Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2002, 23:28
LaDyKiLLeR
LaDyKiLLeR is offline
Hallo mensen,

Ik ben Kadir en ik deed 3 atheneum dit jaar.
Mijn eerste drie jaren gingen heel goed en heel makkelijk, dit jaar zat ik never,nooit achter mijn huiswerk, zat bijna hele dag achter de com. maar k ben toch over en me gemiddelde was een 7,3

maar nu ...

De 2de fase komt eraan en nu wil ik toch wel weten :

- is de 2de fase nou echt zo moeilijk?

- wat is het grootste verschil tussen de 3 atheneum en de 4 atheneum(2de fase) ?

- zal ik dit jaar toch echt moeten doorwerken om over te gaan of kan ik gewoon werken zoals de 3 jaren hiervoor?

- hebben jullie tips voor mij om de 2de fase zo goed mogelijk door te komen

ik wil jullie alvast heel erg bedanken

ik zelf ben bang voor de 2de fase en denk dat ik ga blijven zitten !

Pleas help me !
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2002, 10:14
rianne_tje
rianne_tje is offline
He hallo!

nope het is juist makkelijker
- wat is het grootste verschil tussen de 3 atheneum en de 4 atheneum(2de fase) ?
je hebt minder huiswerk...
- zal ik dit jaar toch echt moeten doorwerken om over te gaan of kan ik gewoon werken zoals de 3 jaren hiervoor?
gewoon zoals daarvoor, bij mij was dit wel zo i.i.g.
Gewoon doen wat je al deed en dan red je het makkelijk!

Verder denk ik dat je je niet zoveel zorgen moet maken, eigenlijk is de 2de fase makkelijker dan VWO 3......
Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 13:30
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
ik heb ook gehoort dat het nog al eens verschilt per school.
ik merk het wel volgend jaar....

owjah
hebben jullie ook nog tips ofzo voor de tweede fase?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 14:09
Verwijderd
Citaat:
EvilSmiley schreef:
ik heb ook gehoort dat het nog al eens verschilt per school.
ik merk het wel volgend jaar....

owjah
Begin bijtijds aan je handelingsdelen
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 16:21
Balance
Balance is offline
ja, 't is wel moeilijk (bij mij op school dan) maar niet zo moeilijk dat jij bang moet zijn dat je blijft zitten!!!

veel handelingsdelen en po's. dat zijn een soort werkstukken en boekverslagen en dat soort dingen, die je een tijdje van te voren op krijgt en op een afgesproken datum af moet hebben. Maar omdat je d'r nogal veel krijgt en iedereen op het laatst er aan begint, komen veel mensen daarmee in de problemen.

als je op tijd begint aan handelingsdelen en po's (is echt belangrijk!) dan redt je het wel hoor! en je moet wel leren voor je toetsen die meetellen voor je examen! maar verder gewoon de werkwijzers een beetje blijven volgen en dan moet het gewoon lukken hoor!

zie hierboven
en je niet te veel zorgen maken!!
zo erg is het nou ook weer niet hoor!
Oud 31-07-2002, 19:44
Kat
Kat is offline
De 2de fase komt eraan en nu wil ik toch wel weten :

valt wel mee...

mjah, ik deed dan havo, maar t grootste verschil tussen 3 en 4 havo was dat de pw's over meerdere hoofdstukken tegelijk gaan, das moeilijker....

ik zou, zeker in het begin, wel wat huiswerk maken, dan merk je vanzelf wel hoe het gaat, en of je de rest van het jaar nog veel moet doen. bedenk wel dat de cijfers die je in de 4e haalt meetellen voor je examendossier, en dat dat dus allemaal doortelt. als je nu een 1 haalt voor een pw zit je daar volgend jaar ook nog tegenaan te hikken.

Mjah, wel wat meer naar je huiswerk omkijken, en wel een beetje opletten enzo.

ik wil jullie alvast heel erg bedanken

Pleas help me !
Oud 31-07-2002, 21:35
*Butterfly*
*Butterfly* is offline
Citaat:
EvilSmiley schreef:

owjah
- De meeste scholen zijn niet moeilijk met de inleverdatum van werkstukken/handelingsdelen/en ander huiswerk......maar zorg dat je het gewoon op de aangegeven datum inleverd, ook als leraren er verder niks over zeggen als t te laat is.
- Begin op tijd met alles....niks uitstellen.....anders moet je straks 5 werkstukken in dezelfde week maken.
- Beter gezegd: PLANNEN!!!!
Dan kom je t jaar wel weer door....
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 22:33
Verwijderd
2e fase moeilijk??

Nou neej de 2e fase fase is niet echt moeilijk. JE bent er erg snel aan gewend. Als het goed is ken je jezelf goed genoeg om te weten of je het aankunt en wat je er voor moet doen.
Je hebt wel vette mazzel gehad in de 3e. Vanaf de 4e klas begon ik echt met hard werken, maar ik heb dan ook een zwaar profiel gekozen. er zijn mensen die moeten hard knokken, er zijn er die doen geen flikker
Het systeem is wel anders, maar ze doen het gelijdelijk aan, voor je het weet herinner je je het oude systeem niet meer.

Plan zorgvuldig en doe wat je plant!!!!!!Zo heb je veel meer vrije tijd en dat voorkomt haastwerk en tijdgebrek, dat je tot diep in de nacht achter je comp zit enzo..

Veranderingen zijn PO's en handelingsdelen
en wat je soms moets maken zijn toetsen die meetellen voor school-examen. Je hebt jezelf meer in de hand (daarmee bedoel ik niet dat je meer studiewijzers krijgt maar in het algemeen)

Met de goede instelling kom je overal.
EEN DING: het is geen grote verandering, het komt vanzelf
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 13:29
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Hmm...
bij ons op school doen ze nogal moeilijk over de tweede fase.
We kregen dit jaar zeg maar 3 punten af trek als we een werkstuk niet op tijd af hadden onder het motto van "volgend jaar word het allemaal stukken erger nog".

Er zijn volgens mij best een zooi leraaren die de tweede fase heel serieus nemen en ons hard willen laten werken enzo...
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 14:18
Sommetje
Sommetje is offline
- is de 2de fase nou echt zo moeilijk? Ik vind het zelf van niet, maar andere mensen hebben een andere ervaring

- wat is het grootste verschil tussen de 3 atheneum en de 4 atheneum(2de fase) ? Zelf doe ik het gymnasium, maar het verschil tussen de derde en de vierde is dat ik opeens stamgroepen kreeg en heel veel onzinopdrachten, enz.

- zal ik dit jaar toch echt moeten doorwerken om over te gaan of kan ik gewoon werken zoals de 3 jaren hiervoor? Waarschijnlijk kan je gewoon op de oude tour verder en als dat niet lukt, merk je het vanzelf wel

- hebben jullie tips voor mij om de 2de fase zo goed mogelijk door te komen Nee
Oud 13-08-2002, 17:38
Verwijderd
is de 2de fase nou echt zo moeilijk?
Nee, het is even moeilijk als de eerste tot derde.

wat is het grootste verschil tussen de 3 atheneum en de 4 atheneum(2de fase) ?
Meer werkstukken in de vierde. Dus vaker tot 's avonds laat achter de computer aan nutteloze zaken werken.

zal ik dit jaar toch echt moeten doorwerken om over te gaan of kan ik gewoon werken zoals de 3 jaren hiervoor?
Zelf heb ik in de vierde en vijfde minder gedaan dan in de eerste drie klassen. Leraren gaan nu niet echt snel zeuren als je je huiswerk niet doet. Je mag ook zelf ongeveer bepalen wanneer je wat doet. Probleem bij mij was dat ik bijna niks meer deed en dat ik in de proefwerkweken dan best lang moest leren. Maar goed, de cijfers zijn ongeveer wel hetzelfde gebleven.

hebben jullie tips voor mij om de 2de fase zo goed mogelijk door te komen
Probeer je huiswerk te maken, voor de vakken waar je slecht in bent. Maar dan moet je wel de motivatie er voor kunnen opbrengen en dat lukt bij veel mensen niet. Verder zou het verstandig zijn om op tijd aan werkstukken te beginnen, maar uit ervaring weet ik dat meer dan de helft van de klas dit niet doet. Want het is zooo saai.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2002, 18:12
Chandler
Chandler is offline
als je huiswerk klrijgt bijvoorbeeld een werkstuk dat je pas over 43823923 maanden in moet leveren, gelijk maken en niet denken van komt wel. Dat komt dus niet...

Alles gelijk maken wat je op krijgt van huiswerk, dan is het ZOOOOO makkelijk
Oud 13-08-2002, 18:35
heldin
heldin is offline
niet zoooo moeilijk, maar ook geen eitje of zo

-tis een stuk moeilijker
-wij hadden elke 6e week een pw-week en tussendoor helemaal geen overhoringen of pw
-veel dossiers en zooi die je bij moet houden
-veel vrijheid: deadlines om dingen in te leveren zijn heel ver vooruit geplant.

ik zou alles wel bijhouden als ik jou was. ik heb zelf in de 4e niet echt veel gedaan waardoor ik maar nét over ging en in de 5e in de problemen kwam omdat ik heel veel basis miste.

begin op tijd met boekverslagen, werkstukken en dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2002, 09:22
Verwijderd
Dat ligt aan jouw instelling. Van wat ik heb gelezen (niks thuis doen etc), zul je het hoogstwaarschijnlijk moeilijk gaan krijgen. De 2e fase is nu eenmaal gericht op het zelfstandig werken (alhoewel bij de ene leraar meer dan de andere).

Ik heb op de havo gezeten en ik pas dus voor deze vraag

Tenzij je echt erg intelligent bent, zou ik toch wat harder gaan werken.

Ja, maak planningen en hou je er ook aan. Je hebt zelfdiscipline nodig, heb je dat? Denk nooit 'dit krijg ik nooit af', want als je dat denkt, gebeurt het ook niet. Schuif ook zo weinig mogelijk op de lange baan.

Dat heb je zelf in de hand Veel succes in ieder geval!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten