Citaat:
Je hebt bepaalde hoofdstukken en vraagstukken in systematisch natuurkunde die zo gaan: Leg uit hoe dat kan etc etc. Zoiets vind ik dan moeilijk om te beantwoorden bij natuurkunde, vooral omdat ik inzicht mis. Bij vragen waar veel berekend wordt begrijp ik het wel beter and sneller.
Zal je tips onthouden, thx!
|
Ik snap wat je bedoelt maar dat is nog niet echt redeneren, het is meer; probeer de natuurkundige eigenschappen te verwoorden (overigens iets waar ik ook niet goed in ben, meestal tl;dr en te flamboyant taalgebruik).
zoals em zegt, ga uit van de stappen die je aan de hand van de formule neemt:
Ik weet dat ze bij natuurkunde gek zijn op verhaaltjes om de som heen die je vervolgens in de war maken maar denk maar; als jij zo'n verhaalsom maakt dan probeer je uit dat verhaaltje ten eerste de bekende gegevens te halen en ten tweede de formule.
Nu als jij zo'n som moet verwoorden werk dan andersom, schrijf eerst de bekende gegevens op, de onbekenden (in de vorm van het daarvoor gebruikte symbool) en de formule, ga daarna aan de hand daarvan het "verhaaltje" schrijven.
Ik wil een voorbeeld geven maar ik weet niet precies wat jullie op het moment behandelen met natuurkunde, en om het aan de hand van F = p x A te doen vind ik ook zo flauw.