Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2012, 20:48
ScholierNova
ScholierNova is offline
Hallo allemaal! ,

Volgende week moet ik een week op stage in Alkmaar. En daardoor neem ik voor heet eerst het trein. En mijn vraag is of ik een ns-kaart kan kopen waarmee ik met dat ene kaart een week lang kan gebruiken naar Alkmaar??

Ik had het nog op ns.nl opgezocht maar daar geven ze aan dat het voor studenten enzo zijn, maar dat wil ik helemaal niet.

Heb jij een antwoord hiervoor? Reageer dan ff

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2012, 21:16
Schrödinger
Schrödinger is offline
Nee. Waarschijnlijk is het het voordeligst om gewoon tien enkeltjes te kopen, zeker als het niet te ver is.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2012, 21:49
Chariot
Chariot is offline
5 retourtjes..
Met citaat reageren
Oud 18-02-2012, 12:37
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
als je in de leeftijdscategorie 12-18 jarigen valt, en je hebt een persoonlijke ov-chipkaart krijg je 34%leeftijdskorting voor zover ik weet, en je hebt ook nog zoiets dat als je 10 euro per jaar(of was het per maand)betaalt je er nog eens 40%korting bij krijgt wanneer je in de daluren reist, dat wordt dan gewoon bij die 34%opgeteld en krijg je dus uiteindelijk al 74%korting in de daluren.
Nou weet ik natuurlijk niet wat jou reistijden zijn en of je ook wat aan die dalkorting hebt maargoed
Oud 18-02-2012, 12:45
Verwijderd
Citaat:
als je in de leeftijdscategorie 12-18 jarigen valt, en je hebt een persoonlijke ov-chipkaart krijg je 34%leeftijdskorting voor zover ik weet,
Is dit echt? Bij de ns? Heb je hier bronnen voor? Dat zou wel erg fijn zijn, namelijk.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2012, 13:16
nightrise
nightrise is offline
Citaat:
Is dit echt? Bij de ns? Heb je hier bronnen voor? Dat zou wel erg fijn zijn, namelijk.
Ik heb even lopen zoeken aangezien ik met een anonieme werk en anders over wou stappen.
Maar op de ovchipkaart site staat alleen een leeftijdskorting voor 4 t/m 12 en 65+ van 34%.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2012, 21:52
Tochjo
Tochjo is offline
De NS kent geen weekabonnementen en ook geen kortingen voor scholieren. Waarschijnlijk is het inderdaad het voordeligst om gewoon retourtjes te kopen tegen vol tarief (twee enkeltjes kosten tegenwoordig even veel als een retourtje, maar als je een retourtje koopt, sta je minder lang bij de kaartautomaat).

De kortingen waar Duckdonkey het over heeft, hebben te maken met reizen met bus, tram en metro. In sommige regio's krijgen scholieren direct 34 procent korting op hun reizen, in andere gebieden kun je dan een kortingsproduct kopen. Maar dat geldt dus niet voor reizen per trein bij NS.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2012, 22:43
Tink*
Tink* is offline
Dit hoort op V&V.
Oud 26-02-2012, 11:48
ScholierNova
ScholierNova is offline
Iedereen bedankt voor het antwoord op mijn vraag
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren