Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2011, 13:11
Karim18
Karim18 is offline
Hallo allemaal,

Ik ben Karim18, 17 jaar(bijna 18) en een meisje. Ik doe nu 6 atheneum, en ik ben druk aan het denken over een vervolgopleiding, maar ik heb géén idee wat.
Ik heb vanalles al bekeken, maar bij niks denk ik 'já, dat is het!'.
Hierom wil ik dus graag weten of jullie een tip of ideetje voor mij hebben, en zal even neerzetten wat ik leuk vind.

Mijn vakken zijn: Nederlands, engels, frans, geschiedenis muziek, economie, M&O en wiskunde A. Mijn slechtste vakken zijn eco, m&o en wiskunde.. en mijn leukste vakken zijn geschiedenis, nederlands en muziek..

Ik hou héél erg van dieren, maar heb dus geen biologie of zoiets, dus kan daar vrij weinig mee.
Ik hou verder erg van culturele dingen. Geschiedenis, muziek, literatuur etc vind ik erg interessant, maar ik weet niet goed wat ik hier verder mee zou kunnen doen.

Ik ben niet echt een super sociaal iemand, die makkelijk met iedereen een praatje maakt, en leiding geven kan ik ook niet echt.

Uit de studiekeuze testjes staat kunst altijd in de top drie, maar wat ik daar dan verder mee kan weet ik ook niet, want ik kan niet tekenen, of heel goed muziek maken -__-'

Ik heb dus vanalles wat ik wel leuk vind, maar toch weet ik niet wat ik nou wil.
Daarom dacht ik, miss heeft een van jullie wel zoiets van 'hé, dan is dit misschien wel iets voor jou!', dan zou ik dat super graag horen! =D

Groetjes Karim18
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-12-2011, 13:25
Verwijderd
Je zou geschiedenis, filosofie of zoiets kunnen doen, maar ik denk niet dat daar echt veel specifieke vraag naar is.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2011, 14:32
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Je zou lerares kunnen worden in bijvoorbeeld kunstzinnige vakken,muziek,nederlands of iets anders, maar als je niet goed leiding kan geven weet ik niet zeker of dat je wel ligt....
Met citaat reageren
Oud 23-01-2012, 19:29
josieforyou
josieforyou is offline
ik ben zelf helemaal in de ban van 'university college'.
moet je wel liggen, je moet ook een 8 voor engels staan want alles gaat in het engels.
je moet het maar eens googlen. veel mensen weten niet dat het bestaat,
zelf lijkt het me echt supertof.
maar wat ik dus zei: kijk even op het internet wie weet is het iets voor jou.
je kunt wel meerdere richtingen combineren... het is dan ook wel veel harder werken en op de campus wonen.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2012, 15:11
Anouk TVG
Anouk TVG is offline
Hee Karim,

ik volg een studie aan de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht. Als jij geïnteresseerd bent in kunst, dan zou ik zeker naar de Open dag komen! Het vak "kunst" is namelijk veel breder dan alleen maar tekenen of muziek maken!
Ik zelf die de opleiding Theatervormgeving, wat inhoudt dat je de kostuums en decors voor voorstellingen kan gaan maken. Maar naast deze opleiding zijn er nog veel meer!
Als je het interessant vindt, zal ik vooral even kijken op www.hku.nl en natuurlijk naar de open dag komen op 31 maart!

Groetjes Anouk
Met citaat reageren
Oud 18-02-2012, 23:22
Schrödinger
Schrödinger is offline
Rechten? Is genoeg werk te vinden en om jurist te zijn hoef je niet supersociaal te zijn. Ook niet te moeilijk, al is het misschien een beetje saai.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2012, 14:54
sterre_never
sterre_never is offline
Kunsten, Cultuur & Media (KCM) misschien? Kun je een afstudeerrichting kiezen in de richting van Theater, Beeldende Kunst, Literatuur en ik dacht ook nog Muziek. Of misschien nog één.
Nederlands is ook een érg leuke studie (doe ik zelf ook (a)), heb je in ieder geval het literaire deel .

Kunstgeschiedenis is uiteraard ook altijd een optie, maar daar moet je wel van houden
Met citaat reageren
Oud 19-02-2012, 21:27
StudiekeuzeOM
StudiekeuzeOM is offline
Dag Karim,
Weten wat je niet wil zorgt ervoor dat je uiteindelijk uitkomt bij wat je wel wil.
Dus maak een lijst van de studies die je tot nu toe hebt bekeken en zoek er nog eens een aantal op die aanlsuiten op jouw profiel. Kijk o.a. maar eens op TKMST of Studiekeuze123. Schrijf eens op wat je er wel en niet leuk aan vindt. En ga dan eens open dagen bezoeken. Als je weet wat je wel/niet leuk vindt kun je gerichter vragen stellen aan de voorlichters en die helpen je dan wel weer verder door suggesties te doen voor andere studies.

Kom je er echt niet uit dan zou kunnen denken om eens te gaan praten met een studiekeuzecoach. Die helpt je door vragen te stellen en met je mee te denken welke studie bij jou past. Google maar eens op studiekeuze of studiekeuzecoach.

Bedenk dat je een studie niet in één dag kiest... daar moet je veel over praten en dingen uitzoeken.
Succes,
Marline Tjeenk Willink

Laatst gewijzigd op 05-04-2012 om 12:03.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2012, 09:04
Verwijderd
Je noemt een aantal dingen die je niet kan, maar bedenk wel dat een studie niet bedoeld is om dingen te doen die je al kan. Daar studeer je nou juist voor: om die dingen te leren. Leiding geven bijvoorbeeld, is prima te leren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten