Vroeger deed ik eerst de leuke vakken, maar ik hikte altijd op tegen de stomme vakken. Als ik het andersom deed, ging het wel beter, maar als ik blij was dat de stomste gemaakt waren, moest ik nog die 'leuke' vakken doen die niet meer zo 'leuk' zijn als het half elf is. Ik wilde me zo graag aan regels houden die ik zelf maakte, maar het lukte niet. Dus ging ik naar de mentor, het werd echt een probleem. Ik ging altijd om half één naar bed ofzo. De mentor stuurde me naar het huiswerkplein dat wij op school hebben. Elke dag na school zat ik tot 6 uur op dat speciale plein. Ik had het gevoel dat ik meer onder druk stond en maakte het huiswerk sneller en beter. Als je tijd overhad, kon je nog eens goed leren voor de toets voor morgen. Toen mocht ik in de loop van het jaar steeds vroeger naar huis en nu ben ik huiswerkplein af. Ik kan het nu ook wel zelf. Als het echt een probleem voor je is, praat er met je ouders en je menor over, vraag naar mogelijke opties of tips. En in geval van een huiswerkpleinloze school, kan je je ouders erbij halen en thuis maatregelen nemen. Vraag zelf of je ouders de tv in het oogje houden of je telefoon afpakken ofzo. En richt je eigen huiswerkplein op! Een tip is ook om, als de bel gaat na je laatste uur, voor de opstopping in de gangen al uit school te zijn en zo snel mogelijk naar huis te gaan. Zo heb je meer tijd! En inderdaad, als je toch al tussenuren of uitvallende uren hebt, besteed ze goed. Ga niet rond zitten hangen, maar zet jezelf in gedachte voor de tv, want dat kan als je je huiswerk nu maakt! Veel succes!