Hallo!
Ik hoop dat er mensen zijn die mij even wat meer informatie kunnen geven. Ik heb al heel lang (vanaf mijn 17de ongeveer) dat ik als ik een lange tijd sta (en met lange tijd bedoel ik dan 6 uur of langer) dat ik soms vrij felle steken krijg in mijn knieën en/of enkels. Nu dacht ik eerst dat het kwam doordat ik niet gewend was om lang te staan. Na een tijdje raakte ik er eigenlijk een soort van wat gewend aan, en was het even lastig maar kon ik daarna gewoon weer verder. Nu heb ik 2 jaar lang staand werk gedaan, en daarna 1 - 1.5 jaar niet. Nu ben ik er weer mee begonnen, en merk ik precies hetzelfde. Nu heb ik een keer voor de spiegel gestaan en het viel mij op dat mijn benen niet helemaal normaal staan. Ten minste, zo lijkt het.
Mijn knieën staan als het ware naar binnen toe, en daardoor heb ik een soort O-benen. Als ik door mijn knieën ga terwijl ik gewoon met mijn voeten recht naar voren sta kan ik dat niet recht vooruit. Ze botsen eerst tegen elkaar aan, en gaan dan pas naar voren als het ware. Ik merk ook dat mijn enkels een beetje, ja, ingezakt zijn ofzo. Als ik mijn voeten gewoon los op de grond heb staan als ik zit dat ziet het er prima normaal uit, maar zodra ik ga staan knikken ze een soort van naar binnen toe. Heel overdreven ziet het er < een beetje zoals het pijltje, maar dat is natuurlijk wel heel erg overdreven

. Overigens zou dat dan mijn rechtervoet zijn. Ik hoop ook heel vaak het gevoel dat ik niet goed op mijn voet zelf sta. Alsof mijn voet niet helemaal goed te grond raakt, te hol is ofzo. Het middelste gedeelte van mijn voet (ik weet niet hoe je dat noemt, maar tussen je tenen en je hak zeg maar) raakt de grond ook niet echt op het moment dat ik echt ga staan. Wel als ik zit dus, maar ook niet heel erg.
Mijn vraag is nu: kan dit kwaad? Behalve dan dat het af en toe een keertje steekt? Ik merk ook wel dat als ik een dag lang heb gestaan dat ik een hele pijnlijke en stijve onderrug krijg. Maar dat merk ik pas als ik ga liggen, niet als ik sta. Kan dat er iets mee te maken hebben? Is dit iets waarvoor ik naar mijn huisarts moet?
Heel opmerkelijk is overigens dat mijn benen vrij normaal lijken te zijn op het moment dat ik op hakken sta. Dan kan ik gewoon door mijn knieën buigen, en dan gaan ze gewoon recht naar voren, zonder tegen elkaar aan te botsen. Hoe kan dat

?