Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2012, 20:40
hanscreatief
hanscreatief is offline
Hoe zit dat nu precies? M'n ex is m'n ex omdat zij (dat zegt ze zelf) zo'n moeite had met dat ze nu een relatie heeft en dat ze dat eigenlijk niet aankon. Twas wel ook echt een tijd ernstig met haar anorexia maar ze werd een korte tijd echt m'n vriendin, we hadden elkaar al veel langer op t oog, toen t eigenlijk weer iets beter met haar ging. Maar nog steeds niet goed. Wat kan ik nu het zo uit is eigenlijk doen, ik kan niet iets van initiatief nemen. Gewoon het ijsbreken en afwachten? Hoe zal ze zich nu voelen? Weet slechts enkel van haar zus dat ze nu ook, sinds ze het heeft uitgemaakt, een stuk minder verliefd op mij is. Wat op zich wel logisch is, maar hoe kan ik haar dan toch weer terug winnen?

Laatst gewijzigd op 21-03-2012 om 20:46.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2012, 23:36
AzN
AzN is offline
Blijkbaar heeft zij haar eetstoornis onvoldoende onder controle om 'n relatie te kunnen onderhouden. Dat heeft ze ook aangegeven, blijkt uit jouw verhaal. 't Is natuurlijk heel jammer voor jou, maar ik denk dat je haar keuze beter kunt accepteren en er hooguit als 'n "gewone" vriend voor haar kunt zijn.
Oud 22-03-2012, 07:40
Verwijderd
Beetje tijd geven
Met citaat reageren
Oud 22-03-2012, 11:11
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik denk dat ze met haar eetstoornis wel genoeg zorgen aan haar hoofd heeft. Ik zou niet proberen haar terug te winnen, zeker als je weet dat ze niet meer verliefd op je is. Als ze zich bedenkt merk je dat vanzelf wel.
Oud 25-04-2012, 21:24
BadGirlBones
BadGirlBones is offline
Ik heb zelf ook anorexia gehad, dus uit mijn eigen ervaringen kun je het beste er voor haar zijn, en het tijd geven. Het is heel erg lief dat je haar nog ziet staat, en ik denk als het beter met haar eetgedrag gaat dat ze het zeker waardeerd! Succes!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2012, 13:45
Verwijderd
Citaat:
Ik heb zelf ook anorexia gehad, dus uit mijn eigen ervaringen kun je het beste er voor haar zijn, en het tijd geven. Het is heel erg lief dat je haar nog ziet staat, en ik denk als het beter met haar eetgedrag gaat dat ze het zeker waardeerd! Succes!
Zij heeft hem gedumpt. Zij is niet meer verliefd op hem. Hij kan er altijd voor haar zijn ja, maar zal ook de afstand die zij heeft gekozen, moeten respecteren.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2012, 15:35
Josephinell
Josephinell is offline
Citaat:
Hoe zit dat nu precies? M'n ex is m'n ex omdat zij (dat zegt ze zelf) zo'n moeite had met dat ze nu een relatie heeft en dat ze dat eigenlijk niet aankon. Twas wel ook echt een tijd ernstig met haar anorexia maar ze werd een korte tijd echt m'n vriendin, we hadden elkaar al veel langer op t oog, toen t eigenlijk weer iets beter met haar ging. Maar nog steeds niet goed. Wat kan ik nu het zo uit is eigenlijk doen, ik kan niet iets van initiatief nemen. Gewoon het ijsbreken en afwachten? Hoe zal ze zich nu voelen? Weet slechts enkel van haar zus dat ze nu ook, sinds ze het heeft uitgemaakt, een stuk minder verliefd op mij is. Wat op zich wel logisch is, maar hoe kan ik haar dan toch weer terug winnen?
Laat haar gaan. Als ze verliefd op je is dan zou ze dat heus wel laten merken. Anorexia kan jaren aanhouden. Een relatie met iemand met een eetstoornis kan heel zwaar zijn. Denk er goed over na.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2012, 17:58
Balance
Balance is offline
Om een relatie met iemand aan te gaan, moet je toegeven aan het idee dat iemand om jou geeft, van jou houdt. Als je anorexia hebt, ben je voortdurend in gevecht met jezelf en hou je niet van jezelf zoals je bent. Misschien houdt ze zo weinig van zichzelf, dat ze zich ook niet voor kan stellen dat iemand anders wel van haar zou houden. En misschien is de gedachte dat iemand van haar houdt, zelfs al naar genoeg om een einde aan de relatie te maken.

Daarnaast moet je binnen een relatie ook nog eens heel open zijn. Nog iets wat voor een anorexia patiënt tamelijk onmogelijk is, omdat ze weet dat jij (neem ik aan) tegengestelde belangen hebt. Jij wil haar gezond, zij wil zo licht mogelijk zijn. Naast een gevecht, zou ze dan ook steeds een gevecht met jou moeten aangaan. Ze heeft nu voor de makkelijkere weg gekozen, I guess.
Oud 02-05-2012, 10:54
luna-23
luna-23 is offline
ik denk dat ze het heel moeilijk heeft. Het lijkt mij het beste als je gewoon vrienden probeert te blijven, haar laten zien dat je nog om haar geeft en van haar houdt zoals ze is en voor jou niet hoeft af te vallen maar vooral niet opdringerig zijn met weer een relatie beginnen of haar terug winnen. Blijkbaar kan ze dat niet aan op het moment. Blijf haar aandacht geven met vriendschappelijke bedoelingen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten