Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2012, 15:21
fa206900
fa206900 is offline
--

Laatst gewijzigd op 28-01-2012 om 23:15.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2012, 16:42
Em.
Em. is offline
Als je écht heel moe bent, meer dan je vroeger was/een stuk meer dan je klasgenoten (bij normale hoeveelheden slaap) zou ik toch even naar de huisarts gaan, als je er niet al geweest bent. Misschien heb je wel wat onder de leden, en als je op dit moment geen zevens kan halen omdat je te moe bent, kun je dat volgend jaar ook niet ineens.
Oud 28-01-2012, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Als je écht heel moe bent, meer dan je vroeger was/een stuk meer dan je klasgenoten (bij normale hoeveelheden slaap) zou ik toch even naar de huisarts gaan, als je er niet al geweest bent. Misschien heb je wel wat onder de leden, en als je op dit moment geen zevens kan halen omdat je te moe bent, kun je dat volgend jaar ook niet ineens.
Dit inderdaad. En alles wat je nu in HAVO 4 leert heb je toch echt nodig voor je examenjaar, want je examenjaar gaat echt niet alleen over alles wat je in HAVO 5 leert. Je gaat zelfs verder op de stof die je in HAVO 4 leert, dus je zal deze stof goed moeten beheersen. Bij ons tellen bepaalde cijfers uit HAVO 4 overigens ook al mee voor je eindcijfer, dus er is een grote kans dat ook bepaalde dingen van dit jaar mee zullen tellen voor je eindcijfer. Het zal dus niet gaan lukken als je alleen volgend jaar heel erg je best gaat doen.

Verder zullen ze waarschijnlijk alleen kijken naar je eindcijfer. Maar, als je er nu al moeite mee hebt, dan zal VWO je hoogst waarschijnlijk ook niet gaan lukken.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2012, 18:21
Verwijderd
Je moet door je school worden toegelaten tot 5VWO. Elke school doet dit anders. Heb je overenthousiaste afdelingsleiders, dan wordt zoveel mogeljik erbij gehaald. Andere scholen laten je met havodiploma bijna direct doorstromen. Misschien kun je eens vragen aan mensen die dit op je school hebben gedaan, hoe dat bij hen ging. Dan vraag je het nog niet direct aan een docent of een coördinator, maar krijg je een idee ervan.

Mijn eigen overstap werd weinig beïnvloed door mijn resultaten, maar ik had al in januari/februari van 5 havo een motivatiegesprek, waarbij ook echt werd doorgezaagd of ik het wel wilde.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten