Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2012, 12:44
Verwijderd
Gister uit geweest. Op een gegeven moment raakte ik aan de praat met een meid. Het was het gewone chit chat gebeuren, van die interview vragen als "waar woon je?", "waar kom je vandaan?" etc. Toen vertelde ze dat ze phd studente is en toen maakte ik de domme fout om te vragen waar haar phd over gaat. Ze zei: "I don't wanna talk about it" (vrouwen zijn wat dat betreft heel eerlijk). Vervolgens noemde ze het even snel en we hadden daarna nog door gepraat, maar van een cloud of attraction was totaal geen sprake.

Bottom line: ik kan totaal niet flirten, als ik een meid aanspreek kom ik met allemaal domme interview vraagjes. Hebben jullie tips voor wat seduction talk? En hoe je er beter in kan worden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2012, 12:46
Vowel
Vowel is offline
Seduction talk? Wtf.

Je moet gewoon normaal doen. En aantrekkelijkheid kun je niet creëren door vragen te stellen. Welke vragen dan ook. Die klik moet er zijn, en als die klik er is maakt het niet meer uit waarover je praat. Als de klik er niet is heb je pech, want geen "seduction talk" gaat daar iets aan veranderen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 12:50
Verwijderd
Je moet geen vragen stellen aan vrouwen, je moet ze dingen zeggen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 12:51
Verwijderd
Ik wil weten hoe je meer smooth over kan komen, flirteriger kan zijn. Natuurlijk in de situatie dat er wederzijdse interesse is.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 12:51
Verwijderd
Wie zegt er nou dat ie een phd doet en wil er vervolgens niet heel kort op ingaan? Dan zeg je dat uberhaupt niet. Als het neerkomt op interviewvraagjes, heeft ze gewoon geen interesse in jou. Het moet van twee kanten komen en blijkbaar komt het dat niet.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 12:52
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Je kunt kijken op wikipedia bij flirten of op de engelse bij mating rituals.. Ik vind flirten en versieren altijd reuze intressant... Het liefst zou ik een dag onzichtbaar zijn, dan kon ik stelletjes genadeloos observeren... Maar goed, dat was niet je vraag.. de enige manier waarop je er 'beter' in zou kunnen worden, is het vaak doen

Laatst gewijzigd op 01-03-2012 om 12:54. Reden: spelfoutjes O.O
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 12:55
Verwijderd
Vaak doen zeker, maar je hebt ook een handvat nodig, een idee welke richting je op moet gaan. Waarover moet je het hebben, welke kant moet je het gesprek op sturen etc.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 12:56
bierkoning
bierkoning is offline
eens met vowel ! gewoon gezellig samen kletsen, als er een klik is merk je het snel genoeg.
Oud 01-03-2012, 13:00
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Vaak doen zeker, maar je hebt ook een handvat nodig, een idee welke richting je op moet gaan. Waarover moet je het hebben, welke kant moet je het gesprek op sturen etc.
Je moet ophouden met proberen naar regels te zoeken, of vaste rituelen, of onderwerpen, of manieren om een gesprek te manipuleren. Je moet gewoon normaal doen. Zodra er een wederzijdse aantrekkingskracht is gaat het vanzelf. Dan maakt het onderwerp niet meer zoveel uit, en dan zijn de gesprekken makkelijk én veelzijdig. Als je je gaat vasthouden aan een lijst met dingen waarvan jij dénkt dat ze werken, dan gaat het nooit lukken, want iedere vrouw is anders en er is geen manier om succes te garanderen.

Nogmaals: het allerbelangrijkste is de wederzijdse interesse en aantrekkingskracht. Als die niet bestaat heb je sowieso pech, want geen onderwerp of vraag gaat daar iets aan veranderen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 13:10
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Citaat:
[...] Je moet gewoon normaal doen. Zodra er een wederzijdse aantrekkingskracht is gaat het vanzelf. Dan maakt het onderwerp niet meer zoveel uit, en dan zijn de gesprekken makkelijk én veelzijdig. [..] iedere vrouw is anders en er is geen manier om succes te garanderen.

Nogmaals: het allerbelangrijkste is de wederzijdse interesse en aantrekkingskracht. Als die niet bestaat heb je sowieso pech, want geen onderwerp of vraag gaat daar iets aan veranderen.
Er moet inderdaad wel spanning aan beiden kanten zijn, anders kan je praten wat je wilt, maar dan gaat het 'm echt nooit worden!
Oud 01-03-2012, 13:16
Verwijderd
Nou ja, het helpt wel om een beetje uitdagend te doen tegen iemand, plagerig, aan de ene kant je interesse duidelijk maken maar tegelijkertijd laten merken dat je niet op haar zit te wachten en dat je je niet wanhopig vastklampt aan elk meisje dat interesse toont. Maar het probleem is volgens mij juist dat je wél heel erg op vrouwelijke aandacht zit te wachten, en dat is dus juist onaantrekkelijk. Een jongen moet geďnteresseerd zijn, maar wel een béétje een uitdaging. Wie wil er nou versierd worden door een gozer die elk ander meisje óók okee had gevonden?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 13:36
Verwijderd
Wat Freya zegt. Ook: er bestaan denk ik niet echt standaard 'handvaten' of gespreksonderwerpen die ŕltijd goed zijn. Alle vrouwen (en mannen) zitten namelijk anders in elkaar en hebben andere interesses etc. (En de dingen die wel vrijwel altijd kunnen, denk het weer, zijn echt te uitgekauwd.) Als je wat mensenkennis opbouwt (dus inderdaad veel met verschillende mensen praten) dan merk je dat je over het algemeen met, zeg, een meisje dat lid is van het corps hele andere soorten gesprekken en gespreksonderwerpen hebt dan met meisjes die het liefst de hele dag snowboarden oid. Wat voor algemeen type iemand is, kun je over het algemeen wel zien aan kledingstijl, omgeving (waar kom je haar tegen, en met wie is ze daar?), gedrag, et cetera.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 13:56
Omar207
Omar207 is offline
Google ---> WikiHow ---> Relationships ---> Subcategory: Dating.
Zoek daar maar, misschien vind je wel iets, en misschien meer dingen die je zou willen weten.
Succes!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 14:25
Verwijderd
Versieren is aanpassen!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 15:11
Verwijderd
Vragen over opleidingen zijn trouwens altijd kut, tenzij je op zoek bent naar doorsnee studenten-skanks.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 15:20
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Er is een bepaald onderwerp wat je kan aansnijden dat altijd succes geeft. Er is niet een standaardformule die werkt om je succes te geven, dus hou op met daarnaar te zoeken en ga gewoon met meer meisjes praten, gewoon over dingen waar je op dat moment zin hebt om over te praten. Of het klikt, of het klikt niet. Het is zo suf als je op meisjes afgaat als je vastbesloten bent ze met 'seduction talk' in te palmen.

Flirten en een klik vinden met iemand is niet makkelijk, want er is geen standaardscenario dat je kan volgen. Aan de andere kant is het ook niet moeilijk, want je kan altijd blijven oefenen en je hebt niets te verliezen als het een keertje niet klikt.
Oud 01-03-2012, 15:40
tuttebel
tuttebel is offline
als aanvulling op de andere reacties:
als je niet wil/kunt praten dan: maak dr aan het lachen, haal een drankje voor dr (niet vragen of-en-zo-ja wat ze wil drinken, gewoon doen), en dans met dr.
Oud 01-03-2012, 16:10
Verwijderd
Drankje halen lijkt me geen goed idee, moet je nooit doen. Je geeft dan eigenlijk aan dat je zelf niet interessant genoeg bent en dat je dat wilt compenseren door haar "om te kopen" met een drankje.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 16:10
Verwijderd
Geef je jezelf nu advies?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Drankje halen lijkt me geen goed idee, moet je nooit doen. Je geeft dan eigenlijk aan dat je zelf niet interessant genoeg bent en dat je dat wilt compenseren door haar "om te kopen" met een drankje.
Nee, nee, nee, nee, nee.

Wat je nu zegt is precies hetgene wat jij verkeerd doet; je overanalyseert alles. Je denkt dat elke beweging die je maakt of elk woord dat je uitspreekt beďnvloedt of je wel of niet pussy gaat krijgen. Denk je nou echt dat het zo werkt?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 16:38
Verwijderd
Als een vrouw niets méér zegt dan alleen korte antwoorden op jouw vragen, dan vindt ze je niet interessant. Of je bent ergens waar te veel lawaai is om te praten, dat kan ook.

Je kunt best een gesprek beginnen met een vraag, maar laat het zich dan ontwikkelen als een gesprek. Jij vertelt iets, zij vertelt iets in reactie daarop, jij vertelt iets in reactie daar weer op, enzovoort. Zeg maar, net zoals je normaal met mensen praat. Denk eens terug aan de interessantste gesprekken die je de afgelopen maand hebt gehad. Waar gingen die over? Vast niet over waar je woont.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Wat Reverend zegt. Of een jongen wel of niet interessant is, hangt niet af van of ie me een drankje aanbiedt of niet. Het toont wél aan dat ie gul is (of me dronken wil voeren).
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 20:27
Verwijderd
Ik wil weten hoe je een beetje subtiel kan flirten, intenties duidelijk kan maken zonder needy over te komen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2012, 20:41
Verwijderd
Ja pfff, flirten is heel persoonlijk, iedereen doet dat anders. Er zijn ook mensen die het gewoon echt neit kunnen. Mijn vriend kan absoluut niet flirten en heeft zijn ogen in zijn zak zitten wat betreft meiden die met hem flirten, hij ziet het gewoon niet. Flirten is wat mij betreft op een bepaalde manier kijken, oprecht(!) geďnteresseerd zijn in wat de ander heeft te zeggen, iemand op een bpeaalde manier vluchtig aanraken, veel lachen. Het heeft alleen geen zin om te flirten als er al geen klik is, ik word nerveus van jongens die flirten terwijl ik heel duidelijk geen interesse heb, dan word ik heel bot, gemeen en kortaf.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2012, 07:25
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Dude.

Dit:
Citaat:
Nee, nee, nee, nee, nee.

Wat je nu zegt is precies hetgene wat jij verkeerd doet; je overanalyseert alles. Je denkt dat elke beweging die je maakt of elk woord dat je uitspreekt beďnvloedt of je wel of niet pussy gaat krijgen. Denk je nou echt dat het zo werkt?
Dit:
Citaat:
Wat Reverend zegt. Of een jongen wel of niet interessant is, hangt niet af van of ie me een drankje aanbiedt of niet. Het toont wél aan dat ie gul is (of me dronken wil voeren).
En dit:
Citaat:
Ja pfff, flirten is heel persoonlijk, iedereen doet dat anders. Er zijn ook mensen die het gewoon echt neit kunnen. Mijn vriend kan absoluut niet flirten en heeft zijn ogen in zijn zak zitten wat betreft meiden die met hem flirten, hij ziet het gewoon niet. Flirten is wat mij betreft op een bepaalde manier kijken, oprecht(!) geďnteresseerd zijn in wat de ander heeft te zeggen, iemand op een bpeaalde manier vluchtig aanraken, veel lachen. Het heeft alleen geen zin om te flirten als er al geen klik is, ik word nerveus van jongens die flirten terwijl ik heel duidelijk geen interesse heb, dan word ik heel bot, gemeen en kortaf.
Je doet inderdaad te moeilijk, dat heb ik al meerdere malen gezegd. Je denkt te veel na. Word je niet eens moe van jezelf?

Ik herhaal het nog één keer: Je hoeft niet per se te flirten, rare vragen te stellen, vaste onderwerpen aan te snijden, etc, want als er een klik is gaat het vanzelf. Als er geen klik is heb je pech, want dat kun je toch niet veranderen.

Het verhaal in de OP geeft duidelijk aan dat ze gewoon geen interesse in je had. Je bent niet "afgewezen" omdat je niet smooth genoeg was, of omdat je de verkeerde vragen stelde. Je bent afgewezen simpelweg omdat ze niets van je wilde.

Als de interesse/aantrekkingskracht wederzijds was geweest dan had ze niet zo kortaf gereageerd. Ook lijkt het me niet in jouw voordeel werken dat je zo ontiegelijk wanhopig overkomt. Houd het gewoon casual, probeer niet dwangmatig een lijst af te lopen. Doe gewoon normaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2012, 07:41
Cherry Springs
Citaat:
Ik wil weten hoe je een beetje subtiel kan flirten, intenties duidelijk kan maken zonder needy over te komen.
Zoals ik al zei is er geen standaardformule voor flirten die altijd werkt, dus je moet gewoon blijven proberen tot je een keer succes hebt. Wat SA zegt klopt ook, veel lachen, oprecht geďnteresseerd zijn, aankijken, soms even vluchtig aanraken, enzovoort. Geen dingen die je niet al tegen zal zijn gekomen als je googled naar 'flirting tips' ofzo.
En wat ik ook al gezegd heb, flirten is niet makkelijk omdat je zelf moet ontdekken wat voor jou werkt, maar echt moeilijk is het ook niet, want je hebt niks te verliezen.

Oh en drankje halen kan je prima doen, maar zou ik dan pas doen als je al een beetje in gesprek met elkaar bent en zij het ook wel leuk vind. Ik vind het zelf ook aardig suf als een willekeurige jongen die nog nauwelijks een woord tegen mij (of mijn vriendinnen) gezegd heeft meteen al drankjes wil gaan kopen. Komt vooral over alsof hij ze graag dronken wil voeren zodat hij meer kans maakt.
Oud 02-03-2012, 09:41
tuttebel
tuttebel is offline
ja inderdaad, je moet wel al in gesprek zijn voordat je een drankje haalt. anders zullen veel vrouwen het ook niet aannemen in de angst dat je er wat in hebt gegooid
Oud 02-03-2012, 09:49
EZBlade
EZBlade is offline
Of je pikt dan juist degene eruit die het prima vindt dat je er iets in hebt gedaan
Met citaat reageren
Oud 02-03-2012, 12:24
Verwijderd
Vanmorgen op de radio gehoord, schijnt echt te werken.

Je stapt op een meisje af, en begint een oninteressant gesprek over haar opleiding of zo.
Omdat jij nu eenmaal niet het soort held bent dat je deze tip zelf verzonnen had, gaapt ze al snel en staat ze op het punt op zich van je af te draaien.

Op dat punt beledig je haar, zo hard als je kan.
Volgens dat vrouwtje op de radio, werden meisjes in het algemeen daar bijzonder nat van. Naampje gemaakt, kostje gekocht.

Werkt echt!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2012, 14:12
Omar207
Omar207 is offline
Citaat:
Vanmorgen op de radio gehoord, schijnt echt te werken.

Je stapt op een meisje af, en begint een oninteressant gesprek over haar opleiding of zo.
Omdat jij nu eenmaal niet het soort held bent dat je deze tip zelf verzonnen had, gaapt ze al snel en staat ze op het punt op zich van je af te draaien.

Op dat punt beledig je haar, zo hard als je kan.
Volgens dat vrouwtje op de radio, werden meisjes in het algemeen daar bijzonder nat van. Naampje gemaakt, kostje gekocht.

Werkt echt!
Die kerel aanbidt de meisjes die hij leuk vindt, denkje echt dat hij de moed heeft hun te beledigen zo hard als hij kan?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2012, 14:25
Carbi
Carbi is offline
beter dat die eerst gaat proberen normaal een gesprek met een chick te voeren, voordat hij begint met flirten of beledigen ;P
Met citaat reageren
Oud 02-03-2012, 17:13
Omar207
Omar207 is offline
Citaat:
beter dat die eerst gaat proberen normaal een gesprek met een chick te voeren, voordat hij begint met flirten of beledigen ;P
Met citaat reageren
Oud 02-03-2012, 18:51
Verwijderd
Gasten, ik KAN normale gesprekken met chicks voeren... dat is nu juist het "probleem". Ik wil me gaan toeleggen op wat interessantere gesprekken. Beledigen lijkt me geen goed idee, dat past niet bij me. Ik ben nu eenmaal een heer.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2012, 18:54
Verwijderd
Als je een interessant persoon bent en je praat met iemand die ook interessant is, en je bent niet te verlegen om te praten, dan volgen de interessante gesprekken vanzelf.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2012, 19:03
Verwijderd
En je hebt bedacht dat op internet tips vragen over interessante gespreksonderwerpen, meer vruchten afwerpt dan uitgaan en dingen uitproberen?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2012, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Als je een interessant persoon bent en je praat met iemand die ook interessant is, en je bent niet te verlegen om te praten, dan volgen de interessante gesprekken vanzelf.
Eens. Jammer nog van gister, ben je nog boos?

Citaat:
En je hebt bedacht dat op internet tips vragen over interessante gespreksonderwerpen, meer vruchten afwerpt dan uitgaan en dingen uitproberen?
True. Blijf vanavond denk ik thuis (beetje ziek), maar morgen gaan we er weer plezier maken.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2012, 20:04
Verwijderd
Ik was niet boos Ik dacht alleen, ik hou maar op met reageren, anders heb ik zo een ban aan m'n broek.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2012, 15:27
Verwijderd
Zo zo, klinkt gevaarlijk hoor...
Met citaat reageren
Oud 03-03-2012, 15:46
Verwijderd
Je moet vrouwen gewoon respecteren en shit. Bitches zijn dol op respect.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2012, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Je moet vrouwen gewoon respecteren en shit. Bitches zijn dol op respect.
Ja, maar als je ze teveel respecteert, dan kom je weer needy over en dan hebben die verwende nesten weer het gevoel alsof ze te weinig moeite moeten doen...

zucht, vrouwen.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2012, 17:24
Verwijderd
Wat een gezeik zeg.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2012, 17:59
EZBlade
EZBlade is offline
Dit is echt abnormaal
Met citaat reageren
Oud 03-03-2012, 19:28
Cherry Springs
Citaat:
Ja, maar als je ze teveel respecteert, dan kom je weer needy over en dan hebben die verwende nesten weer het gevoel alsof ze te weinig moeite moeten doen...

zucht, vrouwen.
Heb je al overwogen celibaat te worden, als je het allemaal zo moeilijk vindt? Tsjongejonge wat maak je het jezelf moelijk. Ga eerst eens iets van je eigen leven maken voor je het aan een vrouw wil wijden.
Oud 04-03-2012, 01:26
Lente
Lente is offline
Citaat:

zucht, vrouwen.
Kutwijven zijn we, allemaal!daarom val ik op mannen
Met citaat reageren
Oud 04-03-2012, 09:16
Verwijderd
Citaat:

zucht, vrouwen.
Ben je echt 14?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2012, 12:14
Volk
Volk is offline
Citaat:

zucht, vrouwen.
En wat is dan de oplossing? Normaal respect hebben voor een vrouw en haar niet gaan vereren.

Ik geloof trouwens niet in echt moeite doen, als het klikt dan klikt het en gaat het vanzelf.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2012, 16:20
Verwijderd
Needyheid komt niet door vrouwen 'te veel' te respecteren, maar door jezelf te weinig te respecteren.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2012, 16:25
Verwijderd
Daar zit wat in. Mijn zelfvertrouwen mag wel wat omhoog.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten