Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Bekijk resultaten poll: wat doe je als je je down voelt??
doen alsof er niks aan de hand is Ilachen terwijl je moet huilen) en niks vertellen 5 50.00%
laten zien hoe ik me voel en er eerlijk over zijn 5 50.00%
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2012, 19:28
anoniempie199
anoniempie199 is offline
Hoi, laat ik eerst bij het begin beginnen!

mijn moeder kreeg een jaar geleden te horen dat ze kanker heeft, dat heeft mij erg laten schrikken.
Na ongeveer vijf maanden dacht ik dat ik alles op een rijtje had en dat ik het verwerkt had.

Ik kreeg gisteren van mijn moeder te horen dat ze misschien opnieuw een tumor hebben gevonden.
dat heeft mij toen enorm laten schrikken.

ik voel me nu gewoon niet meer fijn en gestresst, mijn vriendin zei al dat ze het niet meer kan aanzien wat ik mezelf aandoe en dat het haar pijn doet dat ik mij vrolijk voordoe maar eigenlijk alleen maar angst en verdriet heb.
Ik weet nu niet meer wat ik moet doen!!

vraag:
Moet ik nu juist laten zien hoe ik me echt voel of moet ik blij doen?
ik zit op een theaterschool en ik doe daar altijd alsof er niks aan de hand is, de docent weet intussen hoe het ongeveer zit!
moet ik nu de rest ook vertellen en me gewoon uiten zoals ik voel??

ik weet er echt geen raad meer mee, ik hoop dat iemand mij kan helpen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2012, 20:06
AzN
AzN is offline
Waarom zou je je ware emoties voor anderen (willen) verbergen?
Oud 21-04-2012, 21:26
Pluis
Pluis is offline
Mensen die je vertrouwt (zoals je vriendin en je familie) moet je gewoon laten zien wat je voelt, want anders ga jij er kapot aan en dat is voor niemand goed. Je mag best verdriet hebben om zoiets, en dat is niets om je voor te schamen of weg te stoppen.
Ik kan me best voorstellen dat je het er op school niet steeds over wil hebben maar het is wel goed dat de belangrijke mensen daar het ook weten, zodat ze het snappen als je bijv. tijdens een zware oefening wegloopt omdat het even te veel wordt oid.
Oud 22-04-2012, 07:23
Verwijderd
Kanker is klote.
Het heeft geen zin om jezelf te blijven verbergen. Ik heb heel erg lang gedaan alsof het goed ging met me, maar ben uiteindelijk volslagen door het ijs gezakt. Probeer voor jezelf dit te voorkomen. Acteren is 1 ding, maar doen alsof is vreselijk vermoeiend.

Ik zit met dezelfde situatie als jij, en ik kan je alleen maar aanraden om met je vrienden en familie te praten. Want op een gegeven moment zul je vaker naar huis moeten, om voor je ma te zorgen, te steunen en dat soort dingen. Je vrienden kun je je verhaal bij kwijt. Zij kunnen jou steunen, en die steun heb je nodig.

Mocht je nog tips and tricks willen, je kunt me pmmen als je daar behoefte aan hebt.

Het is een gruwelijk zware periode. Heel veel sterkte.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2012, 09:29
Verwijderd
Ik ben het eens met de bovenstaande: bij degene die je vertrouwt moet je gewoon laten zien hoe je je voelt, anders ga je er uiteindelijk zelf kapot aan. Sterkte verder!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2012, 09:53
Jootje2097
Jootje2097 is offline
Door jezelf te zijn en je emoties te tonen,
kunnen anderen je misschien wel helpen om het beter te verwerken.
Als je het niet laat merken, ga je er op den duur kapot aan,
omdat je er met niemand over praat.
Praten lucht op, echt waar.
Mocht je hart bij me willen luchten,
stuur me dan een privebericht,
dan krijg je m'n msn.

Heel veel sterkte.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten