Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2012, 20:57
klaasje12
klaasje12 is offline
hey
Ik moet een opdracht maken, maar ik kan nergens de informatie vinden die ik nodig hebben.
Ik moet de verschillen van kerkgebouwen van de islam, jodendom en christendom.
Kan iemand me helpen?
gr. klaas
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2012, 21:20
Camou
Camou is offline
En je kan het niet zien aan de plaatjes op google?
Ik help je wel even op weg... islam - moskee, jodendom - synagoge, christendom - kerk op google intikken.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2012, 18:40
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Denk bijvoorbeeld aan ruimtelijke oriëntatie, vorm van de gebouwen, manieren van oproepen tot dienst of gebed, omgang met sekseverschillen, dienstvormen.
Oud 17-03-2012, 13:25
anoniempjeex
anoniempjeex is offline
Moslims geloven in Allah. Ze gaan een paar keer per week naar de moskee. Een moskee is een soort kerk. Maar er zijn wel veel verschillen. Aan de buitenkant staat geen kerktoren, maar een dunne toren zonder kerkklokken. Die toren heet de minaret. Vanaf de toren klinkt de stem van de muezzin. Hij roept de mensen op om naar de moskee te gaan. Tegenwoordig gebruikt hij daar vaak een luidspreker voor. Eigenlijk doet een kerktoren precies hetzelfde, maar dan met het geluid van de klokken.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2012, 13:30
the economist
the economist is offline
veel kerken kun je gewoon binnen lopen. Het lijkt me dus een prima opdracht om niet het internet weer eens af te struinen, maar gewoon zelf de verschillende gebouwen te bekijken.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2012, 14:41
JackBrouwer
JackBrouwer is offline
Citaat:
veel kerken kun je gewoon binnen lopen. Het lijkt me dus een prima opdracht om niet het internet weer eens af te struinen, maar gewoon zelf de verschillende gebouwen te bekijken.
Dit... gewoon binnenlopen met notitieblokje waar je reeds je papier in grote klassen hebt ingedeeld.

eg. deel je blad van je notitieblok in 3 en verdeel het in klassen [zie beneden]
binnenkant | buitenkant | varia

Even wat anders "verschillen van kerkgebouwen"... een kerk is een religieus gebouw van Christenen. Er bestaan geen Islamitische kerkgebouwen. Zorg dat je die fout zeker niet voor je huiswerk maakt.

Veel reacties zijn irrelevant:
"omgang met sekseverschillen, dienstvormen. " & "Moslims geloven in Allah. Ze gaan een paar keer per week naar de moskee."
Werkelijk niks te maken met gebouwen of maw irrelevant [misschien te gebruiken als filler?].

"Aan de buitenkant staat geen kerktoren, maar een dunne toren zonder kerkklokken. Die toren heet de minaret. Vanaf de toren klinkt de stem van de muezzin. Hij roept de mensen op om naar de moskee te gaan. Tegenwoordig gebruikt hij daar vaak een luidspreker voor. Eigenlijk doet een kerktoren precies hetzelfde, maar dan met het geluid van de klokken."

Dit daarentegen is wel bruikbaar.

"En je kan het niet zien aan de plaatjes op google?
Ik help je wel even op weg... islam - moskee, jodendom - synagoge, christendom - kerk op google intikken. "

Oh wow... 2012 en iemand uitleggen hoe google werkt... maar dan nog fout ook. Gebruik hiervoor NIET de afbeeldingen-zoekmachine.

Je moet leren zoekwoorden te gebruiken. Ik heb bijvoorbeeld via duckduckgo [een google alternatief] een wiki pagina gevonden waar alles haarfijn vermeld staat.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sacred_architecture
Hoe? door de goede zoekwoorden te gebruiken en in het Engels te zoeken.
Welke zoekwoorden [via duckduckgo]: "architectural differences church mosque synagogue".

Volgende keer ben jij ook zo 'inventief'. [trouwens, gezien je het van het Engels naar het Nederland moet vertalen, leer zelfs nog meer bij -woohoo]

Laatst gewijzigd op 17-03-2012 om 14:44. Reden: typo en zin vergeten
Met citaat reageren
Oud 18-03-2012, 18:09
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
Veel reacties zijn irrelevant:
"omgang met sekseverschillen, dienstvormen."
Omgang met sekseverschillen heeft er bijvoorbeeld mee te maken dat er in een kerk slechts een gebedsruimte zal zijn, waar in een moskee een aparte regeling gemaakt wordt dat mannen en vrouwen gescheiden zitten.
In veel kerken, zeker katholieke, wordt er een dienst gegeven door een geestelijke vanaf een altaar, er is een koor aanwezig dat de liederen zal zingen waarvoor ruimte is gereserveerd, ook is er een orgel ten dienst van de liederen, mensen zitten in banken in plaats van op de grond.
Naar mijn mening zijn dit allemaal relevante verschillen tussen een kerk en een moskee, die alleen betrekking hebben om de omgang met sekseverschillen en dienstvorm. Inderdaad totaal irrelevant.
Reageren

Regels voor berichten