Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2012, 14:01
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik ben weer aan het schilderen geslagen...

Vraag 1: hoe schilder ik een radiator netjes? Hij heeft deze vorm (willekeurig plaatje van internet). Ik heb het geprobeerd met een kleine blokkwast en huismerk radiatorlak. De 'hoge' delen zijn netjes, maar de gleuven blijven streperig. Volgens de verpakking moet je 2 lagen aanbrengen, dus ik wil graag tips zodat die tweede laag mooier wordt.
(ik heb ooit een ander model radiator geschilderd op dezelfde manier, en die lukte prima, dus ik vrees dat het aan de diepte van de gleuven ligt dat het nu niet netjes lukt)

Vraag 2: ik heb een oude linnenkast (wederom willekeurig plaatje), waar ik graag figuurtjes op de deuren wil schilderen. Ik ga zelf een mal maken en ben van plan om te schilderen met hoogglans alkydlak. Schuren en voorbewerken met een primer zal dus niet gaan. Is er enige kans dat de verf blijft zitten als ik de deuren goed ontvet en de schilderingen zitten op plekken die je in principe nooit aanraakt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2012, 17:53
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
dat eerste heb ik geen verstand van
dat tweede trouwens ook niet maar kun je niet kijken of je ergens een soort hele dunne stickers kunt laten drukken en die erop doen, is ws ook makkelijker voor het geval het nat wordt ofzo.
Oud 20-02-2012, 18:50
Hawahaai
Hawahaai is offline
Deze kasten zullen vervangen worden zodra ik weet wat ik wil en het budget er voor is. Een beetje formaat stickers voor deze kast zou me zo'n 100 euro kosten en dat is het me niet waard. Ik heb nog een restje kleurige verf staan, dus daarom wil ik het daar mee proberen.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2012, 23:14
Verwijderd
Citaat:
Ik ben weer aan het schilderen geslagen...

Vraag 1: hoe schilder ik een radiator netjes? Hij heeft deze vorm (willekeurig plaatje van internet). Ik heb het geprobeerd met een kleine blokkwast en huismerk radiatorlak. De 'hoge' delen zijn netjes, maar de gleuven blijven streperig. Volgens de verpakking moet je 2 lagen aanbrengen, dus ik wil graag tips zodat die tweede laag mooier wordt.
(ik heb ooit een ander model radiator geschilderd op dezelfde manier, en die lukte prima, dus ik vrees dat het aan de diepte van de gleuven ligt dat het nu niet netjes lukt)

Vraag 2: ik heb een oude linnenkast (wederom willekeurig plaatje), waar ik graag figuurtjes op de deuren wil schilderen. Ik ga zelf een mal maken en ben van plan om te schilderen met hoogglans alkydlak. Schuren en voorbewerken met een primer zal dus niet gaan. Is er enige kans dat de verf blijft zitten als ik de deuren goed ontvet en de schilderingen zitten op plekken die je in principe nooit aanraakt?
1) Ik heb laatst een radiator geschilderd met gewone hoogglansverf (waarmee je ook kozijnen zou doen), en dat streepte helemaal niet. Maar daar heb je nu niks meer aan. Ik denk dat de tweede laag sowieso niet meer (zo) streept; dat is meestal zo bij tweede lagen. Probeer hem zo dik te doen dat het goed bedekt, maar voorkom druipers.

2) Waarom kun je niet licht opschuren? Maar er is weinig reden dat de schildering niet zal blijven zitten als je er niet aankomt, afhankelijk van de ondergrond.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 07:33
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb bewust gekozen voor radiatorlak omdat ik echt witte radiatoren wil. En intussen heb ik bedacht dat het misschien wel aan de temperatuur lag, dus ik ga de radiator vandaag opnieuw opschuren en de tweede laag erop doen.

Wat betreft de kast: Schuren lukt alleen in vlakken en ik wil er alleen lijnen op schilderen. Dan hou je dus een kaal gedeelte over en dat vind ik niet mooi.

Ik ben verder vooral niet veeleisend, hoor
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 09:52
Verwijderd
Citaat:
Ik heb bewust gekozen voor radiatorlak omdat ik echt witte radiatoren wil. En intussen heb ik bedacht dat het misschien wel aan de temperatuur lag, dus ik ga de radiator vandaag opnieuw opschuren en de tweede laag erop doen.

Wat betreft de kast: Schuren lukt alleen in vlakken en ik wil er alleen lijnen op schilderen. Dan hou je dus een kaal gedeelte over en dat vind ik niet mooi.

Ik ben verder vooral niet veeleisend, hoor
Ik snap de link met echt wit niet helemaal, andere verf is toch net zo wit?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2012, 10:07
Hawahaai
Hawahaai is offline
De informatie die ik heb gevonden, gaf aan dat 'gewone' witte verf door de hitte van de radiator verkleurt, terwijl radiatorverf zijn witte kleur zou moeten behouden. Had ik inderdaad wel even uit mogen leggen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten