Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2012, 21:18
Verwijderd
delete pls

Laatst gewijzigd op 11-10-2016 om 21:45.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2012, 21:26
Martiño
Martiño is offline
De korstjes die je bij hoofdroos krijgt zijn huidschilfertjes, het is dus geen talg. Zitten de korstjes over het hele hoofd of op één plek? Het kan ook zijn dat je een ander soort huidaandoening hebt dan roos (en dan helpt de shampoo niet). Ga eens naar de huisarts of dermatoloog, die kunnen het onderscheid maken en eventueel iets voorschrijven.

En kaalheid kan best vroeg voorkomen, maar 14 lijkt me erg vroeg. Het kan denk ik wel, maar heb je ook echt last van haaruitval dan? Dat is het teken van beginnende kaalheid natuurlijk.
Je kunt er overigens weinig aan doen, enige optie is een haartransplantatie
Oud 20-02-2012, 21:31
Verwijderd
@martiño tnx voor je suggestie, nee ik heb geen haaruitval dus dan zou het tog een sterkere shampoo moeten zijn

Edit: de kortjes zitten eigenlijk overal
Maar het is dan niet dat mn hele hoofd vol zit ofzo maar 2 of 3 keer per dag kom ik het tegen op mn hoofd en als ik het dan pak is het een geelachtige hoopje
Het zit ook niet egt vast ofzo

Edit2: mn hoofd jeukt ook

Laatst gewijzigd op 20-02-2012 om 21:37.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 09:41
Verwijderd
Het zou roos kunnen zijn of een schimmelinfectie. Beide jeuken en geven schilfertjes. Gele vettige schilfertjes passen ook bij berg, een huidziekte die bij baby's spontaan voorkomt maar daarna meestal gevolg is van een gist- of schimmelinfectie op de hoofdhuid. Als anti-roos shampoo niet werkt, kan je huisarts je een antischimmelshampoo voorschrijven.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 13:50
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
@martiño tnx voor je suggestie, nee ik heb geen haaruitval dus dan zou het tog een sterkere shampoo moeten zijn
Haaruitval heeft weinig met roos/huidschilfers te maken, je moet het niet door elkaar halen.
Oud 21-02-2012, 15:24
Verwijderd
Ik heb dat ook een tijd gehad, maar het ging vanzelf over. Misschien moet je eens een mildere shampoo gaan gebruiken? Head and Shoulders is vrij agressief, is me altijd vertelt.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 16:10
Verwijderd
Als je er echt last van hebt, kun je bij de huisarts langs. Is het op een gegeven moment alleen cosmetisch, dan zou ik het eens vragen bij de kapper, als je daar toch toevallig bent Meestal weten die wel wat er is en wat je kunt proberen. Anti-roos gebruiken wanneer je geen roos hebt, is iig verre van handig, zei de kapper me een keer.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 21:31
Verwijderd
Tnx voor de reacties
Ik moet wel zeggen dat toen ik net head and shoulders ging gebruiken het wel ff weg ging maar na 2 weken kwam het weer terug
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten