Elselien | 1 | 13-05-2004 01:01 | |