Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik gebruik zelf TeXnicCenter. Als je ook nog een compiler nodig hebt, dan zou ik MiKTeX nemen. In dit Wikiboek vind je ook veel informatie.
|
![]() |
|
TeXnicCenter werkt normaal goed genoeg, je moet er alleen wel voor zorgen dat het alle LaTeX-packages kan vinden, zoals ongeveer uitgelegd op http://www.statslab.cam.ac.uk/~eva/texniccenter.html.
TeXStudio is ook niet slecht (of toch alvast TeXMaker, waarop het gebaseerd is). Zelf gebruik ik het liefst Kile, dat is een Linux-programma, maar blijkbaar moet dat ook wel op Windows aan de praat te krijgen zijn. Over BaKoMa heb ik ook al goede verhalen gehoord, maar dat is niet gratis. En voorts vind ik AUCTeX (plug-in voor Emacs) nog best wel te pruimen, maar dan moet je er natuurlijk wel bijnemen dat het Emacs is en dus niet simpel om te leren gebruiken. En als je meer voor WYSIWYG bent, kan je ook steeds eens kijken naar LyX, dat is een WySIWYM-editor voor LaTeX. Ik ben er zelf niet zo'n fan van, geef mij maar een degelijke text-editor en pure LaTeX-code. edit En van Inlage heb ik ook al goede verhalen gehoord, zeker in combinatie met een tablet pc is dat naar het schijnt een schitterend programma (maar niet gratis). Ik denk er trouwens ook net aan dat als je met softwareontiwkkeling bezig bent, er voor o.a. Eclipse een LaTeX-omgeving beschikbaar is: TeXlipse.
Laatst gewijzigd op 17-03-2012 om 08:26. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Formules op het forum: LaTeX ILUsion | 10 | 16-06-2019 02:15 | |
Software & Hardware |