Ik heb sinds een 3-tal maanden last van mijn maag. Een tweetal weken geleden moest ik een gastroscopie laten doen en daar vertelden ze mij dat ik een slokdarmontsteking had (door reflux) en "spikkels" in mijn maag.
In afwachting van de resultaten van de biopsie hebben ze mij een maagzuurremmer voorgeschreven tegen mijn slokdarmontsteking, die ik al 2 weken neem, maar 'k heb de indruk dat mijn klachten steeds erger worden. Volgens mij is de slokdarmontsteking het probleem niet, maar mijn maag.
Heeft iemand van jullie ooit gehoord over "spikkels" in de maag? Ik kan er nergens iets over vinden op internet... De dokter heeft er mij ook niet veel uitleg over gegeven en tijdens de gastroscopie heb ik zelf ook niet op het scherm kunnen kijken, dus ik weet niet precies wat ze ermee bedoelen. De resultaten van de analyses krijg ik maar binnen 2 weken en volgens de dokter heb ik misschien de helicobacter pylori bacterie. Op internet lees ik dat deze bacterie maagzweren veroorzaakt, wat ik niet heb. Enkel "spikkels".
Anderzijds dachten mijn ouders aan een candida-infectie, maar volgens de meer wetenschappelijke sites kun je dat niet in de maag hebben, maar enkel in de slokdarm of darmen (en dat ik niet het geval bij mij denk ik). Maagzuurremmers zouden wel een candida-infectie kunnen verergeren. Dus als ik candida heb in mijn maag, dan verklaart het wel waarom de klachten steeds erger worden...
Heeft iemand hier ervaring mee?