Allereerst kan ik me goed in je verplaatsen. Ik heb zelf ook best erge acne en vooral roodheid gehad sinds mijn 13e en het aanbod aan merken, producten en verzorgingsroutines is echt ontelbaar, dus ik snap ook wel dat het verwarrend is
Ik heb zelf nog maar heel weinig acne/erge roodheid meer na bijna 6 weken een antibioticakuur te hebben gevolgd in combinatie met 0,05% tretinoïne (een heel sterk anti-acnemiddel), in combinatie met een vrij dure gezichtsverzorging. Wel heb ik aardig wat littekentjes en glim ik nog wel behoorlijk af en toe (ik heb een vette huid), maar make-up en goede producten maken het best goed.
Het punt met gezichtsverzorging is dat naast dat je het niet te grondig of teveel moet gebruiken ook de ingrediënten, bijv. alcohol 'tegen' je huid gaan werken, die dan uitdroogt of juist heel vet wordt. Ik moet eerlijk zeggen, na véél geëxperimenteerd te hebben met uiteenlopende routines/merken, dat je voor wat meer geld vaak een betere huid terugkrijgt.
Mijn advies is dat je naar de huisarts gaat voor de echte bestrijding van je acne, want al die zogenaamde anti-acne producten bevatten meestal heel uitdrogende ingrediënten.
Gebruik voor je normale verzorging 's ochtends en 's avonds een facewash, een toner/lotion (om de laatstje restjes vuil te verwijderen, dit helpt sowieso tegen puistjes) en een dag/nachtcrème en gebruik en gebruik af en toe (eens per week of zo) een masker. Als je je acne wat wil camoufleren, gebruik dan niet te veel en niet-verstoppende make-up.
Ik plaats hieronder maar een spoiler met nuttige, goed werkende producten voor als je geïnteresseerd bent:
Tips voor home made maskers en make-up tutorials zijn oneindig, even googelen is voldoende voor miljoenen hits
Veel succes!