Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Wegwijzen & Voorstellen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2012, 16:31
missmarple
missmarple is offline
Ik ben een vrouw tussen de 30/40 met een zoon in de brugklas, hij doet het LWOO en daar gaat het nogal heftig aan toe, geslagen worden, bedreigd, spullen worden opzettelijk stuk gemaakt.
Hij is een leuke gozer en een graag geziene door de meisjes van dezelfde leeftijd (13), maar bij de jongens gaat het altijd mis.
Hoe ervaren jullie dit alles op school en hoe gaan jullie met zulk soort situaties om, het is immers al moeilijk genoeg om je weg te vinden op een nieuwe school waar je ineens tot een van de jongsten van de school behoord.
Hoop hier veel informatie te kunnen vinden en heb al een beetje rond gelezen en zal mits op prijs gesteld wordt ook tips en adviezen kunnen geven, tot zo verre !

Met vriendelijke groeten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2012, 23:42
Verwijderd
Toen ik in de brugklas zat, heb ik in de eerste maand een vierdeklasser die grappig kwam doen een klap op z'n bek gegeven. Nooit meer ergens last van gehad.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2012, 09:21
rallone
rallone is offline
Welkom
Met citaat reageren
Oud 01-02-2012, 09:27
Spoiler-Dude
Spoiler-Dude is offline
laten zien wie baas is, dat is de enige manier om nog te overleven
Met citaat reageren
Oud 01-02-2012, 10:46
Verwijderd
Citaat:
Helaas maar waar ja. Is echt zo op de meeste scholen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2012, 12:57
missmarple
missmarple is offline
Citaat:
Maar als dit niet in je aard zit wat dan
Oud 01-02-2012, 12:58
missmarple
missmarple is offline
Citaat:
Welkom
merci
Oud 01-02-2012, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Maar als dit niet in je aard zit wat dan
Lekker alleen met de meiden omgaan en de jongens die 'm toch alleen maar belachelijk maken etc. links laten liggen;-)
Met citaat reageren
Oud 01-02-2012, 13:04
Verwijderd
welkom
Met citaat reageren
Oud 01-02-2012, 13:06
missmarple
missmarple is offline
Dat is een prima opmerking, alleen ze laten hem nooit metrust en komen met allerlei verzinsels om hem een oor aan te naaien, of ze verstoppen tijdens kookles een schijf ananas en roepen hij hem gestolen heeft, hij moet de klas uit en wordt uitgehoord en valselijk beschuldigd.
Daarna werd het gevonden en lachte iedereen hem uit, er is elke dag wel wat gewoon en ben soms in staat naar school te gaan en die klas in te gaan tijdens de les en die poeten een lesje te leren maar dat mag dan weer niet als volwassenen.
Oud 01-02-2012, 13:06
missmarple
missmarple is offline
Citaat:
welkom
Dankje
Oud 01-02-2012, 13:13
rallone
rallone is offline
als ouders er zich te veel mee gaan bemoeien dan word hij daarom ook nog gepest dat hij het zelf niet kan oplossen en dat zijn ouders het voor hem moeten doen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2012, 13:17
missmarple
missmarple is offline
Als ik me ermee bemoei dan wordt het niet fraai, maar dat is uit pure frustratie omdat er niet voldoende door de school aan gedaan wordt, snappie.

Ik doe het niet maar heb die neiging wel, zal beslist niet de enigste ouder zijn die dit zo ervaart.
Oud 01-02-2012, 13:40
rallone
rallone is offline
maar wat gaat er mis kan hij geen vrienden maken of word hij gepest of is het iets anders

nee heel veel ouders willen zich ermee bemoeien als er iets met hun kind is.

brugklas is wel de zwaarste periode van de middelbare school,
Met citaat reageren
Oud 01-02-2012, 13:47
missmarple
missmarple is offline
Hij is gewoon het pispaaltje van de klas, om onbekende redenen, dat was vroeger zo, en nu nog vele malen erger.
Oud 01-02-2012, 15:14
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik werd ook altijd gepest. Gewoon een grote muil opzetten en leuke vrienden zoeken.
Oud 01-02-2012, 17:37
Verwijderd
Citaat:
Hij is gewoon het pispaaltje van de klas, om onbekende redenen, dat was vroeger zo, en nu nog vele malen erger.
Is er echt geen enkele reden? Geen rare uiterlijke kenmerken? Of is 'ie heel stil of juist niet? Maar inderdaad wat Phoebe hierboven me al zegt: Zet een grote bek op, en zoek je eigen vrienden uit. Laat die losers van een pestkoppen maar lekker iemand anders gaan zoeken om op te pissen...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2012, 17:39
missmarple
missmarple is offline
Hij heeft een moedervlek op zijn kin, hij heeft moderne kleren aan, Vlado schoenen, O'Neil jas ect dus niet dom gekleed, zijn karakter is prima, wil met iedereen vrienden zijn alleen niet echt geaccepteerd worden.
Oud 01-02-2012, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Hij heeft een moedervlek op zijn kin, hij heeft moderne kleren aan, Vlado schoenen, O'Neil jas ect dus niet dom gekleed, zijn karakter is prima, wil met iedereen vrienden zijn alleen niet echt geaccepteerd worden.
Vreemd. Dan weet ik 't ook niet. Een moedervlek zal toch niet de reden zijn om iemand te gaan pesten?! Als dat het wel blijkt te zijn, mogen die gasten zich al helemaal van de Erasmusbrug af gooien, wat een kkrfalers zouden het dan zijn...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2012, 17:55
missmarple
missmarple is offline
Ik weet het ook niet meer, ben blij ik dit forum gevonden heb, kijk onder rechten ''wat is mijn recht'' want dagelijks gebeurd er wel iets op die scholen hier, mijn zoontje van 4 slaan ze ook, een jochie uit zn klas duwde hem van de stoel en kwam met zijn oog tegen het aanrecht.
In een kleuterklas zijn het lage aanrechts en hij had ruim 2 weken een gigantisch blauw oog, deze kleine is te lief om iets terug te doen, we zeggen hem te schoppen en slaan met een vuist, maar het zit er gewoon niet in.
Oud 01-02-2012, 18:21
pronky.net
pronky.net is offline
Het probleem ligt altijd bij de persoon die dit soort vervelende dingen doet, Maar probeer het op een andere manier te zien. Je moet jezelf veel hoger voelen dan dit soort personen vaak gaat het met dit soort mensen thuis niet goed of hebben een ander probleem. Met geweld bereik je helaas niet veel en kan het misschien zelfs erger worden. Je moet jezelf niet bang laten maken en gewoon zorgen dat de leerlingen denken van oh, hij is eigenlijk ook wel weer gaaf om als vriend te hebben! Meestal ontstaan dit soort dingen door een eerste indruk. Vroeger werd ik gepest in de eerste en tweede toen ging naar de bovenbouw en heb het tegendeel bewezen en het werkte echt geloof me!

Voor meer van dit soort problemen en de juiste hulp kijk op:
Registreer je op forum.scholieren.com

Laatst gewijzigd op 01-02-2012 om 18:36. Reden: Reclame
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten