Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-03-2012, 10:59
camillevdb
camillevdb is offline
Ik zit momenteel in mijn laatste jaar ASO en ben dus volop bezig met het bepalen van een studierichting. Momenteel twijfel ik enorm hard om rechten te studeren.
Heel lang heeft het idee taal- en letterkunde (ENG-NED) gespeeld, maar om verscheidene redenen ben ik beginnen twijfelen.

De toekomstperspectieven van de rechten zijn duidelijk veel gunstiger en de advocatuur spreekt me enorm aan. De vraag is alleen of de studie rechten me voldoende zal interesseren... Zal ik het niet te saai vinden? 5 jaar is lang en ik weet niet of ik iets zo lang zou kunnen volhouden wat me weinig interesseert, daarom: waar moeten je interesses liggen om rechten te studeren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2012, 12:49
Verwijderd
Als je er bang voor bent het niet interessant te vinden, dan zou ik er inderdaad goed over nadenken. Over het algemeen vindt men, in ieder geval de eerste 2 jaar, de studie Rechten namelijk behoorlijk saai. Dat is dan ook het enige wat ik er over kan zeggen, want zelf studeer ik geen Rechten . Loop anders eens een dagje (of dagen) mee met een student Rechten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten